albumweergave ipod nano 4gen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK83
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Beste tweakers,

Ik heb been probleempje met mijn ipod nano 4e generatie. Ik heb een aantal albums op mijn ipod staan. Het probleem hiermee is dat sommige albums de nummers netjes onder 1 (album)map gezet worden. Bijvoorbeeld Queen – The Best Of. Wanneer ik dit album open krijg ik alle nummers van het desbetreffende album te zien. Bij enkele andere albums heeft hij per nummer hetzelfde album neer. Als het album bijvoorbeeld 20 nummer bevat staat de albumnaam 20 keer in de lijst. Wanneer je een van deze albums aanklikt krijg je 1 nummer te zien. Ik heb al een hele boel dingen geprobeerd waaronder:

- Geen itunes maar winamp gebruikt om de nummers naar mijn ipod te verplaatsen;
- Met tag rename alle tags goed netjes aan gezet;
- Getest of het te maken heeft met dezelfde tracknummers (wanneer een album meer dan 1 cd bevat).
- Sorteren op album artiest in itunes

Uiteindelijk ben ik na lang testen en proberen tot de conclusie gekomen dat wanneer de nummers niet onder 1 albumnaam gezet wordt er sprake is van een afwijkende bitrate bij de nummers. Nu heb ik op internet een oplossing gevonden, namelijk alle mp3tjes opnieuw encoderen. Dit is echter vrij veel werk met mijn muziek collectie. Ik vraag me dus af of ik misschien een makkelijke manier (bv in itunes of winamp) is om gewoon de nummers van 1 album netjes bij elkaar in dezelfde map te krijgen. Of moet ik echt alle afwijkende albums opnieuw gaan encoderen? Bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij mij werkt het hebben van een gelijke 'Album Artist' en 'Deel van verzameling' goed om 'best of' albums te groeperen.