Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen
ik zoek ook nieuwe oordopjes en nu ben ik de oordopjes van ultimate ears tegen gekomen en ik zit te denken aan de SuperFi 4 maar die zijn wel 110 euro en nu is mijn vraag is dat het geld echt waard hebben ze echt een superieur geluid en een mooie bass of kan het ook wel met oordopejs van 60 euro en is dit alleen maar het merk wat je betaald

heb ook wel oordopjes van senheisser gezien bijv. de CX380 Sport II
is dit wat? of kun je toch maar beter 40 euro meer uitgeven en dat je dan zuiverder en voller geluid hebt

ik wil ze gebruiken op voor mijn telefoon en de max prijs is 110 euro
wat zouden jullie mijn adviseren?
ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen
groeten arjan g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Sowieso moet je telefoon ook een goed geluid geven wil je er optimaal van kunnen profiteren. Zo heb ik een aantal jaar geleden eens dure oordopjes gekocht waarvan ik dacht dat ze het geluid van mijn telefoon konden verbeteren. Maar in combinatie met die telefoon was het nog net zo brak.

Wat voor telefoon heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nokia 5800 xpress music en naar mijn mening is dat geluid wel goed

ik heb ook al oordopjes van iemand anders geprobeert die had ze bij haar mp4 speler gekregen en die sloten mijn oren wel helemaal af ik wil gewoon graag oordopjes die het omgevingsgeluid zoveel mogelijk buiten houden en met een fijne bas er in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:07

Aganim

I have a cunning plan..

Ik gebruik zelf een paar Sennheiser CX 400 II G4me oordoppen, die ik voor een euro of 30 bij de Mediamarkt heb gehaald. Prima oordoppen, ze houden absoluut het omgevingsgeluid buiten. (Zelfs in de trein kan ik mijn muziek nog prima horen zonder het hard te hoeven zetten.)

Wat betreft de bass, ik vind dat het precies goed is. Gewoon aanwezig, zonder storend te zijn. Echter is dat altijd iets heel persoonlijks en is ook je soort muziek dat je wilt luisteren daar op van invloed.

Dus nee, imho hoef je niet persé gruwelijk dure oordoppen aan te schaffen om goed geluid te hebben. Echter is "goed geluid" geheel afhankelijk van je eigen voorkeur en zal een echte audiofiel waarschijnlijk een dure koptelefoon aanraden, terwijl een ander met goedkope doppen van tien euro al heel tevreden kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Tja wat is goed? Smaak qua geluid is persoonlijk, wat de ene wel mooi vind hoeft niet voor een ander te gelden. Ook de bron is belangrijk, mijn Sennheiser oordopjes klinken geweldig op mijn Zen MP4 speler maar het geluid is k*t op mijn telefoon (Samsung Jet). Mijn PC headset is btw ook een Senheiser.
Sennheiser is gewoon een goed merk, een professioneel merk. Maar geluid is persoonlijk en je bron en instellingen maakt ook een verschil. maar omdat iets 40€ duurder kost betekent niet dat het betere kwaliteit weergeeft
Een goede audio zaak geeft je de kans om het uit te proberen, ik heb ze gehaald bij een BenO zaak. de beste man had ze zelfs van ieder soort uit de 1 verpakking liggen. Ik denk niet dat je zoiets voor elkaar krijgt bij b.v. Mediamarkt, maar dit is wel het beste....

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 20:58

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:22:
ik heb de nokia 5800 xpress music en naar mijn mening is dat geluid wel goed

ik heb ook al oordopjes van iemand anders geprobeert die had ze bij haar mp4 speler gekregen en die sloten mijn oren wel helemaal af ik wil gewoon graag oordopjes die het omgevingsgeluid zoveel mogelijk buiten houden en met een fijne bas er in
Alleen een Iphone gsm geeft dermate goed geluid dat het hierbij de moeite waard is om een goed setje IEM's op aan te sluiten. Kijk maar eens rond op Head-Fi; mocht daar iemand een telefoon gebruiken dan is dat een iphone. (Ik ben zelf geen Apple fan laat dat duidelijk zijn, echter wel een audiofiel :P )

Bij jouw telefoon goede oordoppen gebruiken zoals de UE Superfi is gewoon niet de moeite waard, daar is de geluidskwaliteit van de telefoon niet goed genoeg voor. Je kan dus wel een mid end koptelefoon aansluiten, echter zul je deze niet optimaal kunnen benutten.

