Gehele scherm vol met gekleurde blokjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:55
Ik zit met het volgende probleem, het gebeurd het vaakst als ik een game en soms een programma opstart.
Bijv. als ik de computer aan doen 's ochtends (is pc hele nacht uit geweest) en dan start ik battlefield bad company 2 op dan krijg ik boem een scherm vol gekleurde blokjes.
Het gebeurt heel vaak met het opstarten van een game of tijdens het gamen en heel af en toe als ik bijv. Vlc player opstart om een film te kijken.

Zie deze foto

Ik heb de nieuwste videokaart drivers.
pc word niet te heet.
Heb hier tweakers al afgezocht en google maar kon niks vinden waar stond hoe en wat.

Mijn specs
intel i7 920 stock
msi x58m
patriot viper 6gb 1600mhz (3x2)
xfx geforce gtx280xxx
cooler master m700

Ik heb al weet ik niet hoeveel verschillende drivers geprobeerd maar geen van allen helpt.

Heeft iemand dit eerder gehad of weet wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 22:51
Ik denk dat je videokaart bezig is met afscheid nemen. Tenminste, dat is vaak een oorzaak van artifacts. Je zou ook nog even kunnen kijken naar de temperatuur van de kaart, aangezien de problemen zich voor doen onder wat zwaardere load.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

Lijkt alsof je videokaart te heet word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 14:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Dit lijkt me een zeer extreme vorm van artifacts, misschien even een andere videokaart proberen, of je kaart in een ander systeem hangen.

Andere optie kan zijn dat je voeding het niet trekt, voor de zekerheid ook maar kijken of je ergens een test-exemplaar kan bemachtigen

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
Rare is dat ik deze kaart nog geen maand bij alternate vandaan heb gehaald.
En de kaart word ongeveer tijdens gamen 75c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit zijn volgens mij geen artifacts want dan zou je nog wel iets herkennen... Het feit dat het juist bij het opstarten van een spel gebeurd wijst er op dat het geen hitte probleem is. Dan zou je het eerder verwachten na een tijdje spelen...

Heb je de grafische kaart al eens in een andere pc getest?

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 29-03-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
Dat moet ik nog even proberen videokaart in andere systeem zetten.

Ik heb net 3dmark gedraaid en daar doet ie het helemaal perfect....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
Ik heb iets soortgelijks wel eens gezien op mijn laptop, bleek het moederbord te zijn. Hope that helps als je er met een nieuwe graka niet uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heb ik ook gehad op mijn laptop (tot 2keer toe :( )
Af en toe tijdens aanzetten dit beeld, terwijl 3d gamen vaak nog wel ging.
Reden volgens de RMA bon : Gefrituurd videogeheugen !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-03 21:05
Goede avond,

Heb je al geprobeert om eens de drivers compleet te verwijderen en vervolgens de nieuwste erop te zetten? Als dit niet mocht werken probeer dan eens een andere videokaart.(Hierdoor zie je of het aan je videokaart ligt) Als er niets verandert probeer dan je videokaart eens in een pc van je vriend ofzo te plaatsen.(Hierdoor ontdek je of je moederbord kuren heeft.

Nog 1 vraagje,

Heeft je bios de allerlaatste FLASH versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Je kaart is stuk.

Er is een manier om het zelf op te lossen (gokken in het wild) maar als je nog garantie hebt moet je die gewoon claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-03 21:05
Anoniem: 58485 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:47:
Je kaart is stuk.

Er is een manier om het zelf op te lossen (gokken in het wild) maar als je nog garantie hebt moet je die gewoon claimen.
Ik vind dit nogal een harde uitspraak. Als je het niet zeker weet ga je niet zeggen dat hij kapot is. Straks is hij zijn videokaart kwijt voor onderzoek en reparatie terwijl het ergens anders aan zou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bielie993 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:37:
[...]

Ik vind dit nogal een harde uitspraak. Als je het niet zeker weet ga je niet zeggen dat hij kapot is. Straks is hij zijn videokaart kwijt voor onderzoek en reparatie terwijl het ergens anders aan zou liggen.
Als je garantie hebt.... claim die :X het is 9 van de 10 gevallen gefrituurd videogeheugen zoals hier al zo vaak is aangedragen.... Bekend fenomeen onder tweakers...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312728

Anoniem: 58485 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:47:
Je kaart is stuk.

