Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 21:33
Momenteel heb ik een windows XP prof 32bits licentie en een dergelijk versie geinstalleerd. Nu heb ik de mogelijkheid tegen aantrekkelijke prijs een upgrade DVD aan te schaffen.

Op deze DVD staat MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits). Gaat deze upgrade werken op eerder genoemd XP systeem?

Ik geen eenduidig antwoord vinden, sommige zeggen dat het wel kan en sommige niet. Dat er een gehele reinstall plaats moet vinden lijkt me logisch, en is ook geen probleem.

MS zelf wilde ik bellen / e-mailen maar ik raakte hopeloos verdwaald op hun website.

Hopelijk hebben jullie een eenduidig antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:51
Wat heb ik toch met verkeerd lezen de laatste tijd. :X

Ja je kunt een upgrade gewoon op een kaal systeem installeren. Gewoon geen serial invoeren tijdens de setup (als dat überhaupt al uitmaakt). De XP installatie upgraden kan logischerwijs niet door de verschillende platformen.

[ Voor 209% gewijzigd door The Realone op 28-03-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Er is een verschil tussen een upgrade licentie technisch.. en installatie technisch.
het eerste kan, de tweede (in jou geval) niet

Oftewel mik de dvd in je pc, opstarten vanaf dvd en kiezen voor clean install.
Dan wis je de dus huidige installatie en bestanden (maak een backup.. voordat je installeert).

[ Voor 122% gewijzigd door job op 28-03-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasc66
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-08 14:32
Hmm..
Als je een clean install wil doen moet je wat aanvullende werk doen. Zie onderstaande link:
http://www.winsupersite.c...install_upgrade_media.asp

Indien je geen clean install doet - dan zou het zonder meer moeten werken.

(ah - job was me voor) - oorspronkelijke bericht aangepast

[ Voor 71% gewijzigd door Pasc66 op 28-03-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Pasc66 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:54:
Nee dus - je moet dus wel degelijk een paar trucs uithalen
Die truc moet alleen als je echt een lege HD gebruikt..
Met een HD waar al widows upstaat zijn die trucs overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:34

Umbrah

The Incredible MapMan

XP kun je sowieso niet upgraden naar W7, dat wordt een clean install, wat je ook doet! Een clean install betekent echter niet noodzakelijk een format. Je kunt gewoon vanaf de DVD opstarten en de installatie uitvoeren. Je oude C:\users (of documents and settings, geloofd at het zo heet onder XP) en Windows komen dan gewoon in "windows.old" te staan.

Overigens: bezint eer gij begint, W7 Ultimate is als upgrade nog altijd vrij duur, terwijl Home Premium voor de meeste mensen RUIM voldoende is, en slechts €70/€80 is als je even zoekt. Kun je Ultimate voor onder die prijs krijgen? Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat vaak ook zo. Koop W7 wel legaal, want er is gewoon te veel besmette rotzooi in omloop. Ik geloof dat 9/10 TPB versies voorzien zijn van dusdanig veel spyware/virussen/keyloggers dat ze "vage" problemen geven, naast dat ze natuurlijk een enorm beveiligingsrisico zijn. Koop niet een of ander "vaag" kopietje van iemand, koop vertrouwt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Umbrah schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:58:
Een clean install betekent echter niet noodzakelijk een format. Je kunt gewoon vanaf de DVD opstarten en de installatie uitvoeren. Je oude C:\users (of documents and settings, geloof dat het zo heet onder XP) en Windows komen dan gewoon in "windows.old" te staan.
Zou inderdaad moeten. Maar het gaat wel eens mis, al komt dat meestal denk ik door gebruikers zelf. Een backup is verder gewoon altijd aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 21:33
Zo zo bedankt voor alle reacties.

Even inhaken op een paar opmerkingen:
Allereerst, de DVD kan ik via mijn werk volkomen legaal krijgen. Ik wil geen TPB of andere torrents voor iets fundamenteels als een besturingssysteem. Daarom heb ik of Ubuntu (freeware) of een betaalde windows variant. Niet voor de prijs die normaliter gevraagd wordt, maar het aanbod op mijn werk is prijstechnisch gewoon interessant.

Als ik het zo lees hoef ik me geen zorgen te maken. Ik zie echter geen reacties voorbij komen waar ingegaan wordt op het bit verschil. Lezende op de website MS website wordt zowel een 32 als 64 bit variant meegeleverd. Geldt dit ook voor de upgrade DVD's?
Pagina: 1