Spreadsheet downloaden via Google Data API

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag gebruikers van mijn web applicaties toegang geven tot hun google spreadsheets (read only) op google docs/apps, maar ik zie door de bomen het bos niet meer in de Google Data API. Ik hoop dat iemand met wat ervaring misschien wat nuttig advies kan geven.

Wat ik nodig heb is een manier om spreadsheets van de user op te halen via de google data API. Het liefst zou ik dit zowel direct in de browser(javascript), als op de server doen, maar als het eerste lastig is kan ik eventueel alles via de server laten verlopen. Om een spreadsheet op te halen zijn iig de volgende stappen nodig:
  1. Authenticatie request m.b.v. Google AuthSub.
  2. Selecteren van de gewenste spreadsheet.
  3. (optioneel) Downloaden van de spreadsheet via javascript voor een preview in de browser.
  4. Downloaden van de spreadsheet op de server.
Nu wil ik graag weten wat hier de handigste manier voor is. Het is me al gelukt een AuthSub authenticatie op te zetten met behulp van de gdata javascript client library. Echter, voor zover ik het begrijp, heeft deze library geen google docs functies. Het is mij niet duidelijk of ik deze AuthSub security token (een cookie), dan vervolgens wel kan gebruiken voor het opvragen van spreadsheets.

Wat ik verder niet begrijp is hoe ik de data kan downloaden in de server. Kan ik gewoon de security token doorsturen naar de server applicatie, of moet ik alles downloaden in de browser die het vervolgens weer post naar de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:26:
Het is mij niet duidelijk of ik deze AuthSub security token (een cookie), dan vervolgens wel kan gebruiken voor het opvragen van spreadsheets.
...
Kan ik gewoon de security token doorsturen naar de server applicatie,
Dom idee (ik ben er verder niet heel erg intiem bekend mee) maar: probeer het eens :?

[ Voor 66% gewijzigd door RobIII op 28-03-2010 17:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 11:59
Als je het met Javascript direct van de Data API download dan zul je het een of andere manier weer bij je server moeten krijgen idd. Aangezien je naar 'n manier op zoek bent om het op de server op te kunnen slaan zou ik dus sowieso een server-side script gaan maken als ik jou was. Anders ben je in feite straks 2x hetzelfde aan het schrijven, eenmaal voor de front-end en eenmaal voor de back-end.

Overigens biedt Google zelf al meer dan genoeg guides, kijk maar eens naar:
http://code.google.com/in...icles/php_client_lib.html
of
http://code.google.com/in...developers_guide_php.html