Grafieken in Excel 2007

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik probeer in Excel 2007 (het blijft wennen) het volgende voor elkaar te krijgen:
1 tabel met meerdere grafieken die dezelfde data gebruiken.
Via een draaitabel lukt het wel, maar het liefst wil ik statische grafieken hebben, dus waar ik geen selectie meer hoef te maken.

Het idee is op 1 sheet de data te verzamelen en 1 sheet met diverse grafieken te maken. Ik krijg het alleen niet voor elkaar.

De tabel bevat bijvoorbeeld datum, aantal en fruit (appels, peren). Grafiek 1 moet de appels weergeven, grafiek 2 de peren, etc.
Kun je in een grafiek filteren op een vaststaand gegeven? (Ik ga ervan uit dat er geen fruitsoorten bij komen).
NB: Dit is maar even om een voorbeeldje te geven.

Heeft iemand een idee hoe dit te doen?
Alvast enorm bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ga ajb even verder met je originele account, zie het mailtje dat er zo aan komt :)
En leg dan even uit waar je nu vast loopt, dat is me niet helder. Wat heb je nu aan invoer van brongegevens in je grafieken?
Inderdaad is een en ander best wel veranderd in OFF2k7, dan is het zaak om ook even te kijken op Engelstalige tutorials - daar zijn er nu eenmaal veel meer van. Zie bijv. [google=excel 2007 charts] :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, is geregeld ;).
Grafiekdata zijn de aantallen, de legenda bevat fruitsoorten (appels, peren), x-as bevat datums.
Ik heb nu dus al m'n fruitsoorten in 1 grafiek (2 lijnen in dit geval).
Nu wil ik 2 grafieken: 1 voor appels en 1 voor peren. Dus ik wil dezelfde data, maar alleen voor 1 fruitsoort.
Snap je het iets beter nu of kan ik beter een voorbeeldje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je hebt dus zeg maar deze data?
	appels	peren
1-Jan	1	1
2-Jan	2	1
3-Jan	4	1
4-Jan	4	4
5-Jan	1	3

Het lijkt me dat je dan gewoon een staafdiagram daarvan kan maken (2-4 klikken). Die heeft dan beide groepen natuurlijk. Vervolgens kopieer je die staafdiagram (slepen met ctrl), of maak je een nieuwe. Dan klik je bij de ene grafiek op een rood staafje (de peren), en druk je op [del] om ze te verwijderen, zodat je een grafiek met appels overhoudt. Vervolgens doe je hetzelfde bij de peren. Lijkt me nogal basic? :?
Ik zie trouwens dat je lijnen hebt, maar dat maakt niks uit voor dit verhaal. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff duh ik denk gewoon te moeilijk geloof ik 8)7.
Onwijs bedankt _/-\o_ .