Mijn advies is dan ook, Koop niet iets van 110 euro, dat is gewoon zonde van het geld. Je kan de UE Super.Fi4 wel kopen, echter zul je beter geluid hebben op een Sandisk Sansa clip+ met een Soundmagic PL50 koptelfoon, een setje welke samen ook binnen je budget vallen.

Mocht je toch een setje doppen op je telefoon aan willen sluiten en je wilt rond de 100 euro uitgeven, kijk dan ook eens naar de Hippo VB doppen (80 USD, ongeveer 60 euro), deze nieuwe doppen schijnen te kunnen concurreren met de Shure SE530, UE Tripple.Fi10 en zelfs sommige customs! head-fi link

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:15
Het ligt er natuurlijk ook aan naar wat voor muziek je luistert. De Hippo VB's schijnen bijvoorbeeld een wat dikkere bass te hebben dan de PL50's. Luister je vooral naar bijvoorbeeld dance muziek, dan lijken me de Hippo's het meest geschikt, terwijl bij muziek met veel vocalen de PL50's misschien wat beter zullen zijn.

Voor de rest zou ik inderdaad geen monsterbedragen uitgeven aan wat oordopjes voor je telefoon. Als je de standaard meegeleverde oordopjes gewend bent, dan zal het sowieso al een wereld van verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik geloof ook wel dat het aan de smaak ligt en wat je er voor over hebt maar ja er is gewoon te veel keus
ik wil gewoon graag oordopjes die goed mijn oor afsluiten dat je de bass mooi hoort en zo weinig mogelijk omgevingsgeluid door laat

weet ook iemand als deze"Sennheiser cx 380 sport ii" de moeite maar waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:48:
ja ik geloof ook wel dat het aan de smaak ligt en wat je er voor over hebt maar ja er is gewoon te veel keus
ik wil gewoon graag oordopjes die goed mijn oor afsluiten dat je de bass mooi hoort en zo weinig mogelijk omgevingsgeluid door laat

weet ook iemand als deze"Sennheiser cx 380 sport ii" de moeite maar waard zijn?
Dan moet je voor échte IEM's (in-ear monitors) kiezen en niet voor conventionele dopjes of canalphones van bv. Sennheiser. Als je van een sterk basgeluid houdt dan is Ultimate Ears wel een aanrader. De Super Fi 4 is dan wel geen hoogvlieger qua bas, dan zou je iets dieper in geldbuidel moeten tasten voor een SF5.

Maar de vraag blijft natuurlijk of een gewone telefoon zo'n uitgave waard is. Ik heb daar zelf grote twijfels bij in ieder geval. Misschien toch best eens een Sennheiser CX300 proberen en zien of het wat is voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
Ik zou niet voor de Ultimate Ears super.FI 5 gaan, maar dan gelijk voor de Ultimate Ears 700. Kosten 5 euro meer (130 vs 135 euro) maar dan heb je een dual-driver setje wat veel beter klinkt. ;)
Maar als je een mooi geluid wil hebben en isolatie iets minder belangrijk vindt kun je ook voor een setje RE0's gaan. Ze zien er een beetje uit als de sennheiser CX300 maar zijn velen malen beter. Ze kosten zo rond de 75 euro, en je kunt ze bestellen op de site van head-direct. Werkelijk iedere review is positief, als je er op googled kom je genoeg tegen.
In ieder geval succes met de keuze :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:15
offtopic:
Nog nooit zo'n verjaardagstaartje achter een username gezien, maar gefeliciteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vdkleijn schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:48:
Ik zou niet voor de Ultimate Ears super.FI 5 gaan, maar dan gelijk voor de Ultimate Ears 700. Kosten 5 euro meer (130 vs 135 euro) maar dan heb je een dual-driver setje wat veel beter klinkt. ;)
Maar als je een mooi geluid wil hebben en isolatie iets minder belangrijk vindt kun je ook voor een setje RE0's gaan. Ze zien er een beetje uit als de sennheiser CX300 maar zijn velen malen beter. Ze kosten zo rond de 75 euro, en je kunt ze bestellen op de site van head-direct. Werkelijk iedere review is positief, als je er op googled kom je genoeg tegen.
In ieder geval succes met de keuze :*)
De UE 700 is idd een betere keuze - ik heb eens gegoogled want ik kende ze zelf niet. :)

