Toon posts:

Probleem in java JC Creator

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een school PO het onderstaande Java script gemaakt met commentaar erin. Echter wanneer ik hem thuis in JC Creator run code doe, krijg ik de foutmelding:

java.lang.NoSuchMethodError: main
Exception in thread "main"
Process completed.

Ik heb het twintig keer gecheckt en volgens mij klopt alles, weet iemand waar de fout zit. Code volgt hieronder:

*snip*

[ Voor 90% gewijzigd door Creepy op 15-04-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De foutmelding is duidelijk zat. Je hebt geen main-methode, die door deze compiler wordt uitgevoerd om je programma te starten. Welke IDE gebruik je op school dan?
When you launch the JVM, you specify a class to run, and it is the main() of this class where your program starts.

By init(), I assume you mean the JApplet method. When an applet is launched in the browser, the init() method of the specified applet is executed as the first order of business.

By run(), I assume you mean the method of Runnable. This is the method invoked when a new thread is started.

* main: program start
* init: applet start
* run: thread start

If Eclipse is running your run() method even though you have no main(), then it is doing something peculiar and non-standard, but not infeasible. Perhaps you should post a sample class that you've been running this way.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 15:40
Het antwoord zit hem niet zozeer in je code zelf, als in wat je probeert te doen.

Je probeert het geheel als een console applicatie aan te roepen, daarvoor moet een "main" methode bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:25

momania

iPhone 30! Bam!

java.lang.NoSuchMethodError: main
Je probeert het als normale applicatie te draaien, en dus verwacht de JVM een main methode.

Denk dat je even moet aangeven dat je het als applet wilt draaien ;)

Trouwens, hou je code volgende keer tot een minimum en to-the-point ipv alles te dumpen. Gebruik van [code=java][/code] helpt dan ook nog eens voor de leesbaarheid.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik public static void main(String[] args) { na de public class toevoeg. (En dus ook aan het eind weer sluit, dan werkt het alsnog niet). Moet ik nog meer veranderen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:41:
Als ik public static void main(String[] args) { na de public class toevoeg. (En dus ook aan het eind weer sluit, dan werkt het alsnog niet).
Dus je denk dat door het toevoegen van alleen een method het wel zou moeten werken? Denk je dat programmatuur door magie werkt?
Moet ik nog meer veranderen dan?
Ja, je kennis ;)
Het verschil tussen een normale applicatie en een Applet, hun runtime omgevingen en hun entry-points (zoals al eerder aangegeven).

Ik zeg niet dat het aan jou ligt, maar heb groot vermoeden dat jouw leraar je de verkeerde stof geeft om basis programmeren of OO te leren (zoals we ondertussen van zoveel leraren gewend zijn) ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus het komt erop neer dat de hele structuur in de code veranderd moet worden? (Zo ja, dan kan ik misschien maar beter opnieuw beginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-10 18:04
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:48:
Oke, dus het komt erop neer dat de hele structuur in de code veranderd moet worden? (Zo ja, dan kan ik misschien maar beter opnieuw beginnen).
Je code is volgens mij niet eens slecht, zonde om dat opnieuw te doen.

Ik vind het wel vaag dat je leraar je nooit verteld heeft hoe een java programma start... daarvoor heeft het namelijk een main method nodig, zoals boven al vaker gesteld. In die main method kun je dan een instance van je applet initialiseren en weergeven. Als je dat even uitzoekt (tutorials zat op het web, anders kun je je docent vragen) weet je dat ook voor de toekomst :)

Hoe je dat bij een applet doet weet ik niet precies, ik zou het ook op moeten zoeken. Heb nog nooit met applets gewerkt in java, alleen met console en desktop apps.

[ Voor 0% gewijzigd door Gimmeabrake op 29-03-2010 09:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand me in het Nederlands een kleine turtorial kunnen geven? Ik kom er helemaal niet uit met de engelse turtorials op internet omdat ze altijd anders lijken te zijn. Mijn docent wilt onder het mom van 'zelfstandig werken' er niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het gros van de progremmeertalen zijn gebaseerd op het Engels. De meeste goeie tutorials online zijn in het Engels. Met alle respect voor de tutorialschrijvers in het NL, maar de NL tutorials halen het vaak niet bij de Engelse. Aangezien het het voor school doet neem ik aan het je ook een redelijk Java boek hebt. Je mist nu gewoon een stukje basiskennis dat of via tutorials of via een boek relatief simpel is om aan te leren.

Ik heb overigens die gigantische lap code verwijderd. Code posten is prima, maar probeer dan alleen de relevante code te posten. Met wat basiskennis en wat debugwerk zou je vrij snel het stukje code moeten kunnen lokaliseren waar het mis gaat, of een kleine test maken die het probleem reproduceerd. Goed voor je eigen inzet en voor ons scheelt het ook nogal wat ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Creepy op 15-04-2010 19:32 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1