• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:28
Hallo,

Onlangs heb ik een Asus m4a77 gekocht en geïnstalleerd. Nu doet alles het perfect maar wanneer ik mijn 2.1 geluidsset installeer dan word deze niet gevonden...

Ik weet dat de set uitstekend werkt.

Mocht het nodig zijn hier mijn specs:

Asus M4A77 Socket AM3 Moederbord
AMD Athlon 64 x4 620 CPU
Asus ATI HD5770 1GB
Kingston 800mHz 2x 2GB
Seagate Barracuda 250GB 16mb
WD Green Caviar 2TB 64mb

Verwijderd

Waarschijnlijk gewoon een software/driver probleem, dus vertel daar eens wat over. :)

• crimby
Oops, Nederlands forum haha, net gedownload, zo even restarten en kijken of ie het dan wel doet... hoop het wel:P

[ Voor 81% gewijzigd door crimby op 29-03-2010 14:19 ]

• crimby
Net geinstalleerd en reboot gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook zegt ie dat het stuurprogramma correct werkt, maar vind mijn geluidset niet

Verwijderd

Ben voor 99% zeker dat het in de drivers/software zit, kan ook zijn dat die het geluid via een andere controller (bijvoorbeeld die van HD5770) wil afspelen, dan is het een paar instellingen veranderen in het configuratiescherm. Is gewoon een kwestie van proberen. ;)

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:54
Waar heb je het allemaal over??? Wat heb je gedownload? Wat zegt er dat het stuurprogramma niet werkt? Dus wat meer info over je software en os zou wel handig zijn.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-02 10:54

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Misschien een overbodige vraag, maar hoe sluit je de 2.1 set aan?? En, zit ie wel in de goeie aansluiting?? :P (ik heb zelf namelijk 2 verschillende kleuern groene aansluiting achterop en zit dan ook regelmatig zonder geluid omdat ik in de verkerde zit)

Kalm aan! En rap een beetje!

• crimby
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:02:
Ben voor 99% zeker dat het in de drivers/software zit, kan ook zijn dat die het geluid via een andere controller (bijvoorbeeld die van HD5770) wil afspelen, dan is het een paar instellingen veranderen in het configuratiescherm. Is gewoon een kwestie van proberen. ;)
ik denk dat ik het idd zie... hij wil het via HDMI doen...idd via mn vga... maar ik kan geen andere controller kiezen:(

Ik gebruik Windows 7....

Ik heb in het mobo boeke gekeken en hierin stond een overzicht waar ik hm op moest aansluiten

[ Voor 10% gewijzigd door crimby op 29-03-2010 15:07 ]

Verwijderd

crimby schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:04:
[...]

ik denk dat ik het idd zie... hij wil het via HDMI doen...idd via mn vga... maar ik kan geen andere controller kiezen:(
Volgens mij is er ook ergens een optie van verborgen controllers weergeven.

• crimby
Bedankt voor de reacties, in apparaatbeheer kon ik verborgen apparaten aanzetten en hierdoor kwam de mobo geluidskaart te voorschijn, hier was idd een driver probleem mee en die heb ik opgelost. Nu doet het geluid het:D

Ik wist niet dat mijn vga ook geluid gaf:P

Verwijderd

crimby schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:12:
Ik wist niet dat mijn vga ook geluid gaf:P
Alle moderne ATi kaarten hebben een eigen geluidskaart ingebouwd, zodat ze via HDMI of via een DVI naar HDMI verloopje geluid kunnen meezenden over HDMI.
Pagina: 1