Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

tekst-to-speech (NL)

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 13:56
Zeer kort:
Bestaat er software waar je Nederlandstalige tekst kan intypen, dewelke dan met Nederlandse (vlaamse) stem wordt uitgesproken?
Het is dus niet de bedoeling dat die software werkt als voor een slechtziende persoon en alles gaat voorlezen, maar eerder voor een persoon die niet meer kan spreken zodat ze de pc kan gebruiken om te communiceren met mensen in de ruimte.

Iets langer:
Mijn moeder lijdt aan ALS waardoor ze oa. niet verstaanbaar meer kan praten.
Momenteel gebruikt ze een speechcomputer (een appart apparaat) om zich verstaanbaar te maken.
Helaas ligt dat ding in de weg als ze weer eens wat op haar laptop wil tokkelen. Aangezien ze een erg beperkte spierkracht heeft kan ze die speechcomputer niet meer nemen als ie ook maar iets verder light. Ze moet dus eignelijk altijd kiezen tussen ofwel die laptop ofwel die speechcomputer hetgeen niet erg handig is aangezien iemand in de kamer nu eerst die speechcomputer moet komen aanreiken als ze iets wil zeggen.
Een applicatie op haar computer zou dus veel handiger zijn omdat ze niet meer moet kiezen tussen laptop (entertainment) of die speeccomputer (communicatie).

Iemand goede ervaringing met zulke software?

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ervaring heb ik er zelf niet mee maar als ik even snel google vind ik direct deze: http://www.fluency.nl/

Dat klinkt toch behoorlijk netjes moet ik zeggen, geen idee wat het moet kosten, maar het is in ieder geval al iets om naar te kijken...

Time is never wasted when you're wasted all the time.