Goedendag,
Ik ben bezig met een script om de gegevens uit twee tabellen uit te lezen.
De twee tabellen bevatten identieke data. Het enige dat verschilt is dat de gegevens uit tabel 2 gegevens bevatten van events uit het verleden.
Dit lukt mij half.
werkt. en geeft zoals te verwachten alle rijen terug.
Zodra ik echter een wat specifiekere greep wil hebben en alleen de rijen waar reservering_naam begint met 'a' wordt het al moeilijker.
Maar dit werkt.
Maar het geld alleen voor de gegevens uit tabel `parkingpanel_reserveringen` en niet uit `parkingpanel_history`.
Dus als ik een tweede toevoeg.
Dit lukt echter niet.
Want hij geeft als ik hem uitvoer in mijn PHP script gewoon alle rijen weer.
En in PHPMyAdmin lijkt hij alle rijen dubbel weer te geven. Al dan wel beginnend met een A. Maar ik zie de heer A.Adema (terplekke verzonnen) 15 keer onder elkaar staan. Wat niet bepaald de bedoeling is.
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik fout doe?
Want ik begrijp dat het in de OR ligt
Maar als ik ervan maak
Biedt me dat weinig soelaas.
Ik ben bezig met een script om de gegevens uit twee tabellen uit te lezen.
De twee tabellen bevatten identieke data. Het enige dat verschilt is dat de gegevens uit tabel 2 gegevens bevatten van events uit het verleden.
Dit lukt mij half.
code:
1
2
| SELECT `parkingpanel_history`.* ,`parkingpanel_reserveringen`.* FROM parkingpanel_history, parkingpanel_reserveringen |
werkt. en geeft zoals te verwachten alle rijen terug.
Zodra ik echter een wat specifiekere greep wil hebben en alleen de rijen waar reservering_naam begint met 'a' wordt het al moeilijker.
code:
1
2
| SELECT `parkingpanel_history`.* ,`parkingpanel_reserveringen`.* FROM parkingpanel_history, parkingpanel_reserveringen WHERE `parkingpanel_reserveringen`.`reservering_naam` LIKE 'a%' |
Maar dit werkt.
Maar het geld alleen voor de gegevens uit tabel `parkingpanel_reserveringen` en niet uit `parkingpanel_history`.
Dus als ik een tweede toevoeg.
code:
1
2
| SELECT `parkingpanel_history`.* ,`parkingpanel_reserveringen`.* FROM parkingpanel_history, parkingpanel_reserveringen WHERE `parkingpanel_reserveringen`.`reservering_naam` OR `parkingpanel_history`.`reservering_naam` LIKE 'a%' |
Dit lukt echter niet.
Want hij geeft als ik hem uitvoer in mijn PHP script gewoon alle rijen weer.
En in PHPMyAdmin lijkt hij alle rijen dubbel weer te geven. Al dan wel beginnend met een A. Maar ik zie de heer A.Adema (terplekke verzonnen) 15 keer onder elkaar staan. Wat niet bepaald de bedoeling is.
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik fout doe?
Want ik begrijp dat het in de OR ligt
Maar als ik ervan maak
code:
1
2
| SELECT `parkingpanel_history`.* ,`parkingpanel_reserveringen`.* FROM parkingpanel_history, parkingpanel_reserveringen WHERE `parkingpanel_reserveringen`.`reservering_naam` AND `parkingpanel_history`.`reservering_naam` LIKE 'a%' |
Biedt me dat weinig soelaas.