Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 12:55
Hallo,

Nadat afgelopen nacht de wintertijd naar zomertijd is overgegaan is er ook op onze Debian webserver de tijd mooi omgegaan. De servertijd staat nu dus op zomertijd.

Het vreemde is nu dat de tijd die php aangeeft in wintertijd is.

Nu kan ik wel overal +1 gaan doen, maar dan moet op het najaar alles terug naar wintertijd worden gezet, en dit staat ook op veel plaatsen in het systeem.

Als ik nu met php de tijd op vraag via
PHP:
1
<?php echo date("H:i:s"); ?>
krijg ik de wintertijd te zien.

Als ik nu op de server het volgende commando uitvoer:
code:
1
2
A2D-WEB-001:~# date
zo mrt 28 19:28:50 CEST 2010

, dan krijg ik wel gewoon de zomertijd te zien.

Is dit centraal op de server te regelen zodat hij gewoon de actuele servertijd laat zien, of iets anders in de php configuratie hiervoor aanpassen?

Op internet is veel te vinden, maar wat ik tot nu toe heb gevonden gaat over het instellen van de datum door +1 in het php commando te doen, dat vindt ik in ons geval een slechte oplossing.

Ook staat er voor de servertijd goed te zetten, maar die tijd staat goed.

Wat kan ik hier nu het beste doen om dit vanuit de server gewoon in zomertijd aan te bieden?

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
Bedankt voor de link, maar dat was inderdaad ook een van de dingen die ik had bekeken.

Maar wat het probleem is, is dat ik daarmee alle sites op de server moet gaan aanpassen, het gaat mij juist er om dat ik het van de server kan laten overnemen zodat ook alle andere die op deze server een site hebben staan de goede tijd zonder deze wijziging hebben.

Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat dat bij een "echt" hostingbedrijf zou moeten in een php script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wat is er niet duidelijk aan deze zin op die pagina:
Instead of using this function to set the default timezone in your script, you can also use the INI setting date.timezone to set the default timezone.
:?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:38
Je bereikt hetzelfde effect als date_default_timezone_set() door in php.ini date.timezone goed in te stellen, waardoor het voor alle scripts geldt.

EDIT: * hostname moet leren tabs niet te lang open laten staan... 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door hostname op 28-03-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
Hallo,

Ik heb hem inderdaad in de php.ini gezet, maar ik zie geen verschil.
Ook heb ik gewoon timezone db geinstalleerd.

Ik heb voor dit uit te voeren nu de instructies van de pagina:
http://www.electrictoolbox.com/correct-php-timezone/
gebruikt, maar dat maakt geen verschil.

Als ik apache herstart blijft hij gewoon de wintertijd weergeven.

Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar ik heb wel geen lengte en breedtegraad ingevuld omdat ik die simpelweg niet weet, als settting staat er nu dus alleen Europe/Amsterdam.

Weet iemand wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
Even voor de duidelijkheid, ik zie dat ik dat nog niet had vermeld...

De server is met Debian Lenny geinstalleerd, en bevat een schone installatie van ISPCP.

Alles is geinstalleerd volgens de bijbehorende handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
Ik zie overigens dat hij het wel goed uit de "ini" file opneemt.

Met:
PHP:
1
2
3
<?php
echo ini_get('date.timezone');
?>

Is het resultaat gewoon in de webbrowser:
code:
1
'Europe/Amsterdam'

Maar ik neem toch aan dat dit wel klopt, want ik neem niet aan dat een normaal hostingbedrijf geen zomertijd en wintertijd ondersteund.

TOEVOEGING:
Ik zie dat ik overigens met de php functie idate() wel de correcte datum en tijd krijg te zien, maar is het niet standaard zo mogelijk dat hij dat zelfde gewoon doet met de normale date functie?

[ Voor 23% gewijzigd door mac-er op 07-04-2010 23:42 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Het ligt niet aan de tijdzones als probleem, maar de DST van een tijdzone. Tijdzones in php5 zijn niet optimaal, en dienen voor een volledige goede werking ook niet gebruikt te worden. In php6 schijnt het beter te worden.

Wil je een volledige goede timezone support toepassen inclusief een DST solution kijk dan eens naar het CLDR project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
fleppuhstein schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:47:
Het ligt niet aan de tijdzones als probleem, maar de DST van een tijdzone. Tijdzones in php5 zijn niet optimaal, en dienen voor een volledige goede werking ook niet gebruikt te worden. In php6 schijnt het beter te worden.

Wil je een volledige goede timezone support toepassen inclusief een DST solution kijk dan eens naar het CLDR project.
Maar zou het dan wel een optie zijn om te werken met idate ipv. date of heeft dat weer andere nadelen? Want ik wil het liefste zo weinig mogelijk aan de site kant doen, dit hoort zover ik weet iets voor de server te zijn.

Pagina: 1