[HW] Hauppage TV Kaart -> Wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:58
Afbeelding van PCI-kaart
Beste mensen,

Onlangs een TV-kaart via V&A gekocht. Het betreft de Hauppauge WinTV-PVR-150 PAL-B/G 26034. Wanneer ik deze PCI-kaart plaats in mijn PC, wil de PC absoluut niet starten. Het scherm blijft op zwart en de HDD spint op, maar meer gebeurd er ook niet. Wanneer ik de kaart eruit haal, start hij gewoon door. Ik heb dit inmiddels in twee PC's getest, beide uit +/- 2004, en dit geeft het zelfde probleem.

Is het kaartje gewoon kapot? Of doe ik iets verkeerd? Wel merk ik dat wanneer ik de PC een tijdje laat draaien met de PCI-kaart erin, het zilvere blokje (rechtsonderin op foto) heel heet wordt. Er staat "MMD MB050H 27.000Mhz 0508 S" op.

Ik heb "Plug and Play OS" aangezet in beide BIOS-sen, dit heeft ook geen effect. Ook heb ik elk beschikbaar PCI-slot geprobeerd en het BIOS meerdere malen gereset (Naar zowel High Performance als Default Settings).

Niets hielp, het scherm blijft zwart wanneer het kaartje aangesloten is. Iemand een idee? Ik ben ten einde raad en vind het zonde om het kaartje terug te moeten sturen naar de verkoper.

Specificaties van de PC waarin het kaartje zou moeten werken:

CPU: AMD Athlon, 1155Mhz
Moederbord: MSI KT6V-SR (MS-7021)
Geheugen: 1024 Mb

Alvast bedankt,

Jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Hmm, dat is weird ass shit. Mijn eerste gedachte is dat de de bios die kaart als vga-kaart ziet en deze dan als primair neemt waardoor er geen signaal meer naar de echte vga-kaart gestuurd wordt.
Je zou eens in de bios kunnen zoeken naar een optie die lijkt op "Primairy Vga/Video" of iets dergelijks, die is dan in te stellen op pci of agp. Check eens of die wel op agp staat..

Dat gezegd hebbende, dat ie het al op 2 pc's niet doet is wel heel apart, tenzij die twee machines veel op elkaar lijken kwa hardware, denk aan dezelfde chipset etc..
Ik zou hem sowieso voor de zekerheid nog op een derde machine testen, eentje die het liefst wat recenter is. Als de kaart het hier dan ook niet op doet kun je hem gaan terugsturen...

*btw, test de kaart niet op een machine met 4gb en 64bits os want daar ga je hem driverwise sowieso niet aan de praat krijgen zonder wat rare fratsen uit te halen...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Laatst online: 08-09 15:19
Test de kaart inderdaad eens in een 3e machine. als hij het daar ook niet in doet lijkt het mij dat het gewoon aan de kaart ligt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

Dat zilveren blokje op de kaart is een kristal oscillator weke een blokgolf maakt waarmee de tv kaart kan werken (zegmaar een soort FSB) Deze behoort absoluut niet warm te worden! Hij kan misschien wal een beetje warm worden (10 graden warmer dan omgeving, en dat is al veel), maar als hij echt heet is (oei, ik verbrand mijn vingers!) dan is er echt iets niet goed met de kaart. .

Ik heb trouwens ook dezelfde tv kaart in de pc zitten; ik zal hem zo even openen om de temp op te nemen van het 'zilveren blokje'

Edit:
Het 'zilveren blokje' is bij mijn pc ongeveer net zo warm als de rest van de kast. De pc staat momenteel 7 uur aan, tv kaart is niet gebruikt in die 7 uur. Verdere info:
mijn tvkaart: Hauppauge pvr 150 (systeemnaam: Hauppauge WinTV PVR PCI II (26xxx))
mijn mobo: Asus P4p800 E-dlx (ICH5R southbridge, 865PE northbridge)

Als bij jou dat blokje dus heet wordt is hij echt stuk, dat kan gewoon niet anders.

[ Voor 29% gewijzigd door Theo op 28-03-2010 20:15 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Laatst online: 12-09 09:58
Bedankt jullie alle drie voor het uitzoeken. Ik heb hem nu in een derde PC getest en niets hielp. Ik heb zo'n beetje alle opties gehad in het BIOS wat geen van allen effect had.

@ TheoDouma
Ik heb nog even goed gevoeld. Het is niet het blokje zelf, wat ik dacht. Het zijn eeder de condenstoren ernaast (zwart/silver met 4Ohm, 4 7, 16V erop)

Waar het mij vooral om ging is het gebruiken van de afstandsbediening. In de kaart zit namelijk ook nog een Infrarood sensor met daarbij een afstandsbediening. Ik heb nog wel een infrarood ontvanger liggen (Via USB) maar die komt van een andere afstandsbediening die defect is. Kan ik deze op elkaar afstemmen?

Wanneer iemand nog ideeën heeft, hoor ik deze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Laatst online: 08-09 15:19
Exception schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:15:
Ik heb nog wel een infrarood ontvanger liggen (Via USB) maar die komt van een andere afstandsbediening die defect is. Kan ik deze op elkaar afstemmen?
dat lijkt mij vrij eenvoudig te testen door hem even aan te sluiten ;) Als het niet werkt zou je altijd nog een goedkope Logitech Harmony kunnen overwegen.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1