Excel bestand is kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 21:11
Hallo we hebben een groot probleem. ik wilde net onze boekhouding openen en dan krijg ik een bericht dat hij bepaalde bestanden niet kan lezen. Als ik ja zeg krijg ik dit: De formules en waarden zijn hersteld, maar bepaalde gegevens zijn mogelijk verloren gegaan. De formules en waarden zijn hersteld, maar bepaalde gegevens zijn mogelijk verloren gegaan. Het bestand heeft nu alleen de bedragen volgens mij zijn het bijna alle bedragen maar alle letters zijn weg. verder hebben we meerdere bladen aangemaakt en een kleur gegeven die kleur is ook weg. als ik de internet link aanklik dan kom ik op een xml bestand waar ik verder niets mee kan.
Ik heb al een exel recovery programma geprobeert die zegt dat de recovery gelukt is maar het bestand dat hij dan geeft is identiek aan ons bestand.
Ik heb windows xp sp3, Exel 2007 opgeslagen als exelbestand 1997 - 2003

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Klinkt alsof er inderdaad iets corrupt is. Ik zou gewoon je backup even terugzetten, dan weet je zeker dat je een juiste versie hebt. Met een corrupt bestand verder werken schiet gewoonweg niet op.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad klinkt het alsof je een backup wilt terugzetten en daar met de hand de cijfers naast te leggen om te zien wat je dan in de (oude?) backup weer moet invoegen...

Voor als je geen of alleen een zeer oude backup hebt: doe recoveries altijd op een kopie van het bestand! Probeer eventueel met 'gewone' file recovery programma's verwijderde oude versies terug te halen, maar daar geef ik je heel weinig kans. De FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers en die van Client Software Algemeen geven wat tips over het terughalen van verwijderde / verloren gegane bestanden.

Wat staat er, eventueel na uitpakken en openen in kladblok, voor herkenbare tekst / getallen in het XML-bestand? (Aangezien het jullie boekhouding is: niet helemaal uploaden, lijkt me te privacy-gevoelig),

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 21:11
Nou we hebben ons er maar bij neer gelegd en hebben inderdaad een oudere back-up geopend en zijn het gaan knippen en plakken zo ver het ging en daarna handmatig weer gaan invullen voor zo ver het gaat. Toch bedankt voor de reacties.
Zal in het vervolg vaker back-ups maken voor als het nog eens gebeurd.