Windows 7 32-bit opstartfout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevefox
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:29
Beste mede-tweakers,

Ik heb sinds kort grote problemen met Windows 7, voorheen liet ik altijd mijn spullen installeren door een 'computerman', hij had laatst Windows 7 64-bits(geen legale versie) erop gezet.
Na even goed te werken kreeg ik telkens opstartfouten, ik kreeg de melding van opstartbeheer:
oxc000000f
informatie: Het benodigde apparaat is niet toegankelijk.

Opzich niet zo'n probleem, maar de herstelschijf die ik Windows had laten aanmaken werkte niet meer, de 'fout kon niet hersteld worden.'
Nadat m'n computer een paar keer 'gemaakt' was(hij crashte vervolgens gewoon weer), was ik het zat en besloot ik zelf Windows 7 32-bit(legaal) te kopen.

Nu heb ik deze gekocht, eerst de schijven geformatteerd en nieuwe partities gemaakt, maar na het installeren krijg ik na 1 á 2 keer opstarten weer dezelfde fout, ik ben een beetje ten einde raad, want de herstelschijf/installatieschijf werkt niet met herstellen.

Mijn vraag: Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem, dat zou ik erg waarderen.
Ik hoop dat ik voldoende houvast aan infrmatie heb gegeven.

Mijn setup:
Processor: Intel Pentium E5200 @ 2,50ghz
Moederbord: Asus P5KPL-CM (version 0608)
Harde schijf: Samsung 500GB HDD
Videokaart: Asus 9600GT 1GB
Intern: Kingston 2GB RAM
Voeding: 400W voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Kijk in je apparaat beheer welke niet opgestart is. Is het niet zichtbaar, kijk dan elk apparaat na via zijn eigenschappen. Daar zou moeten staan "Dit apparaat werkt correct". Heb je het apparaat gevonden wat niet werkt, controleer of er nieuwe drivers zijn. Heb je die al, dan is na alle waarschijnlijkheid het apparaat kapot. Schakel het apparaat via apparaat beheer uit en start je systeem opnieuw op. Krijg je niet meer de foutmelding dan weet je iig waar het aan ligt.

[ Voor 18% gewijzigd door marquis op 28-03-2010 20:03 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevefox
Bedankt voor je snelle reactie, ik heb W7 er opnieuw opgezet anders kon ik niet in apparaatbeheer.
Ik heb alles geüpdate, en een aantal keer opnieuw opgestart, werkt tot nu toe perfect, het enige verschil wat ik met voorheen heb gemaakt is dat ik de nVidia driver via Windows update(196.21) heb geïnstalleerd i.p.v via de nVidia site zelf(197.13).

Zou het hier aan kunnen liggen?

Mvg
Ringo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Misschien. Alleen jij kan het ons vertellen.... Als het maar werkt. ;)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevefox
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost, ik probeer net mijn pc aan te zetten, weer dezelfde fout.
De herstel cd werkt ook niet, volgens apparaatbeheer werkten gisteren mijn hardware allemaal correct.

Edit: opvallend is ook wanneer ik de herstelcd gebruikt de pc aangeeft dat Windows 7 een partitiegrootte heeft van 0 MB.

Edit: Het probleem is opgelost, er is een nieuw moederbord en een nieuwe harde schijf in het systeem gezet en alles werkt nu weer perfect, waarschijnlijk was 1 van beide kapot.

[ Voor 44% gewijzigd door stevefox op 12-04-2010 07:59 ]