Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 2-jarig Hi Bel & Sms €35 abonnement met het probleem dat smsjes die worden verzonden als mijn toestel uitstaat ('s nachts) pas 3 tot 5 dagen later arriveren.

De nummers van de afkomstige smsjes behoren bij T-Mobile en Vodafone, het lijkt mij dus geen probleem bij deze providers maar zuiver bij Hi/KPN. Het is niet zo dat dit enkel bij bepaalde nummers voorkomt.

Ik heb mijn toestel ingesteld om enkel via GSM te verbinden maar ik zet hem ook af en toe op 3G. Daarnaast is het ook zo dat ik vaak van mast verwissel dus het begrip overbelast lijkt mij hier niet van toepassing te zijn.

Ik heb zojuist Hi gebeld, zij hebben mij een testsms gestuurd en die kwam natuurlijk aan. Verder moest ik vanaf nu zelf contact opnemen met T-Mobile en Vodafone omdat daar het probleem zou liggen.

Jullie voelen hem al aankomen, dit gaat hem dus niet worden. Ik ben ervan overtuigd dat het gewoon normaal moet werken, desnoods stel ik ze in gebreke en ontbind ik mijn contract als dit binnen de voorwaarden zou vallen.

Als toestel heb ik een Sony Ericsson W902. Mijn inbox hou ik altijd vrij leeg (tegenwoordig nooit meer dan 50 smsjes erin) dus dat kan ook het probleem niet zijn.

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt of hierover mee kunnen praten? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

MensionXL schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:33:
Ik heb een 2-jarig Hi Bel & Sms €35 abonnement met het probleem dat smsjes die worden verzonden als mijn toestel uitstaat ('s nachts) pas 3 tot 5 dagen later arriveren.
En als je je toestel nu eens niet uitzet? Ik gok dat de centrale je toestel als onbereikbaar ziet op dat moment en het kennelijk pas na een paar dagen weer opnieuw verstuurd. Waarom zet je het toestel eigenlijk uit 's nachts?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

ResuCigam schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:41:
[...]

En als je je toestel nu eens niet uitzet? Ik gok dat de centrale je toestel als onbereikbaar ziet op dat moment en het kennelijk pas na een paar dagen weer opnieuw verstuurd. Waarom zet je het toestel eigenlijk uit 's nachts?
Om niet wakkergebeld of ge-sms't te worden misschien? Niemand is verplicht zijn mobiel aan te laten staan om sms'jes te ontvangen.

Ik had dit probleem ook, maar alleen als ik één bepaald nummer bij Hi sms'te met mijn Telfort-nummer. Als die telefoon dan aangezet werd kon het tot wel 12 uur duren tot een sms aankwam.

De helpdesks van beide providers bleven naar elkaar wijzen, nu zijn we allebei overgestapt naar Ben en hebben nergens meer problemen mee.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1989
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-08 20:10
Ik denk dat het gewoon aan Hi ligt, ik heb er ook last van (HTC Touch Diamond). Ook van Hi naar Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
ResuCigam schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:41:
[...]

Waarom zou ik hem aan moeten laten? Smsjes dienen gewoon binnen te komen de volgende ochtend en 's nachts wil ik gewoon slapen (ook al kan m'n telefoon volledig stil zijn).
CodeCaster schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:44:
[...]

Om niet wakkergebeld of ge-sms't te worden misschien? Niemand is verplicht zijn mobiel aan te laten staan om sms'jes te ontvangen.

Ik had dit probleem ook, maar alleen als ik één bepaald nummer bij Hi sms'te met mijn Telfort-nummer. Als die telefoon dan aangezet werd kon het tot wel 12 uur duren tot een sms aankwam.

De helpdesks van beide providers bleven naar elkaar wijzen, nu zijn we allebei overgestapt naar Ben en hebben nergens meer problemen mee.
Inderdaad, ik heb de telefoon 's nachts altijd op Flight Mode staan waardoor er dus geen verbinding is met het netwerk (lekker rustig). :)
Richard1989 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:44:
Ik denk dat het gewoon aan Hi ligt, ik heb er ook last van (HTC Touch Diamond). Ook van Hi naar Hi.
Argh, het is dus echt een Hi-probleem. Ik heb dit abonnement net 2 maanden en ik ben niet van plan om 2 jaar met dit probleem rond te lopen. Heb jij niet geklaagd bij Hi hierover?

