Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik ben van plan een audio systeempje aan te schaffen voor bij mijn PC. Ik wil iets degelijks hebben (het zal voornamelijk voor muziek gebruikt worden) en ik heb gekozen voor een Sony STR-DH100 Versterker in combinatie met Pioneer CS-3070 Speakers. Nu heb ik als leek op dit gebied enkele vraagjes:

1) De speakers hebben een maximaal vermogen van 120W. Is de combinatie met de versterker die 100W
levert goed? Ik las namelijk in een Engelstalige guide over het combineren van speakers met een
versterker dat het goed is als je versterker zo'n 10% minder vermogen heeft, m.a.w.. dat je dan een betere
geluidskwaliteit hebt. Klopt dit?

2) Heeft iemand enige (goede/slechte) ervaringen met bovenstaande apparatuur?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Elke "moderne" versterker kan samen met elke "moderne" speaker, zolang je je verstand maar gebruikt.

Kortom, geen centje pijn. :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:17:
De speakers hebben een maximaal vermogen van 120W. Is de combinatie met de versterker die 100W levert goed? Ik las namelijk in een Engelstalige guide over het combineren van speakers met een versterker dat het goed is als je versterker zo'n 10% minder vermogen heeft, m.a.w.. dat je dan een betere geluidskwaliteit hebt. Klopt dit?
Let niet te veel op het vermogen van dergelijke receivers en zeker niet in deze prijsklasse. Er zijn maar weinig merken die het opgegeven vermogen voor de volle 100% halen. De hogere klassen halen de 75% vna het opgegeven vermogen nog wel. Maar de receiver waar jij op doelt zal de 100 Watt of 75% daarvan echt niet halen. Niet dat je dan niet genoeg vermogen hebt, want met 5 Watt per kanaal heb je al genoeg om een speaker aan te sturen. Punt is gewoon dat je niet alleen op het vermogen moet staren en ook dat vermogen op zich niets zegt.

Verder gewoon met Teacher dat je alles op zich op elkaar aan kan sluiten mits je het normaal gebruikt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle antwoorden. Alweer een mysterie opgelost! :+