dan lijkt het me dus dat de gezochte oplossing waarschijnlijk ook boven het budget gaat liggen van de topicstarter. het lijkt mij tenminste dat hij niet op zoek is naar de allerbest beveiligde oplossing, maar iets dat te doen is met "gewone" randapparatuur.
dat zo veilig mogelijk is en bestand is tegen skimmen.
ik denk dat we eerst wat meer randvoorwaarden moeten weten, of welke "bedreigingen" er zijn.
is een camera een denkbare bedreiging? een microfoon? een ontvanger die straling van het beeldscherm om kan zetten in muislocatie?
ik bedoel, we moeten nu al bijna gaan denken aan een scherm dat niet zonder fysieke aansluiting is af te lezen. ik meende dat beeldschermen ook "af te luisteren"waren?
het word bijna de enige mogelijkheid het personeel naakt de ruimte te laten betreden na een complete visitatie, met daarna toezicht in de ruimte...
en dan nog zijn de toetsenborden af te luisteren qua geluid, en kan er een apparaat in worden verstopt om aanslagen te loggen. niet dat die vanaf die bewuste pc toegankelijk worden, maar wel als het toetsenbord weer wordt gestolen oid.
het begint er op te lijken dat men elke keer een nieuw toetsenbord moet gaan aansluiten...
[
Voor 16% gewijzigd door
engelbertus op 29-03-2010 16:28
]