De RE0 is zeker ook een interessante optie, maar de bas is wel wat aan de zwakke kant, zeker bij gebrekkige versterking (wat van een gsm zeker mag verwacht worden). Deze oortjes zijn ook vrij neutraal/analytisch en daar moet je ook van houden uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja mischien ben ik dan echt een leek maar wat zijn RE0`s?

en wat ook nog zo`n moeilijk punt is als ik van die dure oordoppen koop kan mijn telefoon dat geluid ook zo mooi weer geven als die oordoppen aan kunnen dus ja ik weet het nog steeds niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
agjgeertsema, welkom op GoT :)

Je kunt hier best advies vragen, maar we verwachten ook wat eigen input. Heb je al gegoogled op RE0 bijvoorbeeld? Vragen als "zijn deze oordopjes goed?" zien we hier liever niet. Vertel liever wat je zelf al gevonden hebt en waarom je nog twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iedereen bedankt voor de info en de nuttige tips ik heb mijzelf de volgende oordoppen aangeschaft
ultimate ears metroFi220 dat wou ik jullie nog even laten weten
nogmaals bedankt en tot de volgende keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Proficiat met je aankoop :)

Kan je wel nog even je bevindingen hier posten als je ze binnen hebt?

Zo hebben mensen die bij dit topic uitkomen en ervaringen over de ultimate ears metroFi220 zoeken (zoals mezelf) hier ook nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:51

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik heb de Ultimate Ears MetroFI 220 en dit zijn de beste die ik tot nu toe heb gehad.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:53
Je hebt dus nu dopjes uitgekozen van rond de € 30 terwijl je budget (max.) € 110 was.
Dat scheelt nogal. Dat wil niet zeggen dat je geen goede dopjes hebt gekocht maar wel dat de prijs range nogal uit elkaar ligt.
Alles heeft immers zijn prijs.
Ik geloof wel dat je keuze in deze prijsklasse goed te noemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 20:58

Theo

moederbord

De keuze voor je dopjes is inderdaad een erg goede keuze. de MetroFi220 zijn goede doppen en geven voor de prijs een leuk geluid. En zoals ik ook al eerder zei, jouw gsm is het gewoon niet waard om een setje doppen van 100+ euro aan te sturen. Als je zoveel geld uitgeeft voor een setje IEM's dan is het gewoon zonde (en bijna 'IEM mishandeling" :P ) als je ze maar op een telefoon aan gaat sluiten.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:53
theodouma schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:08:
De keuze voor je dopjes is inderdaad een erg goede keuze. de MetroFi220 zijn goede doppen en geven voor de prijs een leuk geluid. En zoals ik ook al eerder zei, jouw gsm is het gewoon niet waard om een setje doppen van 100+ euro aan te sturen. Als je zoveel geld uitgeeft voor een setje IEM's dan is het gewoon zonde (en bijna 'IEM mishandeling" :P ) als je ze maar op een telefoon aan gaat sluiten.
Misschien kunnen we de TS overhalen om zijn prima dopjes nu niet alleen op zijn telefoon maar ook op een echte PMP af te gaan spelen. Bij voorkeur eentje uit de Cowon serie.
Zie dan eens wat een wereld er open gaat! :P
Pagina: 1