Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze kast besteld(met window) en maak me toch een beetje zorgen.Ik heb nu een antec 900 kast en die doet het prima icm met mijn h50.In de raven zal ik mijn h50 rad gewoon als exhaust gebruiken t.o.v mijn antec 900 waar hij als intake gebruikt word.Nu heb ik een 4870x2 mat accelero cooler er op.die dus de warmte in de kast blaast.Nu word mijn northbridge al vrij heet met gamen maar ik denk dat als ik de raven ga gebruiken dit helemaal te gek word.Verder lijkt het ook een probleem te worden met de rad van de h50 daar moet dus alle warmte doorheen...Heeft iemand hier enig idee over of dit gaat werken of dat ik beter de originele koeler terug kan plaatsen.
Andere optie zou natuurlijk zijn de 4870x2 verkopen en een 5870 er in zetten met reference koeler en later nog 1 er bij.

Ik heb inmiddels ontelbare reviews gezien en gelezen....Maar bijna iedereen gebruikt een de standaard cooler die warme lucht uit de kast blaast bij de raven rv01

Mijn systeem specs zijn
rampage formula x48
q6600 @ 3.8750
ocz reaper 1066 4x1gb
de 4870x2 met arctic accelero xtreme
en een xfx 9600gt xxx voor physics
2x160gb WD hardeschijven in raid0
en een bequiet 850 watt darkpower pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een stukje informatie want ik heb de kast inmiddels.
Nou daar gaan we dan:
Mn overclock moest terug naar 3.6ghz
De xfx 9600 GT xxx moest er uit
Mn NB werd 75 graden idle ipv van 50 in de antec.
Ik denk dat ik van het weekend de originele koeler er weer op ga zetten want gpu 1 word maar liefst 20 graden warmer dan gpu 1.
En heel mischien kan die 9600gt dan weer in de kast.
Al met al valt de kast me toch flink tegen.Als iemand toch nog wat tips heeft om de koeling van de kast verder te verbeteren zijn ze welkom.Ik denk er zelf aan om sterkere 180mm fans te kopen van silverstone.
Aangezien ik er dan 2 nodig heb komt er dan nog 40 euro bij de kast op.dat word dan 200 euro voor de kast....Ik denk achteraf mischien beter de corsair obsidion kunnen halen....

edit: Net nog een stukje gegamed gpu word veel te warm hij throttled dus eerst maar eens even de originele koeler er op en anders de kast maar terug sturen....Deze kast kan de warmte gewoonweg niet kwijt....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
anders terugsturen zeggen dat je er niet tevreden mee bent en alsnog de obsidian halen?
je hebt 7 dagen bedenktijd als je hem online gekocht hebt.

verder kan je alleen maar zorgen dat je airflow goed is, en misschien ventilatoren toevoegen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_h12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-07 14:00
Mhh dat klinkt niet goed, ik heb zelf ook naar de Raven 01 gekegen maar heb er uiteindelijk van afgezien en heb voor de cosmos S gekozen omdat ik nergens gebruikers ervaringen kon vinden. misschien nog je standaard gpu koeler proberen ipv de aftermarket? omdat de kast gemaakt is om de warmte omhoog te werken er misschien dat het te blijft hangen met je 4870*2 aftermarket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@yeseterror idd mischien dat ik dat ook wel doe...maar heb ook op meerdere reviews gelezen dat de airflow van die ook wat te wensen overlaat en hij meer voor watercooling is gemaakt...
@dennis Kom net thuis van mn werk wou daar idd mee bezig gaan nu zonde van die arctic iig maar goed nood breekt wet....En stiekem toch wel aan het kijken naar die 5870 og 5970 die niet leverbaar is LOL.

Nou inmiddels de originele koeler er op gedaan en idle temps van de kaart zijn natuurlijk veel warmer geworden maar goed,het werkt.Wat een herrie maakt dat ding zeg....had m nog nooit gebruikt....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals even ter informatie

Ok na hem een paar dagen gebruikt te hebben.En nog steeds er van te balen dat ik mn accelero extreme niet meer kan gebruiken.Moet ik toch zeggen dat de kast me behoorlijk bevalt alsmede de originele 4870x2 koeler...
Wie had dat ooit gedacht Na een beetje tweaken in rivatuner met de fan settings komt mn kaart nooit meer boven de 75 graden uit.Idd wat meer lawaai maar goed met de accelero koeler werd het geheugen veel warmer dan met de originele koeler...Daar komt nog eens bij dat mn systeem idle veel stiller is en dat ik mn overklok op 3.8750 terug heb,na het er opnieuw op zetten van de northbridge koeler(heatpipes e.d.).Al met al dus een prima kast.

Een aanrader dus!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelzaadje
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 19:13
Hallo allemaal hopelijk leest iemand dit nog ik zou namelijk graag wat willen weten over de ruimte die er tussen het voor paneel en de 5,25" bay's zit. Mijn vraag is of hier genoeg ruimte tussen zit voor een fan controller met draai knoppen zoals de scythe kazemaster. (de knoppen zijn +/- 1cm uitstekend)

Ik zit er namelijk over te denken deze kast te kopen maar wou graag weten of dit gaat passen.

bij voorbaat dank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk wel dat t kan ik heb de kast nog steeds.Maar je moet niet denken dat dit een goed koelende kast is. Ik zou zelf voor de raven 03 gaan.Ik heb de kast nu eigenlijk al zo ver moeten modden om de boel koel te houden.Het is eigenlijk een slechte kast qua koeling! Het is maar dat je het weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelzaadje
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 19:13
ben van plan euhm te gaan water koelen en op dit moment heb ik alleen me CPU overclocked dus komt denk ik wel goed ;)
Pagina: 1