Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Knitter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Hallo iedereen,

Ik krijg een dezer dagen een nieuwe PC: De Asus Eee Box EB1012.
Hierover heb ik een aantal vragen:
- Kan je hier op gamen (GTA IV, Need for Speed, World of Warcraft et cetera)?
- Kan je hier goed films mee afspelen
- Kan je hier veel dingen tegelijk mee doen (Internet meerdere tabbladen, msn en dergelijke)

Deze krijg ik, dus iets anders kiezen zat er voor mij niet in. Voordat ik alles installeer, vraag ik dit me af.
Want wanneer hij het toch niet draaien kan, hoef ik het ook niet te installeren.

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 13% gewijzigd door The_Knitter op 28-03-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Lees een paar reviews, en je weet het.
Reviews op T.net
En nog veel meer reviews

[ Voor 76% gewijzigd door RaZ op 28-03-2010 16:20 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Knitter
Van die reviews word ik niet echt wijzer, aangaande me vragen. Daarvoor had ik ook al rond zitten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

De EEE Box EB1012 bevat een Nvidia ION chipset met daarin de 9400M GPU, WoW moet lukken, maar NFS en GTA vallen al af. Je kunt het beste even kijken naar nvidia ION reviews en de prestaties daarvan vergelijken met de door jou gewenste prestaties.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:21

Sorbo

Uw hulp in huis!

The_Knitter schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:12:
Hallo iedereen,

Ik krijg een dezer dagen een nieuwe PC: De Asus Eee Box EB1012.
Hierover heb ik een aantal vragen:
- Kan je hier op gamen (GTA IV, Need for Speed, World of Warcraft et cetera)?
- Kan je hier goed films mee afspelen
- Kan je hier veel dingen tegelijk mee doen (Internet meerdere tabbladen, msn en dergelijke)

Deze krijg ik, dus iets anders kiezen zat er voor mij niet in. Voordat ik alles installeer, vraag ik dit me af.
Want wanneer hij het toch niet draaien kan, hoef ik het ook niet te installeren.

Alvast bedankt voor de hulp!
Wat heb je zelf al geprobeerd? We zijn geen vraagbaak, eigen initiatief wordt erg op prijs gesteld.

Het type EEE box dat je hebt bevat een Intel Atom (erg zwakke processor) en een Nvidia ION (Chipset + 9400M IGP, een van de sterkste IGP's op Atom-gebied). Je zult hier dus vrij moeilijk op kunnen gamen. Enkele eenvoudige spellen zullen nog wel werken, maar van GTA IV hoef je niet veel te verwachten. World of Warcraft zou echter op lage settings wel goed moeten lopen, hoewel ik niet zeker ben van de prestaties tijdens raids/ in drukke gebieden.

Films afspelen gaat perfect op deze EEE box: het ION platform kan tot 1080p vloeiend afspelen, mits je de juiste codecs hebt natuurlijk ;)

Multitasken is ook geen probleem, zolang je het tot de bovenstaande dingen beperkt. Zolang het geen erg intensieve processen zijn (kijk, je moet geen HD film kijken terwijl je een 3d model aan het renderen bent) gaat dit probleemloos.

De EEE box is eigenlijk de desktopvariant van de popuaire netbookjes, die vooral voor onderweg bedoeld waren. Ze zijn daarom qua kracht geen echte hoogvliegers, maar ze zijn perfect in te zetten als simpele tekstverwerkers, downloadbakjes, internetmachines, enz. Gamen hoort hier echter niet bij, verwacht daarom ook niet al te veel.

En de volgende keer kun je dit allemaal zelf opzoeken he. Zoek uit welke componenten zich in je systeem bevinden, zoek voor die dingen benchmarks op en trek dan je conclusies. Mocht je er dan nóg niet uit komen, open dán een draadje op tweakers.

Edit: Spuit 11 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Knitter
Bedankt voor alle (snelle) reacties. Nu weet ik ook voldoende, hiervoor!
Gelukkig kan ik er het meeste mee, gamen is voor mij ook geen must. Me huidige PC kan dat óók niet aan.
Anders ruilen we gewoon weer om, met degene die dan mijn PC krijgt (zijn pc is kaduuk)

[ Voor 19% gewijzigd door The_Knitter op 28-03-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
Hey mensen,

Ik kwam dit topic tegen en vroeg me af of meer mensen ervaring hebben met deze EEPC als soort van mediacentre.
Mijn bedoeling is om deze dan aan te sluiten op mijn TV en zo films vanaf de PC te kijken.

-Is deze geschikt voor bleu ray films?
- zitten er aansluitingen op om aan de TV aan te sluiten (bv HDMI?)

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
Voor mijn schoonmoeder ben ik op zoek naar een nettop om HD content op te kijken en te internetten. Meer gaat ze er niet op doen. Nu zie ik in de pricewatch dat dit type bij zo'n €330,- euro begint.

http://tweakers.net/price...oeken/?keyword=Box+EB1012

Nu ben ik deze tegengekomen voor $209,- ASUS EB1012-B0010:
http://www.tigerdirect.co...mc_o=VRqCjC7BBTkwCjCECjCE

Dus zonder HDD en RAM maar ook zonder Windows. _/-\o_ (Ook zonder afstandbediening en toetsenbord?)

Zijn deze ook in Nederland te verkrijgen? Zijn er mensen die ervaring hebben met een kale versie.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Pagina: 1