Toon posts:

Kan mijn videokaart echt DVD decoden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Cardexpert Golden sampel Geforce 2 mx video kaart.
Nu wil ik een DVD speler kopen, maar kan deze video kaart echt goed dvd decoden.
of moet ik toch een apparte kaart kopen.
Wie heeft hier ervaring mee.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 15:01
je haalt een en ander door elkaar.

geen enkele videokaart kan dvd decoden. dat kunnen alleen specifieke decodercards

videokaarten kunnen wel helpen bij decoderen. Nvidia heeft daarvoor in de geforce series wat snufjes ingebakken (Hardware Motion Compensation) Maar ATI bijvoorbeeld nog meer

Gekoppeld aan een redelijke cpu heb je dan genoeg MITS je geen andere taken draait. Redelijk is ongeveer 300MHz

uiteraard help geheugen ook. Een TB 1.2 met geforce 2 gts en 8 mb schiet niet op.......dus ook 64 mb minimaal. meer=beter!

dan nog een redelijk dvd spelertje en DMA activeren en gaan..........

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

klaaz

it's me!

Dus de videokaart kan WEL DVD decoden... *D

* klaaz Klaaz vindt DVD kijken en computeren toch al lastig om tegelijkertijd te doen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41
Het omzetten van DVD signalen naar video signalen bestaat uit twee processen. Hoe deze processen precies heten ben ik ff vergeten, maar één ervan is in ieder geval iets dat met het resizen van het beeld te maken heeft (correct me if I'm wrong).

Als die videokaart fabrikantjes allemaal zeggen dat ze hardware DVD ondersteuning hebben, dan komt het er vaak op neer dat één van de twee processen door de videokaart kan worden gedaan. En dit resizen is het minst brute force (pure rekenkracht) dus in principe schiet je er nog geen bal mee op :(.

Verwijderd

Ik zou wel een decoderkaartje kopen, het hele DVD-afspeelproces loopt er een behoorlijk stuk soepeler door.
Heb je geen decoderkaart dan hoef je maar iets in windows te doen en je hebt een haperend beeld. (dit is niet handig als je een dvd naar een VHS-tape aan het 'backuppen' bent)

Zo duur zijn die decoderkaartjes niet meer tegenwoordig.