[ Voor 18% gewijzigd door MensionXL op 29-03-2010 12:49 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 13:48
Zelfs dat is te nuanceren, ik woon in Nijmegen, maar werk in Utrecht. In Utrecht duurt het soms wel 20 minuten om te smsen naar mijn vriendin, in Nijmegen is het instant... De ene dag heb ik in Utrecht kak-3g-bereik, en in Nijmegen is het altijd 100% dekking.

Dus als je zendmast waar je op dat moment bent overbelast is, kan het altijd langer duren...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
FireDrunk schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:49:
Zelfs dat is te nuanceren, ik woon in Nijmegen, maar werk in Utrecht. In Utrecht duurt het soms wel 20 minuten om te smsen naar mijn vriendin, in Nijmegen is het instant... De ene dag heb ik in Utrecht kak-3g-bereik, en in Nijmegen is het altijd 100% dekking.

Dus als je zendmast waar je op dat moment bent overbelast is, kan het altijd langer duren...
Ik zit zo'n 7km van mijn huis vandaan op school en daar komt het dan ook nog niet direct binnen, dus zou het dan wel aan de mast liggen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Richard1989 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:44:
Ik heb soms hetzelfde probleem. Het lijkt geen toeval meer dat een langer sms bericht (2 berichtjes totaal) op woensdagavond "nooit" aankomt bij de ontvanger (ook Hi). Ik zeg lijkt, want het is al meerdere malen gebeurd, elke keer op woensdagavond. Overigens gebeurt dit niet alleen bij dubbele sms berichten, maar ook wel eens bij een enkele.

Ik heb dit probleem aangekaart bij Hi en als reactie geven ze "laat de ontvanger even zijn of haar sim-kaart verwijderen en weer terugstoppen". Ze kunen niets traceren o.i.d. (zeggen ze) hoewel ze dat in het verleden wel eens gedaan hebben (of zeiden ze dat toen alleen om mij tevreden te houden.. 8)7).

[ Voor 38% gewijzigd door JBS op 29-03-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
JBS schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:51:
[...]
Ik heb soms hetzelfde probleem. Het lijkt geen toeval meer dat een langer sms bericht (2 berichtjes totaal) op woensdagavond "nooit" aankomt bij de ontvanger (ook Hi). Ik zeg lijkt, want het is al meerdere malen gebeurd, elke keer op woensdagavond. Overigens gebeurt dit niet alleen bij dubbele sms berichten, maar ook wel eens bij een enkele.

Ik heb dit probleem aangekaart bij Hi en als reactie geven ze "laat de ontvanger even zijn of haar sim-kaart verwijderen en weer terugstoppen". Ze kunen niets traceren o.i.d. (zeggen ze) hoewel ze dat in het verleden wel eens gedaan hebben (of zeiden ze dat toen alleen om mij tevreden te houden.. 8)7).
Hmm, vreemd allemaal. Ik heb hier totaal geen zin in en ik ga er dan ook vanuit dat dit probleem opgelost kan worden.

Zijn er hier geen mensen die eraan hebben gedacht om Hi in gebreke te stellen en het contract te beëindigen? Het liefst ga ik met een probleem als dit direct door naar een andere provider natuurlijk.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Heb je je SIM-kaart al in een ander toestel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Heb het deze week al 2 keer gezien (donderdagavond en vrijdagavond verzonden). Twee keer een Hi telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
jelle. schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:02:
Heb je je SIM-kaart al in een ander toestel geprobeerd?
Ja, hetzelfde probleem lijk ik te hebben met een andere telefoon. Denk jij niet dat het een probleem van Hi is? Deze gedachte krijg ik namelijk wel als ik bovenstaande reacties lees. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
Heb ook wel eens vaker last gehad van niet aankomende of later verstuurde smsjes (Xperia X1 met hi)

Sinds ik mijn SMS service centrum heb veranders (de + naar 00) heb ik dit niet meer gehad...

Ik zeg niet dat dit de oplossing is, maar voor mij in ieder geval wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

MensionXL schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:06:
[...]

Ja, hetzelfde probleem lijk ik te hebben met een andere telefoon. Denk jij niet dat het een probleem van Hi is? Deze gedachte krijg ik namelijk wel als ik bovenstaande reacties lees. :)
Binnenkort de betreffende telefoon eens voorzien van een update. Wellicht lost dit het probleem op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MensionXL schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:44:
[...]

