Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over mijn Belkin Powerline HD set, waarvan ik hoop dat iemand deze kan beantwoorden.

Onlangs heb ik een Belkin powerline HD starterskit aangeschaft. Na installatie brandt op allebei de sets het middelste lampje fel blauw. Volgens de manual zou de verbinding dan meer dan 200 mbit/s moeten zijn, wat volgens mij in een file transfer snelheid van +/_12,5 mbyte/s zou moeten resulteren. Tijdens het testen van een file transfer via FTP blijkt dat de snelheid niet hoger komt dan 2.6 MB/s. Er is dus aardig wat verlies onderweg. Heeft iemand een idee waardoor dit komt? Firmware van zowel powerline kits als router zijn up-to-date.

De setup is als volgt:

NMT <-> Router (Sitecom WL-351) <-> Powerline HD kit 1 <-> Powerline HD kit 2 <-> PC

Op de NMT (popcornhour A-200) heb ik bij de netwerkinstellingen het 10/100 mbit netwerk ingesteld, omdat het netwerk het anders amper doet. Dit is een bekend probleem van de A-200, maar zou niet de oorzaak van de lage snelheid moeten zijn.

Kan het zo zijn dat de Powerline kits aangeven dat ze een snelle verbinding (200 mbit/s +) hebben, maar dit toch niet blijken te hebben?

Bij voorbaat dank voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Wellicht verwacht je te veel? Kijk maar hier, of hier. Ben je ver verwijderd of gebruik van verschillende stroomkringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:06
Ik zou de snelheid is meten, veel meer dan 30/40mbit heb ik die powerline adapters nog niet zien halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is normaal bij die dingen, als je 30/40 mbit haalt mag je al heel blij zijn. Ik haalde met 80 mbps adapters 4 mbit in de slaapkamer en 10 mbit in de huiskamer. Als ik het licht in de badkamer aan deed ging de snelheid in de slaapkamer omhoog naar 12 mbit :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29

lordsnow

I know nothing

F5D4076uk Gigabit Powerline HD Starter Kit - Firmware Update
http://en-uk-support.belk...d/836/kw/F5D4076/r_id/166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slelieveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 22:43
Hallo,

ook hier, exacte zelfde opzet en exacte zelfde probleem. Ik heb 2 jaar de dLAN Ethernet highspeed 85's ertussen gehad en die deden het beter!

De reden dat ik de Belkin Powerline HD stratkit kocht was omdat deze "gigabit" zou moeten ondersteunen. En inderdaad, wanneer de middelste led blauw is, dan is de snelheid > 200mbitps. Dat zou in mijn optiek ook 200/8=25Mbytes/sec zou moeten halen. En het belooft een maximum van 1000mbitps...

Firware ook up-to-date. Alhoewel ik wel moet zeggen dat na een update de melding "succesvol updated" komt, maar zodra je hem weer doet kun je weer updaten... je zou een "check" verwachten.

Ook heb ik nog iets véél vervelenders ontdekt aan deze Belkin powerline HD gigabit adapters en dat is dat ze geen jumboframes ondersteunen. Dus de 9000 ethernetpakket size ipv de 1514. Dit gaat over een kabel vooral bij overdracht van grote bestanden zeer snel. Maar zodra jumbo op een van de clients aan staat, wordt de communicatie via de Belkins gewoon zeer onbetrouwbaar (het is reproduceerbaar). Als je jumbo uitzet werkt het betrouwbaar maar niet snel...

Dus ik denk dat ik ze maar terugstuur.
Pagina: 1