Antec NSK6580B welke 2 x 92mm fans ?

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb via V&A een Antec NSK6580B nu heb ik hier een moederbord en raid controller ingezet en ga hem afvullen met disken.

Omdat standaard de Dell PERC5i raidcontroller nogal warm wordt en ik de harddisken ook wil koelen moeten er dus twee 92mm fans geplaatst worden. Nu heeft de antec hiervoor 2 posities voor het harddisk rekje zitten maar ik weet niet precies hoe de fans gemonteerd moeten worden (lijken geen schroefgaten te zijn) en ik zoek nog 2 stillte 92mm fans..

De kast heeft een 12cm fan aan de achterkant met een Hi/Mid/Low schakelaar hoe vind ik zoiets ook voor de voorkant want de kast moet stil zijn / blijven en ik ben niet meer op de hoogte wat er tegenwoordig allemaal verkrijgbaar is en hoe het werkt.

Ik zoek dus tips en ervaringen van mensen die elke 3 maanden wel iets anders in elkaar schroeven en niet 1 keer per 2 jaar zoals ik dat doe.

Naast dat ik 2 x 92mm wil bestellen ben ik ook op zoek naar en oplossing om 3 harddisken in 3 x 5.25 behuizing te stoppen maar dan wel met dempers zoals ook bij de 5 x 3.5" houder van de kast het geval is.

Winkelmandje:

2 x 92mm ventilator (stil)
1,5 TB samsung spinpoint (om alle 500gb disken uit mn mediacenter te halen en 1 disk te plaatsen voor opnams)
1 x Harddisk rekje om 3 x 3,5" inc in te bouwen in 3 x 5.25"

[ Voor 19% gewijzigd door raymonvdm op 29-03-2010 12:14 ]

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08-2025

Gnermo

All about that bass!

Zitten deze fans boven elkaar?

Ik zou voor deze gaan, redelijk stil en redelijk veel CFM. Je kan ook voor de 1700 versie gaan (onderin) voor wat meer druk.

Zelf heb ik het eens geprobeerd met 2 120MM voorin boven elkaar, de onderste met een hoger toerental.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
mischien een foto van de kast iets handiger

de scythe fans zijn idd wel stil alleen zou dan wel voor een 1200 , 100 of zelfs 800 variant gaan , en aders nexus real silent pwm 92mm

ja, daag.

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 07:46
ik heb ook een kast van antec, en de bevestiging lijkt wel hier op

je moet bij mij dan het front panel er afhalen
dan de koelers aan de binnenkant voor de gaten houden
en van buitenaf (met de meegeleverde zelftappende schroeven) de fans aan de case vastmaken
vervolgens zet je het panel er weer op en klaar

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik ga eens proberen met

2 x Papst Fan 3412NGL 9x9cm, 1950rpm met stukjes fietsband er tussen tegen de trillingen en op 7 of 5 volt.

Toch maar weer voor papst gekozen omdat ik er ook een in mn mediacenter zit..

Ik hoop ze morgen binnen te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 29-03-2010 13:56 ]