Toon posts:

Jack splitter gebruiken op iMac 24'' '2009'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb even een kort vraagje, ik heb op het moment mijn home cinema systeem aan mijn imac hangen, via de jack aansluiting op de mac naar een tulp aansluiting in de home cinema. Dit werk opzich allemaal prima, nu wil ik alleen ook m'n draadloze koptelefoon aansluiten op de iMac (zo'n Sennheiser apparaat). De koptelefoon kan ook worden aangesloten dmv een mini jack aansluiting. Nu is mijn vraag, kan ik via een jack splitter gewoon beide apparaten aan m'n iMac koppelen?, zodat ik niet telkens de kabel moet verwisselen om een van de apparaten te gebruiken. of zal de geluidskaart dit niet trekken?

ik hoor graag van jullie!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Jazeker, de jack wordt -zoals de naam doet vermoeden- gesplit in 2. Zodat je dus 2x het audio signaal kan gebruiken. Rocketscience 8)7

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Hij vraagt niet of het werkt, maar of hij de uitgang van z'n (duur om te repareren) laptop het zal trekken. Als hij zijn DAC/uitgangsversterker opblaast is hij niet blij.

Maar, nee, die draadloze hoofdtelefoon heeft een hoogohmige ingang, en je homecinemaset ook. Dat zal weinig stroom trekken en dus prima gaan. 2 draadhoofdtelefoons dan weer niet, te lage impedantie, te hoge stroom.

Verwijderd

Topicstarter
Oke top! bedankt voor de snelle reacties.