[XCode] Applicatie start opeens in achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd werk ik met gezonde tegenzin in XCode aan een kleine applicatie in C++. Dit ging allemaal prima. Alle source en header files werden in een map gegooid, en in XCode, had ik een aantal Groups gemaakt om deze files onder te verdelen. (Dit was echter alleen visueel, de source en header files stonden fysiek in 1 directory.. dat doet xcode automatisch... waarom weet ik ook niet...)

De applicatie breidde zich langzaam uit en ik vondt het tijd om eens de boel op te schonen, door deze source en header files ook fysiek in verschillende folders te drukken.

Zo gezegd, zo gedaan... Een aantal directories aangemaakt, source en header files in de juiste mapjes gekieperd, vervolgens naar XCode gegaan, de eerder aangemaakte Groups laten wijzen naar deze directories, compilen, en gaan met die banaan!

Helaas was ik vergeten dat ik in XCode aan het werk was, en dat dingen daarin altijd onnodig moeilijk gemaakt worden....

De applicatie wordt prima gebuild, alleen start de gebouwde applicatie nu opeens (om zeer duistere redenen) in de achtergrond. (Dat wil zeggen, hij start, maar XCode blijft met zn dikke reet voor de applicatie staan.. waarna ik dus in mn dock eerst de applicatie moet aantikken, voor deze naar voren komt)

Nu lijkt dit makkelijk op te lossen door dus iedere keer op mn dock tegen de applicatie te tikken, maar dat was ik dus zeker niet van plan :)

De applicatie startte eerder prima in de voorgrond zoals het hoort, maar sinds die laatste verandering (die ik meerdere keren heb proberen te doen) kan dat blijkbaar opeens niet meer...

Tevens heeft XCode, het icoon van mn App aangepast van een standaard terminal icoontje naar een Folder icoontje.... (wat dit te betekenen heeft weet ik ook niet... maar wellicht is dit een hint voor t een of t ander?)

Wie o wie weet waar ik moet wezen om dit aan te passen (Ik heb me al het schompes gezocht in alle build settings en weet ik wat nog meer... Echter is het voor mij tamelijk onmogelijk om op een normale manier een bepaalde setting te vinden in die IDE, die naast C++, objective C, Python, Cocoa, carbon, IPhoney, Pascal en Assembly, ook nog voor minder dan de prijs van een groep polen, een garagebox voor u bouwt.)

(Ow, btw, het gaat hier om XCode 2.5 aangezien ik nog op Tiger werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hoezee, ik ben eruit. Ik heb het inmiddels op de juiste manier werkend gekregen
Het lag uiteindelijk aan iets wat ik dus totaal niet verwacht had, en waar ik dus ook niet naar gezocht had.
Het hele verhaal van directories en groups enzo, dat gaf uiteindelijk geen problemen. Dit werkt allemaal prima. Wat wel een probleem was, was dat ik een folder genaamd "images" in mijn opruimwoede had gerenamed naar "Resources" (Dit aangezien er niet alleen plaatjes, maar ook andere meuk in deze directory stond)

Deze directory werdt verder door de IDE niet gereferenced ofzo en werdt alleen via code aangesproken. Echter vindt XCode het niet fijn als je een mapje Resources gebruikt, want dan raakt ie in de war... (Zelfs als je nergens in de IDE zegt dat dat mapje ook maar bestaat)

Kortom.. Weer een hele hoop zoeken voor zoeits loos.. Zowiezo snap ik niet dat XCode geen manieren heeft om een directorystructure die fysiek bestaat te 'handhaven'... Voorbeeld: Je voegt een directory als group toe aan je project. Vervolgens rename je de group in Xcode, de fysieke directory houdt dan echter dezelfde naam als eerder en een poosje later ben je compleet het overzicht kwijt....

Schijnbaar moet je Groups niet zien als directories, maar als... tjah... als wat eigenlijk?..
Het zou fijn zijn dat je een project kan associeren met een fysieke folder, en dat deze folder zich binnen xCode ook dusdanig gedraagt... Dus als je files in die folders verplaatst, of subfolders aanmaakt of renamed of iets dergelijks, dat dit gewoon ook in XCode wordt bijgewerkt en andersom...

Maar schijnbaar is dat te simpel gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:55:
Schijnbaar moet je Groups niet zien als directories, maar als... tjah... als wat eigenlijk?..
Als een group. Dus een manier om de source files in je project logisch te rangschikken. Veelal is het zo dat je alle source en header files op een grote hoop wilt hebben omdat je dan niet allemaal paden hoeft aan te passen als dingen elkaar includen (vooral voor header files). Om dan toch overzicht te bewaren kan je files groeperen binnen je IDE. Visual Studio werkt op een soortgelijke manier.

Of had je verwacht dat de IDE ook de paden in de #include statements in je source files aanpast als je een directory hernoemt?