Beste mensen,
Onlangs een TV-kaart via V&A gekocht. Het betreft de Hauppauge WinTV-PVR-150 PAL-B/G 26034. Wanneer ik deze PCI-kaart plaats in mijn PC, wil de PC absoluut niet starten. Het scherm blijft op zwart en de HDD spint op, maar meer gebeurd er ook niet. Wanneer ik de kaart eruit haal, start hij gewoon door. Ik heb dit inmiddels in twee PC's getest, beide uit +/- 2004, en dit geeft het zelfde probleem.
Is het kaartje gewoon kapot? Of doe ik iets verkeerd? Wel merk ik dat wanneer ik de PC een tijdje laat draaien met de PCI-kaart erin, het zilvere blokje (rechtsonderin op foto) heel heet wordt. Er staat "MMD MB050H 27.000Mhz 0508 S" op.
Ik heb "Plug and Play OS" aangezet in beide BIOS-sen, dit heeft ook geen effect. Ook heb ik elk beschikbaar PCI-slot geprobeerd en het BIOS meerdere malen gereset (Naar zowel High Performance als Default Settings).
Niets hielp, het scherm blijft zwart wanneer het kaartje aangesloten is. Iemand een idee? Ik ben ten einde raad en vind het zonde om het kaartje terug te moeten sturen naar de verkoper.
Specificaties van de PC waarin het kaartje zou moeten werken:
CPU: AMD Athlon, 1155Mhz
Moederbord: MSI KT6V-SR (MS-7021)
Geheugen: 1024 Mb
Alvast bedankt,
Jeff