Hmm, vreemd allemaal. Ik heb hier totaal geen zin in en ik ga er dan ook vanuit dat dit probleem opgelost kan worden.

Zijn er hier geen mensen die eraan hebben gedacht om Hi in gebreke te stellen en het contract te beëindigen? Het liefst ga ik met een probleem als dit direct door naar een andere provider natuurlijk.
Zou ik wel eerst even je contract erop naslaan. Volgens mij heb je namelijk geen enkele garantie op het aankomen van een SMS-je. Ja, het hoort te werken, maar als dat het niet doet, of met een vertraging, heb je gewoon pech volgens mij.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
korgakos schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:12:
Heb ook wel eens vaker last gehad van niet aankomende of later verstuurde smsjes (Xperia X1 met hi)

Sinds ik mijn SMS service centrum heb veranders (de + naar 00) heb ik dit niet meer gehad...

Is het niet zo dat deze optie alleen functioneel is voor het verzenden van berichten?
JBS schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:12:
[...]
Binnenkort de betreffende telefoon eens voorzien van een update. Wellicht lost dit het probleem op...
Telefoon is volledig geupdate. :) Daarnaast heb ik T-Mobile en Vodafone hiervoor gehad en daarmee trad dit probleem nooit op. ;)
u_nix_we_all schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:14:
[...]

Zou ik wel eerst even je contract erop naslaan. Volgens mij heb je namelijk geen enkele garantie op het aankomen van een SMS-je. Ja, het hoort te werken, maar als dat het niet doet, of met een vertraging, heb je gewoon pech volgens mij.
Ik ga het inderdaad eens bekijken.

Edit:
5 Hi spant zich in om de dienstverlening zo ongestoord mogelijk te laten ver-
lopen. Het is technisch echter onmogelijk om elke storing of beperking van
de dienstverlening te voorkomen. Aansprakelijkheid voor het niet of niet goed
functioneren van de dienstverlening bestaat alleen binnen de grenzen van deze
Algemene Voorwaarden, of voor zover Hi en Contractant hieromtrent expliciete
afspraken in een nadere overeenkomst hebben gemaakt.

6 De Mobiele Netwerken en Diensten worden onderhouden door of vanwege Hi.
Ten behoeve van onderhoud kan Hi tijdelijk (een deel van) een Mobiel Netwerk
buiten gebruik stellen. Hi zal dit tot het minimum beperken en waar dit toch no-
dig en redelijkerwijs mogelijk is dit tijdig bekend maken indien deze buitenge-
bruikstelling voor de Contractant merkbare consequenties met zich meebrengt.

7 Storingen worden zo spoedig mogelijk nadat zij aan Hi bekend zijn geworden
onderzocht en naar beste kunnen opgeheven.
Ik vraag me af in hoeverre je hier iets mee zou kunnen...

[ Voor 49% gewijzigd door MensionXL op 29-03-2010 16:45 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ik ondervind momenteel problemen met het smsen naar een Hi nummer. Ik heb zelf Vodafone en mijn smsjes komen pas vele uren later aan bij de ontvanger. Bij mijn rapporten zie ik ook staan dat de smsjes in de wachtrij staan, maar ze zijn wel uit mijn uitbox. Sms ontvangen van Hi gaat wel gewoon goed. Heb voor de test een sms naar een vodafone n.mmer gestuurd en dat ging wel gewoon goed. Heb m'n mobiel al opnieuw gestart, de gene met het Hi nummer ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irritinus
  • Laatst online: 22:47
Laat ik ook maar eens even reageren aangezien ik en meerdere mensen om mij heen (zus en vriendin met hi abbo) ook problemen hebben met de SMS diensten van Hi.

Ik heb de laatste anderhalf jaar ernstig veel problemen ondervonden met het van en naar Hi SMSen. De problemen deden zich voor bij het contact van Hi naar Hi en van Vodafone en KPN naar Hi. Ik heb een hele lange tijd geen problemen gehad tot uit het niets willekeurig smsjes niet meer of (urem/dagen) vertraagd aan kwamen. Het probleem deed zich voornamelijk voor als ik een smsje stuurde welke opgedeeld was in meerdere smsjes, maar ook bij simpele of lege smsjes. Ik heb het met meerdere telefoons uitgebreid getest (HTC/Panasonic/Nokia) maar het probleem deed zich iedere keer weer voor. Ook met verschillende mensen met verschillende abonnements vormen.
Het ergste wat ik heb gehad was dat mijn moeder een SMSje stuurde vanaf haar KPN prepaid abbo en ik in Griekenland zat, deze kreeg ik 2 dagen later. Vervolgens een smsje terug gestuurd deze is niet aangekomen en toen ik 8 dagen later in Nederland terug was kreeg ik een SMSje van 5 dagen oud.

