[DVD] vraagje: bestaat DVD-/+RW Dual Layer schijven wel?

Pagina: 1
Acties:

• Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:36
Beste tweakers,

Er bestaan DVD-/+R Dual Layer schijven wel, maar DVD-/+RW Dual Layer weet ik niet zeker
Ik heb net op internet en ook op tweakers.net gekeken of er DVD-/+RW DL wel bestaat...
Op internet heb ik wel hits over DVD-/+RW DL gekregen, maar ik heb de schijven nog niet gevonden.

En hier heb ik bij Pricewatch gekeken, maar ik kan ze ook niet vinden, misschien staan ze in de "ongesorteerd" lijst.

Ik hoop dat iemand iets meer over DVD-/+RW DL weet.
Dus mijn vraag... bestaat ze echt?
Zo ja, welke DVD-/+RW Dual Layer Single Side (SS) of Double Side (DS) bestaat wel?

Ik wou het even weten of ik de dvd films op DVD+RW DL SS kan kopieeren, en na het zien van de films de schijven opnieuw formateren en darnaa andere films op de schijven opnieuw branden. ;)

Als het inderdaad niet bestaat, kan iemand mij vertellen waarom ze niet geproduceerd zijn?

een beetje off topic vraag: kun je na het finalizeren op DVD-RW ook opnieuw formateren? Dat is voor mij een goede vraag.

• Rednasius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 11:01
Dual layer disks zijn altijd maar een keer beschrijfbaar.

Een RW disk kan je opnieuw formatteren. Er zit wel een max op het aantal keer dat je kan beschrijven, ik meen 500 tot 1000x.

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:27
Als ik een beetje rond Google kom ik niet verder dan dat JVC ze een tijd op de markt heeft gebracht voor gebruik in hun HD camcorders. Of andere apparaten hiermee overweg kunnen betwijfel ik overigens.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:12
Rednasius schreef op maandag 29 maart 2010 @ 01:56:
Een RW disk kan je opnieuw formatteren. Er zit wel een max op het aantal keer dat je kan beschrijven, ik meen 500 tot 1000x.
Iets dat je in de praktijk echter vrijwel nooit zal kunnen halen aangezien 90% van de dual layer media crap en onbetrouwbare meuk is ;) Meer dan een aantal maal schrijven zonder fouten is vaak al een illusie.

Nickname does not reflect reality

• Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:36
Ik heb een forum thread over JVC DVD-/+RW DL gevonden, en ik heb ook iets gevonden waarom ze niet meer geproduceerd zijn.
Just for informations sake. I contacted JVC directly. Took about 4 phone calls in total, but finally talked to someone there who told me that because of the cost of making these high volume disks they had decided to hold off on it for now.
bron: http://club.myce.com/f116...-layer-disks-sale-211155/
(post nr. 9)

best wel jammer...