DarthDavy schreef op donderdag 01 april 2010 @ 07:59:
Misschien komt het omdat ik Vlaming ben, maar ik snap het echt niet.
Even recapituleren: ik zei dat je onmogelijk 200k/225k kan lenen met maar een aflossing van 750 euro/maand. Wij hebben zes maanden geleden rondgekeken en geïnformeerd hoeveel we konden lenen. Wij hadden voor ons uitgemaakt dat we 1000 euro/maand willen/kunnen aflossen en dat we niet langer willen gaan dan 25 jaar. Alle simulaties die wij gekregen hebben (meer dan 10) zaten tussen de 170k en 190k.
Dus... als je mij een adres weet die mij 200k+ wil lenen aan minder dan 1000 euro/maand en laat ons nu nog zeggen op maximaal 30 jaar, laat het mij dan aub weten. Ik en mijn gezin zullen u dankbaar zijn.

Ik denk dat we verschillende terminologie gebruiken.
Sowieso is het lastig dat er nogal verschillen zijn tussen België en Nederland.
Even mijn situatie (bij benadering dus pak me niet op details):
225.000 lening is ongeveer 1250 per maand aan lasten over 30 jaar.
De lasten bestaan uit zo'n 250 aflossing en zo'n 1000 rente.
Die rente mag je weer aftrekken van de belasting wat je een hoop geld scheelt waardoor het op zo'n 850 euro netto maandlasten terecht komt.
Dan is de 750 voor een 225K hypotheek ineens al erg dichtbij.
Tel daarbij op dat je ik een zeer veilige (lees: vaste rente, alles aflossen) hypotheek heb en die 750 is zeker mogelijk.
Je kunt namelijk besluiten om alleen rente te betalen, dus geen aflossing betalen.
Dan heb je aan het eind van de periode dus nog steeds geen eigen huis.
Jij noemt het amerikaans, ik noem het huren, we zijn het er in ieder geval over eens dat je het huis gewoon wilt aflossen begrijp ik?
Wat ik probeerte te vertellen is dat die 750 best mogelijk is, er zijn zoveel verschillende hypotheekvormen.
Je hebt dan echter wel meer risico of het huis is niet eens van jezelf, maar mogelijk is het zeker wel.
Die 200K+ voor minder dan 1000 netto is in Nederland dus bij de meeste banken prima te doen.
Ik zou zeggen, emigreer, dat scheelt ook weer in de beschaving van jouw buurt.
[
Voor 4% gewijzigd door
Gonadan op 01-04-2010 08:35
]