Hij kan wel WINDOWS opstarten, dus zijn videokaart zal het niet zijn.

Kijk eens in je Bios of deze iets raars laat zien. Ik zou eens kijk naar een andere videokaart en dan proberen. Daarna (mocht het weer voorkomen) zelfde videokaart gebruiken en andere MOBO. Ook zou je een keer kunnen kijken naar Virussen etc. Heb daar geen verstand van maar ik weet wel dat het irritante problemen geeft!! Probeer het ook eens met een wat oudere driver. Mocht je hierdoor weten wat het is, dan zou ik garantie roepen. Succes met je probleem,(ik kon ook een tijd niet gamen door een brakke MOBO ik was erg :( )

Mvg,

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-05 09:37

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Bielie993 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:37:
[...]

Het ziet er wel duidelijk uit als een graka probleem, en anders dan heeftie hopelijk snel een vervanger en als het probleem dan nog aanwezig is kan je het mobo ook voor garantie indienen :+ Da's lekker makkelijk.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186347

Anoniem: 312728 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:51:
[...]
Dat is verschrikelijk kort door de bocht. Het klopt dat als de core compleet toast is dat Windows daar niet mee omkan maar een degraderende core, kuku video geheugen en een waslijst andere dingen zorgen ervoor dat Windows netjes start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
Ik heb mijn videokaart in een andere systeem gezet.
Met op het opstarten van windows 7 kreeg ik DIRECT beeld vol met die gekleurde blokjes.
dus conclusie dat het de videokaart is?

Er zit nog garantie op.
Heb de kaart op 10 maart dit jaar gekocht uit snuffelhoek bij Alternate, zit 3 maand garantie op.

Ik heb dit probleem trouwens al vanaf het eerste begin dat ik de videokaart in mijn systeem heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312728

Gooi het op garantie (als deze geld in de "snuffelhoek"). Ik zou mooi een HD 5770 of beter terug vragen!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
ja zit 3 maand garantie op.
heb alternate al gemaild met foto van eerste post erbij.

Ik hoop dat ze beetje gaan mee werken want het zit me niet echt mee met deze pc..

Had eerst al gtx260 gekocht maar die bleek kapot... was ik opgelicht:/

edit

heb inmiddels de 280 in 3e systeem gehangen en daar kreeg ik precies dezelfde problemen.
Dus ik denk dat ik dan wel conclusie kan trekken dat de 280 kapot is.

[ Voor 26% gewijzigd door dimako_ op 30-03-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256488

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sonyes/asus%20gtx%20280%20%20%20%20artifacts.JPG

Mijn GTX280 was ook kapot en gaf dit beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
Wat heb je toen gedaan?
Terug gestuurd met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja natuurlijk, je hebt blijkbaar nog garantie en je videokaart is overduidelijk kapot. Dat bewijst de test in een andere pc namelijk. Dus ja garantie claimen bij de winkel lijkt mij logisch ;) In het geval van alernate wat een webshop is zul je een rma aan moeten maken.

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 30-03-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervdland
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-04 12:33
Heb ik ook gehad met mijn gtx260
Opgestuurd naar rma en me geld terug gekregen,
gewoon terug sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 22:06
Niet teveel moeite aan besteden en gewoon RMA aanvragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 14:06
Anoniem: 312728 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:51:
[...]

Kijk eens in je Bios of deze iets raars laat zien. Ik zou eens kijk naar een andere videokaart en dan proberen. Daarna (mocht het weer voorkomen) zelfde videokaart gebruiken en andere MOBO. Ook zou je een keer kunnen kijken naar Virussen etc. Heb daar geen verstand van maar ik weet wel dat het irritante problemen geeft!! Probeer het ook eens met een wat oudere driver. Mocht je hierdoor weten wat het is, dan zou ik garantie roepen. Succes met je probleem,(ik kon ook een tijd niet gamen door een brakke MOBO ik was erg :( )

Mvg,

Bart
toon volledige bericht
Ik heb dit probleem anders ook gehad met een (nvidia) videokaart... (8600M GS) in een laptop (HP 9595ed). Zodra er OS start met een GUI begint de elende. Text-only werkt prima :)

Waarschijnlijk oververhit, want het begon zomaar tijdens het gamen (MW2) en was daarna nooit meer gestopt.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Pagina: 1