Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voltage probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik heb onlangs een nieuwe voeding gekocht (Antec Basiz Power, 500W, ATX12V), omdat mijn vorige voeding te weinig was.
Nu heb ik een probleem. Als ik namelijk Speedfan open, zegt deze van mijn +12V maar 7,80V krijgt, en in de Bios staat dat hij netjes 12,223V heeft. Is er nog een programma die betrouwbaar en nauwkeurig de voltages uitleest? Of wat zou de oorzaak van dit kunnen zijn?

Alvast Bedankt,

Robbert

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 19:52 . Reden: zie Edit: ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
verplaatsen kun je aanvragen via het handje (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) bovenin.

als ik jou was zou ik vertrouwen op je BIOS, speedfan zit er nog wel eens naast.

Desktop | Server | Laptop

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

De readings van progjes zijn altijd uit een chipje ergens op je moederbord, meestal zijn die chipjes niet zo goed geijkt zodat ze gouw een ander voltage aangeven dan wat echt op de lijnen staat.

Dus programmaatjes gaan je niet snel verder helpen hier mee.

Je zou als je de voltages wil controleren een multimeter er bij kunnen pakken en dan de zwarte meetpin in het zwarte plugje op je molex connector drukken en de andere op de gele, dat is de 12v lijn, wil je de 5v lijk checken moet je de zwarte en de rode hebben.\

edit;

@ hier boven, de bios maakt gebruik van het zelfde chipje dus qua readings zou het niet eens uit hoeven maken, een multimeter is gewoon preciezer.

[ Voor 13% gewijzigd door BGB4rn op 28-03-2010 18:05 ]

Signature

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voedingsvragen horen inderdaad in Overige Hardware. Thanks voor de topicreport, ik verplaats even :)

Move VB -> OH

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
BGB4rn schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:37:
@ hier boven, de bios maakt gebruik van het zelfde chipje dus qua readings zou het niet eens uit hoeven maken, een multimeter is gewoon preciezer.
Ok thx =)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat speedfan zegt is meestal toch onzin, ik snap ook niet waarom dat programma toch zo populair kan zijn.
Daarnaast je denkt toch niet dat de PC uberhaubt werkt als de 12 voltlijn echt 7 volt leverde?

[ Voor 31% gewijzigd door -The_Mask- op 29-03-2010 00:01 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-11 22:58

kauko12

No risk, No fun

Meten = weten, pak de multimeter

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 29 maart 2010 @ 00:00:
Wat speedfan zegt is meestal toch onzin, ik snap ook niet waarom dat programma toch zo populair kan zijn.
Daarnaast je denkt toch niet dat de PC uberhaubt werkt als de 12 voltlijn echt 7 volt leverde?
Iedereen basht graag op Speedfan, maar het programma leest de temperaturen vaak wel goed uit. Alleen leest hij alle beschikbare sensoren uit, ook al zijn deze niet aangesloten. Deze moet je dan handmatig uitzetten. Qua spanningen zit hij er inderdaad wel wat vaker naast, of herkent hij de sensoren niet goed. Maar niets belet je om dan een bugreport aan te maken. Hier reageert de maker altijd positief op.

Verder is de meest betrouwbare meetmethode nog altijd om de multimeter erbij te nemen :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op maandag 29 maart 2010 @ 00:34:
[...]

Iedereen basht graag op Speedfan, maar het programma leest de temperaturen vaak wel goed uit.
Ik vind vaak wel erg positief, daarnaast staat er nooit bij wat wat is dus heb je er nog niks aan...

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1