[XP] Harde schijf icoon/pictogram verdwenen van 1 schijf...

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Beste tweakers :)

Vaag probleem hier dat zomaar out of the blue gekomen is.

Van mijn c: schijf (niet mijn OS schijf) is opeens het schijf icoon/pictogram verdwenen :?
Ik heb met Tweak UI een poging gedaan om de iconen te repareren maar dat boekte geen resultaat.

Op google vond ik een register tweak om een defaulticon key aan te maken maar ook dit heeft geen effect.

De schijf werkt verder perfect, het is alleen een cosmetisch probleem...

Weet iemand een andere poging om dit te herstellen...?

_/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is er een desktop.ini in de root van de map met een entry voor een icoon? Iets anders in de root die mogelijk een icoon mee zou geven? Heb je überhaupt een icoon en hoe zit 't eruit?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crack_en_hack
Ja ik heb wel een icoon:

Deze -> Afbeeldingslocatie: http://img11.imagevenue.com/loc375/th_63467_defaulticon_122_375lo.JPG

Een desktop.ini kom ik nergens tegen.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

desktop.ini is standaard een hidden file, dus zorg ervoor dat die wel zichtbaar zijn.
Toevallig ook niet een autorun.inf in je root staan van die disk?

• crack_en_hack
Aha, ik dacht dat alles zichtbaar was maar beveiligde besturingssysteembestanden verbergen stond nog aangevinkt 8)7

Een desktop.ini op de schijf zelf kom ik nogsteeds niet tegen maar er staat een map op met oude zooi erin en daar zitten nog een paar oude desktop.ini's in maar dat zal niet de oorzaak zijn denk ik...?

Een autorun.ini vond ik wel.

[autorun]
icon=setup.exe,1
open=setup.exe

Voor deze schijf heb ik ook een snelkoppeling in mijn startbalk die ook dat rare icoon heeft.
Als ik daar het pictogram wil veranderen krijg ik een fout van setup.exe niet gevonden.
Als ik die vervolgens weg klik kan ik gewoon wel het pictogram veranderen alleen in het overzicht in deze computer blijft het rare icoon zichtbaar.

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-11 21:16
Dan is de vraag van vandaag: staat er naast een autorun.ini ook nog een bestand setup.exe op de root?
Dit autorun.ini bestaand geeft namelijk aan dat bij het open van je C-schijf het bestand setup.exe gedraaid zou moeten worden en dat het ikoontje van deze schijf, het ikoontje van het bestand setup.exe moet zijn...
Vergelijk maar eens een autorun.ini van een programma op CD wat zijn eigen ikoontje krijgt in de Verkenner, daar staat vaak ook bij icon=bladibla.ico en open=setup.exe.
Ik vraag me dus af wat deze autorun.ini op de root van je C-schijf heeft te zoeken...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

• crack_en_hack
Lenny77 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:25:
Dan is de vraag van vandaag: staat er naast een autorun.ini ook nog een bestand setup.exe op de root?
Ik vraag me dus af wat deze autorun.ini op de root van je C-schijf heeft te zoeken...
Euhh nee setup.exe staat er niet op.

Ik ben bezig mijn schijven eens op de ruimen en op c: heb ik alles gedumpt dat nog uitgezocht moet worden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mieter die autorun dan gewoon weg, die doet dan immers niets.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Mja, CD-tje gekopiëerd naar de root maar niet de hidden files gewist?

Wis die autorun.ini (niks geen autorun nodig op je harddrive!, het open= statement werkt niet eens meer voor niet-CD/DVD's in Vista en hoger vanwege de beveiliging, XP is obsolete in vele manieren), om te beginnen. En herstart daarna je PC eens. Dat zal een oplossing moeten zijn. Dat icoontje van nu is het standaard "kon geen icoon vinden" icoontje.

• crack_en_hack
Jullie zijn de helden van vandaag _/-\o_ _/-\o_

Het heeft gewerkt d:)b

Nou maar eens verder met de grote HDD schoonmaak.

Pagina: 1