Toon posts:

promotie usb "webkey" andere functie geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een beurs een zogenaamde usb "webkey" gekregen.
Dat is een sleutelhanger met usb aansluiting die je in je pc steekt en die zorgt ervoor dat je automatisch naar de website van het bedrijf gaat. Leuk gadget voor even maar je hebt er niet zoveel aan.
Nou wordt dit ding herkent als usbstick en daarop staat een .inf bestandje met de volgende teks:
[AutoRun]
shellexecute="http://www.website.nl" (heb de originele weblink hier veranderd, wil geen reclame maken 8) )
Ik heb al geprobeerd het te veranderen in een andere website maar dat lukte niet.
Kan ik dit op een van der manier veranderen of is het gedegradeerd tot nutteloze sleutelhanger?

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Waarom lukte het aanpassen niet?

Daarnaast zal formatteren ook een oplossing moeten bieden. Ben je wel alle inhoud kwijt natuurlijk.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:20:
Ik heb op een beurs een zogenaamde usb "webkey" gekregen.
Dat is een sleutelhanger met usb aansluiting die je in je pc steekt en die zorgt ervoor dat je automatisch naar de website van het bedrijf gaat. Leuk gadget voor even maar je hebt er niet zoveel aan.
Nou wordt dit ding herkent als usbstick en daarop staat een .inf bestandje met de volgende teks:
[AutoRun]
shellexecute="http://www.website.nl" (heb de originele weblink hier veranderd, wil geen reclame maken 8) )
Ik heb al geprobeerd het te veranderen in een andere website maar dat lukte niet.
Kan ik dit op een van der manier veranderen of is het gedegradeerd tot nutteloze sleutelhanger?
je zou kunnen kijken of ergens de key beveiligd is tegen schrijven ;) bestand is misschien beveiligd tegen beschrijven.

je zou er een key van kunnen maken dat wanneer je key in de USB poort doe je machine unlock en als deze verwijderd je machine gelocked word. verder heb je er denk ik niet zo veel aan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wil de autorun helemaal niet werken? Of enkel je aanpassing niet?

De eerste zou verklaarbaar zijn, omdat Microsoft autorun standaard uit heeft staan op usb-sticks tegenwoordig. nieuws: Microsoft trekt AutoRun-teugels aan in Windows 7

De tweede lijkt me een beetje onwaarschijnlijk, maar misschien blijft de oude autorun door windows zichtbaar. Als ik bijvoorbeeld een CD wissel, heeft Windows dat ook niet in de gaten, en dan werkt automatisch afspelen ook niet.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Krijg foutmelding "kan het bestand g:autorun niet maken. Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn ingevoerd"
Nu ik de webkey nog een keer in de pc steek zie ik dat hij herkent wordt eerst als "shivex usb" en later wordt het herkend als een cd-rom drive (met het cdfs bestandssysteem.) Dat natuurlijk verklaard een hoop. Het wordt niet herkent als beschrijfbaar medium.
Maar valt er dan nog iets mee te doen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:06

D4NG3R

kiwi

:)

Formateren als FAT32 of NTFS (Ik denk dat FAT32 hier het beste uitkomt aangezien dit soort "Gratis" usb stickjes meestal maar zo'n 256 of 512mb zijn) Er staat zo te horen niks anders belangrijks op :).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
Ik denk dat formateren van het ding het beste werkt.
Het probleem is denk ik dat er een U3 actig systreem opzit.
er word een cd file system aangeboden als zijnde virtuele ccccccccccccccd.
En daarna word deze ge autostart

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
Mijn internetverbinding is langzamer dan jullie kunnen reageren.
Als ik probeer van het alleen lezen bestand af te geraken dan krijg ik de foutmelding "toegang geweigerd"
@ raz de autorun werkt gewoon maar de aanpassingen willen niet werken.
Ik was trouwens helemaal vergeten te vertellen dat ik nog met de "goede oude xp" werk
Hij wordt wel herkend als cd-rom.
@ to_tall een key om je pc te locken en unlocken lijkt me wel een leuk ideetje maar hoe zou dit te realiseren zijn?
Ik heb trouwens verteld dat hij als usbstick wordt herkent maar er zit niet veel ruimte op, slechts 42kb!, het is niet echt een "echte" usbstick zoals ik die laatst van hp kreeg.
Sorry voor dat misverstand.
als je google op webkey usb krijg je te zijn wat het precies voor een ding is. Je krijgt dan links naar bedrijven die relatiegeschenken verkopen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 13:50 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, het gaat hier duidelijk om een vraag over opslagmedia. Die hoort gek genoeg in Opslagmedia & I/O Controllers

Move OH -> OM

Inhoudelijk:
Deze plaag ken ik... formatteren gaat je niet helpen, het is inderdaad wat ndeleeuw zegt, de flash is gepartitioneerd als twee devices, een reguliere USB mass storage device en iets wat zich aanmeldt als (read-only) CD. Je moet iets vinden wat de boel opnieuw kan partitioneren en/of die read-only partitie kan overschrijven, en dat hangt dus af van de gebruikte controller chip (in de stick).

Als je heel erg geluk hebt kom je daarachter door het bedrijf in kwestie aan te schrijven, maar waarschijnlijk zijn deze dingen besteld door een marketingmiep die geen idee heeft waar je het over hebt en geen behoefte heeft om jou te helpen hun marketingboodschap eruit te krijgen.
Tweede mogelijkheid is om met lsusb oid aan de hand van USB device IDs iets te achterhalen.
Lukt dat ook niet, dan zul je'm moeten openhalen. Doe dat erg voorzichtig, de goedkopere sticks (en dit soort actie gebruikt zelden iets anders) zijn vaak met een zodanige klodder lijm in elkaar gezet dat je SMD componenten los kunt trekken als je de deksel eraf probeert te halen :X

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
voor lsusb moet ik waarschijnlijk mijn pc met linuxlive cd'tje opstarten. Ik heb hier nog geen linux pctje staan.
Of is er een windows alternatief?
Sorry dat ik hem in de verkeerde post heb gezet maar omdat het niet echt een usb opslagmedium is twijfelde ik waar ik hem moest zetten.
Pagina: 1