Al met al zwaar vervelend, een klacht gestuurd naar Hi en als mededeling gekregen dat het aan mijn SIM kaart of telefoon lag. (Zomaar ineens, bij meerdere mensen?)

Ben ondertussen al een tijd geleden overgestapt naar Vodafone (buiten de paar data storingen) nog geen problemen ondervonden. Behalve als ik mijn vriendin SMS die Hi heeft (vanaf mijn of iemand anders abbo).

Mijn zus begint de laatste weken er ook over en heeft de problemen ook met een Hi Abbo naar een Hi Abbo gewoon smsjes die een paar uur later (vaak als het te laat is) aan komen of helemaal niet meer. Ook bij haar getest met een HTC en een Sony Ericsson toestel.

Op het laatst ging ik al mijn verzonden SMSjes nabellen of ze aangekomen waren! En regelmatig kwamen ze gewoon niet aan! :X

De problemen:
- SMSjes van Hi en andere providers die uit meer berichten bestonden komen helemaal niet aan bij andere Hi ontvangers (wel bij andere providers)
- SMSjes kwamen soms direct, soms na een uur of 10, soms na een paar dagen en soms helemaal niet aan.

Geteste providers:
- Hi naar Hi: Problemen
- Vodafone naar Hi: Soms problemen
- KPN naar Hi: Soms problemen
- Hi naar KPN: problemen
- Hi naar Vodafone: Soms problemen

Toestellen:
- HTC, Panasonic, Nokia

Regio:
Misschien relevant: Breda e.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 16:55
Het klinkt een beetje dat de routering van het 06-nummer niet goed ingesteld staat, maar het is vreemd dat het eerst wel goed was. Het kan wel zijn dat ze iets in de achterliggende systemen gewijzigd hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Mijn nummer is geporteerd van T-Mobile naar Vodafone en toen naar Hi. Tijdens de portering waren er ook al problemen (het heeft 24 uur geduurd voordat alles 100% in orde was), ik moest met mijn oude simkaart calls ontvangen en met Hi kon ik bellen. 8)7

Ik heb nu een nieuwe simkaart van Hi gekregen (de klantenservice heeft dit gecrediteerd :)) dus eens kijken hoe het nu gaat. Vanmorgen kwamen er 3 smsjes na 15 minuten binnen, dat is al een stuk beter dan voorheen maar nog niet zoals het moet natuurlijk.

De verhalen die ik hierboven lees stellen mij ook niet erg gerust, ik ga liever terug naar Vodafone denk ik, met een totaal nieuw nummer. Maar goed, eens kijken of Hi het alsnog kan oplossen. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

korgakos schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:12:

Ik ga dit ook maar eens proberen, heb ook een Xperia X1 icm Hi.

Ik ondervind ook regelmatig problemen met zowel het versturen als ontvangen van smsjes (maakt niet uit naar of van welke provider).

Zo kreeg ik gister om 21:30 een smsje welke om 18:00 verstuurd bleek te zijn 8)7 's Middags had ik nog een aantal smsjes verstuurd en ontvangen en dit ging toen nog wel zonder vertraging/problemen. Ook al een aantal keer meegemaakt dat iemand smsjes naar mij verstuurd had, maar deze heb ik nooit ontvangen..

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In sommige gevallen is het niet mogelijk om een gesprek of sms af te leveren. Mogelijke oorzaken hiervoor zijn:
* telefoon staat uit.
* er is geen bedekking.
* telefoon is met data sessie bezig (gprs)
* schakelen tussen umts en gsm.

Voor een sms wordt geprobeert deze mbv een retry schema af te leveren. bv het eerste uur iedere 10 minuten. Naarmate de onbereikbaarheid langer duurt wordt deze interval groter. Hierdoor kan het langer duren voor een sms bericht wordt afgeleverd.

