Hallo,
Nadat afgelopen nacht de wintertijd naar zomertijd is overgegaan is er ook op onze Debian webserver de tijd mooi omgegaan. De servertijd staat nu dus op zomertijd.
Het vreemde is nu dat de tijd die php aangeeft in wintertijd is.
Nu kan ik wel overal +1 gaan doen, maar dan moet op het najaar alles terug naar wintertijd worden gezet, en dit staat ook op veel plaatsen in het systeem.
Als ik nu met php de tijd op vraag via
Als ik nu op de server het volgende commando uitvoer:
, dan krijg ik wel gewoon de zomertijd te zien.
Is dit centraal op de server te regelen zodat hij gewoon de actuele servertijd laat zien, of iets anders in de php configuratie hiervoor aanpassen?
Op internet is veel te vinden, maar wat ik tot nu toe heb gevonden gaat over het instellen van de datum door +1 in het php commando te doen, dat vindt ik in ons geval een slechte oplossing.
Ook staat er voor de servertijd goed te zetten, maar die tijd staat goed.
Wat kan ik hier nu het beste doen om dit vanuit de server gewoon in zomertijd aan te bieden?
Nadat afgelopen nacht de wintertijd naar zomertijd is overgegaan is er ook op onze Debian webserver de tijd mooi omgegaan. De servertijd staat nu dus op zomertijd.
Het vreemde is nu dat de tijd die php aangeeft in wintertijd is.
Nu kan ik wel overal +1 gaan doen, maar dan moet op het najaar alles terug naar wintertijd worden gezet, en dit staat ook op veel plaatsen in het systeem.
Als ik nu met php de tijd op vraag via
PHP:
krijg ik de wintertijd te zien.1
| <?php echo date("H:i:s"); ?> |
Als ik nu op de server het volgende commando uitvoer:
code:
1
2
| A2D-WEB-001:~# date zo mrt 28 19:28:50 CEST 2010 |
, dan krijg ik wel gewoon de zomertijd te zien.
Is dit centraal op de server te regelen zodat hij gewoon de actuele servertijd laat zien, of iets anders in de php configuratie hiervoor aanpassen?
Op internet is veel te vinden, maar wat ik tot nu toe heb gevonden gaat over het instellen van de datum door +1 in het php commando te doen, dat vindt ik in ons geval een slechte oplossing.
Ook staat er voor de servertijd goed te zetten, maar die tijd staat goed.
Wat kan ik hier nu het beste doen om dit vanuit de server gewoon in zomertijd aan te bieden?
To Apple or not to Apple? That's the banana!