• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Hallo,

Ik wil misschien een overstap maken van mijn amd X2 4200+ naar een amd X2 6000+ maar is dit wel een grote upgrade?

Mijn specs zijn:

m2n4-sli Moederboard
amd X2 4200+
8800GTS
3GB geheugen
550WATT voeding

Is het een goede upgrade en zal het mij veel fps geven in games?

Ja ik weet het.. het is een oud systeem maar ik ben er nog blij mee :P

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 15:03

Step

step@tweakers.net#

Zoals je al zegt, het is een oud systeem, overgaan naar nieuwere architectuur zal veel meer helpen dan een upgrade van een 4200+ naar een 6000+. :)

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Proxzor
Step schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:17:
Zoals je al zegt, het is een oud systeem, overgaan naar nieuwere architectuur zal veel meer helpen dan een upgrade van een 4200+ naar een 6000+. :)
Ja maar ik ben ook niet echt bepaald rijk he ;)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

Het lijkt me dat je beter kan kijken hoever je je oude processor kan overklokken.

• Sundown89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-02 11:13
Mijn broertje is laatst ook overgegaan naar een 6000+ en hij draaide een 4800+ op hetzelfde moederbord.
Ik vind het de moeite waard maar het ligt er natuurlijk aan wat je er voor betaalt en hoeveel je er voor over hebt.
Wat zijn de doeleinden van deze machine? FPS in games zullen niet omhoog schieten omdat de videokaart daar een groot aandeel in heeft. Je zal wel merken dat het systeem wat vlotter zal lopen.

Uiteindelijk kan niemand jou vertellen of je deze upgrade moet uitvoeren. Het ligt eraan wat je er zelf voor over hebt en wat je ermee wil bereiken.. ;)

• Proxzor
het kost me slechts 60 euro om te upgraden dus vandaar vraag ik wat reacties wat iedereen er van denkt ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Je meldt hier niets over waar je gezocht hebt, op welke termen, wat je vond (links!) en wat dan exact onduidelijk is.

Daarnaast geef je ook niet aan wat je exact doet met deze bak - "games" kan nogal wat zijn, waar de bottleneck zit hangt sterk af van welke games (FPS vs RTS vs mijnenveger, welke engine etc), welke resolutie je draait en wat jouw gewenste performance is.

Met minimale inspanning (het opzoeken van reviews van de 6000+) kun je zien wat je hiermee kunt halen.

Eerste wat ik tegenkwam:
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2933&p=8
- en nee, de 4200+ staat er niet tussen, maar de 3800+ en 5000+ wel, dus kun je makkelijk zat daar iets tussenin nemen.

Ik sluit me iig aan bij mace, overclocken kost niets en levert ws zelfde resultaat op als de upgrade. Die EUR 60 kun je dan doorsparen tot je echt iets nieuwers kunt nemen.

Aangezien eigen inzet hier lijkt te ontbreken gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.