Toon posts:

Externe harde schijf wordt niet meer gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, mijn Mac vindt de externe harde schijf niet meer. De schijf verschijnt ook niet meer bij schijfhulpprogramma. Het rare is dat de laatste keer de schijf eventjes als back verscheen, maar tijdens het back-uppen verdween deze. Wie heeft tips? Op een windows pc wordt de schijf ook niet herkent, maar je hoort hem wel draaien.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-01 10:31

zAo

GPLv2 Fanboy

Al met andere kabels geprobeerd? In Linux al gekeken met fdisk/dmesg?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen andere kabels en ook geen Linux

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-01 10:31

zAo

GPLv2 Fanboy

Linux kun je gewoon downloaden op bijvoorbeeld Ubuntu.com. Installeren is niet nodig.

Sluit de schijf anders op je Mac aan en kijk eens in Console.app (in Hulp Programma's).

Verwijderd

Topicstarter
En wat zou ik dan moeten zien? Ik snap daar namelijk helemaal, tot niets van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al wat verder gekomen, heb de schijf op een windows pc kunnen formatteren. Daarna herkende mijn Mac de schijf weer, echter na een gedeeltelijk back up stopte alles ermee en de schijf is wederom niet meer te vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:57:
Ik ben al wat verder gekomen, heb de schijf op een windows pc kunnen formatteren. Daarna herkende mijn Mac de schijf weer, echter na een gedeeltelijk back up stopte alles ermee en de schijf is wederom niet meer te vinden.
Oftewel, je schijf is gewoon kaduuk en je kan een nieuwe gaan kopen of garantie claimen op deze als 'ie nog niet zo oud is...

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je het voor elkaar krijgt hem te laten verschijnen in Schijfhulpprogramma heb ik misschien de oplossing.

Ik had het laatst ook, toen was de journal corrupt. Hij verscheen nog wel in schijfhulpprogramma maar wou niet mounten.

code:
1
/System/Library/Filesystems/hfs.fs/hfs.util -N /dev/disk0s2

'disk0s2' moet je vervangen door het identificatie nummer van je eigen schijf wat je kan vinden door in Schijfhulpprogramma de externe schijf te selecteren en op i te drukken:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2n5zm0.png

Dit commando zet journaling uit voor die schijf, nadat je dat hebt gedaan kan je de schijf weer mounten en via schijfhulpprogramma journaling weer inschakelen.

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:17
heb ook een vergelijkbaar probleem gehad
mijn oplossing: doe schijf veilig verwijderen in windows
niet altijd de oplossing en misschien ook niet voor dit probleem maar sinds ik dit doe heb ik nog geen problemen gehad
Pagina: 1