MIRC Script probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 16:04
Ik heb hier een scriptje maar ik kan ergens niet aan uit komen. (let niet op het !sex enzo dit is om de techniek te testen ik heb hier hele andere plannen mee!)

http://www.pastebin.org/126962

Het probleem zit hem hier.

$nick now has: x Karma!

De x moet de waarde die uit $rand(1,1000) is gekomen. En dat moet opgeteld worden bij het karma wat hij al had.

Dus als voorbeeld.

Piet received 300 Karma! Piet now has a total of 300 Karma! (1ste keer)

Piet received 30 Karma! Piet now has a total of 330 Karma! (2e keer)

Als iemand dit voor mij zou kunnen uitleggen en dan hieronder zou willen posten. Ik ben namelijk niet goed met vars. Ik heb dit script ook maar net voor elkaar gekregen met wat hulp!

Notitie: Ik heb gezorgd dat je het commando maar 1 keer per 15 minuten kan gebruiken

Alvast bedankt!
Ik heb gehoort dat ik dan met een Database moet werken. Maar ik heb dit nog nooit gedaan en mijn vriend die me helpt ook niet. Ik weet dat ik writeini -n (name.ini) $nick %karma zou kunnen doen maar hoe dit werkt zou ik dus niet weten!

[ Voor 21% gewijzigd door Bielie993 op 29-03-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Helaas zijn dit soort scriptrequests hier niet toegestaan.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
Zie het niet als een scriptrequest meer de vraag om wat kennis. Je hoeft het niet te maken alleen uit te leggen hoe het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:15

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het karma van een nick kun je in feite heel simpel opslaan, gewoon in een variabele waarin je ineens alle nicks zet. Met behulp van wat handig gebruik van de token identifiers van de scripttaal kun je dan heel makkelijk karma opvragen en wijzigen. Omdat dit je oren waarschijnlijk doet klapperen, stel ik voor om de help-file er even bij te pakken. Als je even zoekt op "Token identifiers" zul je een pagina vinden met allerhande identifiers die erg van pas komen.

Als je daar niets mee kunt bouwen, dan mis je helaas wat basisprincipes die je toch best wel nodig hebt om zelf uit de voeten te kunnen met deze scripttaal. En dat is voer voor een heel andere discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
Ik snap er geen snars van dat gaat met add tokens etc. Ik wil gewoon dat hij het laatste karma opslaat en daarna ophaalt en het gekregen karma daarbij opteld en dat weergeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:15

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Je wilt dat 'gewoon', maar daar is geen standaardoplossing voor. Zie het als een bouwpakket: Je krijgt onderdelen en daar kun je van alles mee in elkaar zetten, maar je moet wel zélf weten hoe je iets in elkaar zet. Als jij niet weet hoe je de toegereikte gereedschappen moet gebruiken, dan moet je dát eerst leren.

Je zult dus moeite moeten stoppen in het leren omgaan met de scripttaal. In het geval van de token identifiers is het simpel. Je weet als het goed is wat een identifier is, en daarmee dus dat die iets teruggeeft. Als je dat niet weet, dan doe je nóg een stapje terug en leer je wat een identifier is en kan. Uiteindelijk kom je weer bij de token identifiers uit, ga je ermee spelen en zie je dat het je in staat stelt informatie op te slaan en de opgeslagen informatie op te halen en te wijzigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Patriot op 29-03-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bielie993 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 01:11:
Ik snap er geen snars van dat gaat met add tokens etc. Ik wil gewoon dat hij het laatste karma opslaat en daarna ophaalt en het gekregen karma daarbij opteld en dat weergeeft
Wat jij "gewoon" wil maakt niet uit. Programmeren werkt niet door een of andere toverkracht die op magische wijze je gedachten leest; de manier om hieruit te komen is door te zoeken op de sleutelwoorden die Patriot je hierboven gaf. Als je die tijd er niet in wil steken omdat je "gewoon" alleen de laatste karma op wil slaan in plaats van op te zoeken hoe je in mIRC variabelen opslaat en aanspreekt, dan moet je je hier gewoon niet mee bezig houden. Als je dat wél wil, dan kun je hier een gerichte vraag stellen. Een algemene vraag waarin je vraagt om het antwoord op dit probleem zodat wij het even voor je uitwerken is echter inderdaad een scriptrequest en daar doen we hier niet aan. Zie ook Programming FAQ - Scriptrequests.

@CyCloneNL: maak de volgende keer gewoon een topicreport en laat een moderator dat soort meldingen doen, zeker als je zelf niks inhoudelijk toe te voegen hebt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.