Dit is de "normale" werking bij aflevering van sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:02:
In sommige gevallen is het niet mogelijk om een gesprek of sms af te leveren. Mogelijke oorzaken hiervoor zijn:
* telefoon staat uit.
* er is geen bedekking.

Voor een sms wordt geprobeert deze mbv een retry schema af te leveren. bv het eerste uur iedere 10 minuten. Naarmate de onbereikbaarheid langer duurt wordt deze interval groter. Hierdoor kan het langer duren voor een sms bericht wordt afgeleverd.

The HLR may be informed of a subscriber becoming available for short message delivery in several ways:

* Where the subscriber has been detached from the network, a reattach will trigger a Location Update to the HLR.
* Where the subscriber has been out of coverage, but not fully detached from the network, on coming back into coverage it will respond to page requests from the Visitor Location Register (VLR). The VLR will then send a Ready-for-SM (mobile present) message to the HLR.
* Where the MS has had its memory full, and the subscriber deletes some texts, a Ready-for-SM (memory available) message is sent from the VMSC/VLR to the HLR.

Upon receipt of an indication that the destination party is now ready to receive short messages, the HLR sends an AlertSC MAP message to each of the SMSCs registered in the MWD list for the subscriber, causing the SMSC to start the Short Message delivery process again, from the beginning.
Dat hoeft geen twaalf uur te duren.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irritinus
  • Laatst online: 22:47
* telefoon staat uit.
* er is geen bedekking.

Ik heb de problemen ook gehad op een toestel zonder UMTS/GPRS waar wel gewoon goede dekking was en ik gewoon kon bellen of gebeld worden. Dus het valt naar mijn idee buiten de scope van deze 4 mogelijke gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
* telefoon staat uit.
* er is geen bedekking.

Ben je je ervan bewust dat voice en smsjes voorrang hebben op data? Dit wil dus zeggen dat als men op 2G zit dat de internetverbinding tijdelijk wordt gepauseerd zodat voice en sms gewoon werkt.

Daarnaast is het zo dat het schakelen tussen UMTS en GSM gewoon een handover is en in een paar seconden gebeurd zou moeten zijn. :)

Ik heb nu 2 dagen een nieuwe simkaart maar de problemen zijn nog niet weg. Ik heb gisteravond 2 smsjes vanaf een Vodafone simkaart gestuurd en 1 sms vanaf T-Mobile: T-Mobile is na een half uur aangekomen en Vodafone nu nog steeds niet (toestel staat al 3 uur aan nu). ;(

[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 02-04-2010 11:42 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
sms ontvangst problemen zit meestal bij de verzendende kant.
als de sms server een toestel in de lucht ziet waar een sms afgeleverd moet worden dan zal deze het sms pushen naar het toestel toe.
het kan nartuurlijk zijn dat het toestel zichzelf naar het netwerk toe zet als ik ben bezig.
waarom gesprekken dan door zouden kunnen komen is misschien wel omdat wissel gesprekken ook door gepushed worden. dit zou dan opgelost kunnen worden met een software update van het toestel.
de HTC touch HD2 bijvoorbeeld heeft ook een sms probleem met de eerste rom. hier hebben ze bijv. een hotfix voor of nartuurlijk de nieuwe versie. wat ook wel eens wil helpen is bij de verzendende kant de sms geldigheidsduur naar 24 of 48 uur zetten. verklaren kan ik de laatste oplossing niet maar werken doen ze meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Codecaster: Het hoeft inderdaad geen 12 uur te duren, er is wel een "trigger"" nodig om de locatie weer aan het netwerk kenbaar te maken. Het aanzetten van een telefoon is niet (altijd) voldoende. Waarschijnlijk merk je dat je ineens sms berichten ontvangt nadat je net zelf gebeld hebt.

Irritinus: Lijkt inderdaad buiten de genoemde 4 voorbeelden te vallen. Maar het was ook niet mijn bedoeling om volledig te zijn. (zo is een volle sms box ook een reden waarom geen berichten afgeleverd kunnen worden)

Mension XL: het voorrang hebben van voice en Sms is provider afhankelijk, dat moet wel ingeregeld worden.
Een handover tussen cellen gaat veel sneller en is volgens mij hier geen issue. Overgang van umts -> gsm (en terug) gaat lang niet altijd zo vlekkeloos. Het is niet mogelijk om gedurende dit proces een sms (of gesprek) af te leveren met als gevolg droppedcall of retry schema en (gevoelsmatig) een vertraging van de aflevering.

