Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi

hopelijk kunnen jullie mij helpen;
ik krijg de lijst met beschikbare netwerken niet meer geopend op mijn vista laptop. kan ik dit weer 'aan' zetten? services.mcs staat WLAN auto confog ook gewoon als automatisch opstarten.
ik heb gewoon wel verbinding met alle opgeslagen netwerken, maar als ik met n nieuw netwerk wil verbinden, lukt dit dus niet, omdat ik niets kan selecteren.
zie ik iets over het hoofd?

vast dank voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
krijg je een foutmelding of iets dergelijks? voor mijn beeldvorming. je gaat naar het netwerkcentrum en je klikt op 'beschikbare netwerken weergeven' (kan zijn dat die heel iets anders heet hoor ;)) en dan gebeurt er helemaal niets?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dag rupie

dank voor je reactie.
zoals jij het zegt is het inderdaad. er gebeurt helemaal niks. niet als ik op 'verbinding maken of verbreken' klik, niet via 'draadloze netwerken beheren->toevoegen->netwerk binnen bereik van pc toevoegen'

een tijd terug kreeg ik wel de volgende melding: fout opgetreden tijdens het laden van windows/system32/van.dll
..../system32/van.dll is geen geldige win32-toepassing.
maar die krijg ik nu ook niet meer.

kun jij me helpen?
vast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Even voor de zekerheid controleren of je draadloze netwerkadapter nog wel aanstaat. Op een laptop zit er meestal een schakelaar voor. Daarnaast zou je ook bij je netwerkadapters kunnen kijken of hij niet toevallig onder Windows is uitgeschakeld?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon internet. heb een stuk of 6 verschillende netwerken (werk, thuis, vrienden) opgeslagen waar ik automatisch mee verbonden wordt als ik windows opstart. als ik dadelijk in n hotel wil internetten op hun wifi, dan lukt het niet omdat ik geen nieuw netwerk kan zien, en daar dus niet op kan inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Ah, sorry. Daar had ik overheen gelezen. Is er op je laptop toevallig ook software geïnstalleerd van de fabrikant van de chipset voor wireless? Misschien staat die software nu ingeschakeld als standaardsoftware om de verbinding te beheren.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik denk dat het probleem bij die VAN.dll ligt,"VAN" staat namelijk voor View Available Networks.

[ Voor 23% gewijzigd door Nivk op 28-03-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geeft niet...

is geen software van ASUS geinstalleerd, voor zover ik kan zien. ik heb het idee dat het aan die van.dll ligt, dat daar een fout in is gekomen. vista was al voorgeinstalleerd, dus heb geen cd. kan het bestand ook niet vinden om te downloaden... wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Asus is waarschijnlijk niet de maker van de wireless chipset/kaart, hoogst waarschijnlijk is dat Intel. Bij de eigenschappen van je wireless netwerk adapter zou je wel moeten kunnen achterhalen door wie het is gemaakt (rechter muisklik).
Probeer anders eens deze VAN.dll, is die van mijzelf. Is wel windows 7 maar wellicht werkt ie wel. Anders moet je eens kijken of je hem van een Vista dvd gewoon weer in de system32 map kunt plaatsen. Of een recovery disc (wel de juiste bit versie) proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Nivk op 28-03-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank voor je links. ik heb jouw van.dll gebruikt en de mijne overschreven, maar dit heeft niet geholpen.
hoe kan ik die recoverydisk het beste gebruiken?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Gewoon booten van de disc en de rest wijst zich van zelf anders kijk eens hier. (Er zullen vast nog wel meerdere sites zijn met info over Vista repair, google laat er in ieder geval genoeg zien) Je kunt natuurlijk ook gewoon system restore doen vanuit Vista zelf.
Je hebt trouwens al eens een virusscanner laten lopen? (Bijvoorbeeld Avira)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb avast stadaard draaien. virusscan gedaan maar niks gevonden.
voor nu heb ik n noodoplossing in de vorm van zo'n netwerk stick. ik ga de komende 3 weken veel reizen en ben dus afhankelijk van wifi's. als ik terug ben zal ik eens proberen te repareren.

bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
De netwerk stick kan wel de beschikbare netwerken zien dan? (zonder fabrikant bijgeleverd connectie utility?)
Pagina: 1