geluid laptop - lcd - surround

Pagina: 1
Acties:

• harrie n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Ik heb een aantal BLuray films op mijn laptop staan, welke ik middels een HDMI kabel afspeel op mijn TV. Gaat perfect. Nu wil ik echter ook surround geluid gebruiken. Echter mijn surround set/versterker heeft geen HDMI ingang.
Kan ik nu het geluid van de TV doorlussen naar mijn surround set, op een dusdanige manier dat ik ook echt surround geluid krijg, en niet alleen geluid over de 5 speakers? En hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik denk dat ik hiervoor de digital audio out moet gebruiken (optisch), maar kan ik die verbinden met mijn receiver?

Laptop: ASUS K70AB, met 4570 videokaart, HDMI uitgang
TV: Sony 37w5500, met HDMI ingang, en digital audio out (optisch)
receiver: Philips HTR 5204 met een optical in of coaxial in

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 17:02
Laptop met HDMI naar tv
tv met optisch naar receiver

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:42
Dat ligt aan je TV of die ook surround geluid doorstuurt. Veel TV's doen dit namelijk niet en sturen alleen 2.0 stereo uit via de optische uitgang.

Je zult het moeten proberen dus.

En anders een USB geluidskaart kopen met optische uitgang.

Ik zat met hetzelfde probleem (mijn TV (Samsung LE32A456) stuurde geen surround door) en heb een USB geluids kaart gekocht met optische uitgang (Creative SoundBlaster MP3+ )

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 17:02
Mocht je tv geen surround door geven is de Asus xonar u1 ook een leuke externe kaart

• harrie n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
ThinkPadd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:41:
Dat ligt aan je TV of die ook surround geluid doorstuurt. Veel TV's doen dit namelijk niet en sturen alleen 2.0 stereo uit via de optische uitgang.

Je zult het moeten proberen dus.

En anders een USB geluidskaart kopen met optische uitgang.

Ik zat met hetzelfde probleem (mijn TV (Samsung LE32A456) stuurde geen surround door) en heb een USB geluids kaart gekocht met optische uitgang (Creative SoundBlaster MP3+ )
Oke, maar hoe weet ik dit/ kom ik hier achter. In de specificaties zie ik wel staan:
Digitale versterker JA
S-Force Front Surround JA
Voice Zoom JA
Uitgangsvermogen (W) 10 W + 10 W (totaal 20 W)
Geluidsmodus Dynamic/Standard/Clear Voice
Surround Mode Cinema/Music/Sports/Game
Stabiel geluid JA
Dolby® Digital JA
Automatische volumeregeling JA
5.1 Channel Audio Out JA
Luidspreker Uit JA

En dus zou hij 5.1 audio eruit moeten gooien? Hier zijn verder geen specifieke aansluitingen voor. Qua aansluitingen voor audio uit, heb ik of alleen 2 tulpjes, of de digital audio uit. In de verdere specificaties staat:
Digital audio out (optical): Digitale optische RCA (2 kanalen lineaire PCM, Dolby Digital)

Betekent dit dat hij dan via digital audio out en 2 kanaals kan uitgeven en dolby digital en dus 5.1 geluid?