hebben jullie ook last bij voicemail sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
Ik heb hier (Utrecht) geen problemen met het te laat aankomen van smsjes (zowel Hi naar Hi als Hi naar andere providers). Wel heb ik gemerkt dat als ik op mijn Touch Diamond (officiële rom) 3g heb aanstaan en mijn bereik minder goed is (GSM) smsjes weigeren te verzenden. Wanneer ik 3g modus uitzet wil hij dan wél smsjes versturen. Dat probleem is pakweg een half jaar geleden ontstaan, maar geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Bilderbeek schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:39:
Ik heb hier (Utrecht) geen problemen met het te laat aankomen van smsjes (zowel Hi naar Hi als Hi naar andere providers). Wel heb ik gemerkt dat als ik op mijn Touch Diamond (officiële rom) 3g heb aanstaan en mijn bereik minder goed is (GSM) smsjes weigeren te verzenden. Wanneer ik 3g modus uitzet wil hij dan wél smsjes versturen. Dat probleem is pakweg een half jaar geleden ontstaan, maar geen idee waar het aan zou kunnen liggen.
Klinkt als een overbelaste mast. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
Alleen heb ik door het slechte bereik geen 3g, dus stuur al via gsm ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder het motto, beter laat dan nooit….

Ik heb van de Technische dienst begrepen dat er een probleem met het versturen en ontvangen van SMS-berichten vanaf en naar Vodafone is geweest. Deze problemen zijn rond 31-03-2010 opgelost. Het is wel mogelijk dat hierdoor Hi-gebruikers ook problemen hebben ervaren. Verdere details uiteraard bij Vodafone.

Zoals Redone aangeeft, worden SMS-berichten door de centrale het eerste uur zeer regelmatig afgeleverd. Naarmate de tijd verstrek wordt deze interval groter. Dus wanneer er het eerste uur elke tien minuten een poging wordt gedaan om het SMS-bericht af te leveren, kan dit een dag later elk uur zijn. Bij Hi wordt er maximaal 72 uur geprobeerd een bericht af te leveren.

In het geval van MensionXL zijn we nog wel bezig om de aansluiting te controleren en na te gaan of het de bovenstaande storing betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:50
Een maat en ik hebben beide Hi. Als hij mij een bericht stuur heb ik hem meteen. Maar soms als ik naar hem stuur dan duurt het best lang voordat hij die sms heeft (lees meer dan 10minuten). Is echt zwaar raar. En probleem ligt dus echt bij Hi want bij andere mensen heb ik het niet. Beide zaten we al enkele jaren bij Hi, maar zijn er nu beide weg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hmm, mijn broertje heeft met Simyo ook precies hetzelfde probleem. Ik geloofde hem eerst niet maar hij liet het zojuist zien en het was een sms die 3 dagen geleden was verzonden en nu pas aankwam. :')

Er zit dus iets structureel fout bij KPN. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Ik herken dit probleem. Het gebeurt regelmatig dat een SMS veel te laat aankomt bij m'n vriendin (T-Mobile naar Hi). Ik dacht dat het aan mijn telefoon lag omdat deze al wat vreemd deed. Het updaten van m'n telefoon leek even te helpen, maar de week daarop was het weer raak. Dit duurt nu al een maand.
Bilderbeek schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:37:
Alleen heb ik door het slechte bereik geen 3g, dus stuur al via gsm ;p
SMSjes worden verstuurd via het GSM netwerk in de door telefonie onbenutte ruimte in GSM signalen. Heeft niets met 2G/3G te maken.

[ Voor 34% gewijzigd door Lawrentium op 11-04-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Lawrentium schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:32:
Ik herken dit probleem. Het gebeurt regelmatig dat een SMS veel te laat aankomt bij m'n vriendin (T-Mobile naar Hi). Ik dacht dat het aan mijn telefoon lag omdat deze al wat vreemd deed. Het updaten van m'n telefoon leek even te helpen, maar de week daarop was het weer raak. Dit duurt nu al een maand.

[...]

SMSjes worden verstuurd via het GSM netwerk in de door telefonie onbenutte ruimte in GSM signalen. Heeft niets met 2G/3G te maken.
Dat klopt niet helemaal. Als je verbonden bent via 3G dan wordt gewoon alles via 3G afgehandeld, dus ook voice en sms. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1