Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb sinds kort problemen met mijn pc. Het zijn een beetje vage problemen, maar ik hoop dat jullie experts mij kunnen vertellen wat het probleem is en wat ik het beste kan doen.

Het begon vorige week dat plotseling de pc begon uit te vallen. Dit gebeurd nu regelmatig.

Daarnaast loopt mijn pc zo goed als vast op het moment dat ik naar 'deze computer' en 'mijn documenten' ga. Ook komt er enorm veel geluid (kraak en lijkt wel ventilator of draaiende schijf die ik hoor) uit de computer.

Als ik puur mijn internet gebruik zijn er eigenlijk geen problemen, maar op het moment dat deze computer gebruikt moet worden heeft hij problemen met het openen van mappen.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Je harde schijf is aan het sterven.
Als er nog gegevens op staan die je niet gebackupped hebt, doe dat dan nu onmiddelijk.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Uitvallen? M.a.w. je computer start opnieuw op zonder foutcode? Hou je voeding ook even in de gaten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:05:
Uitvallen? M.a.w. je computer start opnieuw op zonder foutcode? Hou je voeding ook even in de gaten.
Hij start inderdaag gelijk op nieuw op. Foutcode heb ik zo snel niet kunnen noteren. Maar heb wel door dat het niet best zit.

Ga vanmiddag maar even naar computer zaak om het eens te laten onderzoeken daar.

Verwijderd

Kijk ook even of er niet een enorme hoeveelheid stof is verzameld in je pc (koelblok van je cpu, in je voeding, bij de ventilatoren etc)

Blaas het met een lucht spuitbus schoon of met een stofzuiger met laag vermogen met een rubber of borstel opzetstuk opzuigen.

Als het geluid bij je harddisk vandaan komt, dan zo snel mogelijk een backup maken en de harddisk vervangen.
Test meteen even je geheugen met memtest86

Met CPU-Z kan je temperaturen en clocksnelheden uitlezen. Misschien wel interessant om dat hier te posten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:23:
Kijk ook even of er niet een enorme hoeveelheid stof is verzameld in je pc (koelblok van je cpu, in je voeding, bij de ventilatoren etc)

Blaas het met een lucht spuitbus schoon of met een stofzuiger met laag vermogen met een rubber of borstel opzetstuk opzuigen.

Als het geluid bij je harddisk vandaan komt, dan zo snel mogelijk een backup maken en de harddisk vervangen.
Test meteen even je geheugen met memtest86

Met CPU-Z kan je temperaturen en clocksnelheden uitlezen. Misschien wel interessant om dat hier te posten.
Ga na werk eerst even langs bij computerzaak en zal vanavond even jouw advies opvolgen. Jullie horen meer van me vanavond (als me pc dan niet bij reperateur staat of het al begeven heeft).

Thanks.

Verwijderd

HDD gaat dood, snel backup maken ;)
Pagina: 1