Andere power supply in Dell Optiplex 780.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:51
Hi,

Vraagie. Het gaat om een Dell Optiplex 780 DT SFF dus. Ik heb deze overgenomen van iemand. De voeding die erin zit heeft maar 2 SATA aansluitingen. MOB heeft nog 2 lege SATA aansluitingen over. Ik wil die gaan gebruiken of eigenlijk 1 daarvan gebruiken voor een extra HD. Die kan ik tussen de HD en DVD RW plaatsen. Alleen heb ik geen idee welke voeding in deze kast past. Dell zelf geeft aan dat ze de voedingen niet apart verkopen van Dell :( Kan iemand mij adviseren welke voeding ik kan kopen en gebruiken voor deze desktop?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
Die systemen gebruiken inderdaad geen standaard atx voeding maar van die lange platte voedingen, geen idee of die te koop zijn. laat maar, ik was even in de war met de Optiplex 270 8)7

Maar is het niet veel eenvoudiger om een splittertje te kopen zodat je 1 molex aansluiting kunt omtoveren in sata aansluitingen?

[ Voor 38% gewijzigd door Rupie op 29-03-2010 12:32 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:30

Umbrah

The Incredible MapMan

Mja, molex naar S-ATA kabeltje lijkt me veruit het makkelijkst hier, het alternatief is denk ik om die hele PC over te bouwen in een nieuwe kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ok thx. Ben bang dat de voeding geen genoeg power heeft. IS maar een 270Watt dus net genoeg. Overzetten in andere kast is dus de beste optie. Hoef ik alleen een andere kast+voeding te kopen.
Ik wacht nog even misschien dat iemand een voeding weet die erin past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Unknown Alien schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:42:
Ok thx. Ben bang dat de voeding geen genoeg power heeft. IS maar een 270Watt dus net genoeg. Overzetten in andere kast is dus de beste optie. Hoef ik alleen een andere kast+voeding te kopen.
Ik wacht nog even misschien dat iemand een voeding weet die erin past.
Het verbruik van een hardeschijf is op het totaal bijna verwaarloosbaar, als het systeem nu goed draait dan zal die paar watt absoluut geen grote impact hebben, een systeem wordt in principe toch altijd wel met wat 'overhead' gebouwd, ik denk iig niet dat Dell het systeem heeft gebouwd op de limiet van de voeding. Een verloopstekkertje zou mijn inziens dus prima kunnen.

Wil je toch de voeding vervangen, dan kan dat nog wel eens lastig worden omdat Dell vaak propriety stekkers gebruikt, die wijken dus af van de standaard stekkers. Maar als je iemand kent die een beetje handig is met electronica en een soldeerbout, dan is het overzetten van die stekkers ook hooguit een half uur werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
ik zou ook willen aanraden om gewoon een verloop stekkertje te gebruiken

een nieuwe voeding voor zon kleine toevoeging is in mijn ogen wat overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Dan ga ik een verloop stekker halen. Misschien dat ze dat hebben bij Mycom.

Thx

slotje mag erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Zit zelfs geen molex stekker op. Ik ga gewoon de sata power die naar me DVD gaat in 2en knippen dan aan een kroon steentje verbinden en dan 2 maar sata stroom eraan die naar de HD en DVD gaan. Dan maar zo moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Unknown Alien schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:35:
Zit zelfs geen molex stekker op. Ik ga gewoon de sata power die naar me DVD gaat in 2en knippen dan aan een kroon steentje verbinden en dan 2 maar sata stroom eraan die naar de HD en DVD gaan. Dan maar zo moet werken.
Je kunt ook gewoon een SATA naar 2x SATA stekkertje halen. Hoef je niets door te knippen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Terw_Dan schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:38:
[...]

Je kunt ook gewoon een SATA naar 2x SATA stekkertje halen. Hoef je niets door te knippen of wat dan ook.
Daar was ik ook naar op zoek. Ben bij Mycom, en nog 2 andere computer zaakjes geweest. Maar geen van 3 hebben zo een kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Je kunt ook molex kabels in sata schijven stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BlackWhizz schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:43:
Je kunt ook molex kabels in sata schijven stoppen?
Nee, in de regel kan het niet. Er zijn wat schijven die beide connectoren hebben, maar die kom je bijna niet meer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Nou niet in de HD die ik heb iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Unknown Alien schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:35:
Dit werkt prima. Dus voor degene die ook ooit tegen dit probleem aanloopt is dit een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 11:12
Mooiste is in dat geval natuurlijk zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Nielson schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:09:
Mooiste is in dat geval natuurlijk zoiets.
zeker, maar kon die nergens vinden. Nu koste het me 5 min. werk. Ook geen ramp. Het werkt en ik ben happy B)
Pagina: 1