Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding werkt plotseling niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de ene dag op de ander kreeg ik mijn pc niet meer aan de praat. Totaal geen reactie als ik het aan/uit knopje indrukte. Toen maar eens de boel opengehaald en zoals ik verwachtte deed alles het weer nadat ik de voeding had vervangen door ééntje dat ik hier nog had liggen.

Nu deze laatste voeding na een tijd ook kuren begint te vertonen vraag ik me af of ik die eerdere voeding nog op de één of andere manier nog werkend kan krijgen. Ik heb hem al opengemaakt om te controleren of de zekering nog heel is, en dat is het geval. Verder is er zo op het oog niets noemenswaardigs aan de hand (zoals componenten doorgebrand e.d.).

Wat kan er aan de hand zijn met deze voeding? Kan ik 'm nog werkend krijgen?

Het gaat om een: Colors-It 400W Silent Power voeding.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
Ik zou zelf gaan voor een nieuwe iets duurdere en betrouwbare voeding.
Een Colors-IT is nou niet bepaald een A-merk. Vergeet niet, wanneer een voeding de geest geeft kan hij een aantal andere componenten meeslepen :/

My favorite programming language is solder.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Als je hem al aan de praat krijgt is het maar de vraag voor hoe lang... Voor hetzelfde geld gaat ie dadelijk echt spectaculair kapot en neemt ie misschien ook nog wat andere onderdelen mee het graf in..

Ik zou het risico niet gaan lopen, of er zelfs tijd en moeite in steken, en gewoon voor een paar tientjes een nieuwe halen :)

Edit: Puch Maxi is blijkbaar ook briljant: great minds think alike :P

[ Voor 10% gewijzigd door Phase op 28-03-2010 14:45 ]

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:41:
Ik zou zelf gaan voor een nieuwe iets duurdere en betrouwbare voeding.
Haha, dat zit er sowieso in, nu de huidige voeding ook kuren begint te vertonen.
Een Colors-IT is nou niet bepaald een A-merk.
Je zou zeggen van niet nee, maar deze heeft onderhand vijf jaar dienst gedaan _/-\o_
Vergeet niet, wanneer een voeding de geest geeft kan hij een aantal andere componenten meeslepen :/
Hoe gebeurt dat precies dan? Als een voeding de geest geeft dan geeft ie simpelweg toch geen output meer, kan geen-output schade opleveren?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een werkende voeding geeft de gewenste voltages af binnen de vereiste toleranties. Een niet werkende voeding doet dat niet - en dat kan betekenen dat het (korte tijd) veel te hoge voltages op sommige lijnen gezet heeft.

Muv blikseminslag via NIC of modem is er weinig dat zoveel ravage in een PC kan aanrichten dan een spectaculair falende voeding. Als je pech hebt kan alles dood zijn. Sowieso bij dode voeding altijd ieder ander onderdeel als verdacht beschouwen totdat het tegendeel bewezen is :o

Oslik blyat! Oslik!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:45:

[...]

Je zou zeggen van niet nee, maar deze heeft onderhand vijf jaar dienst gedaan _/-\o_
Nou gefeliceerd weet je ook wat die in 1 seconde kan doen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Even een update van de stand van zaken.

Nou, van de week maar eens een spiksplinternieuwe voeding gekocht en in de computer gestopt, en helaas, pc start nog steeds niet op. Je zou zeggen, het ligt dan niet aan de voeding, maar het verbaast me dan toch wel dat toen ik in het begin de oorspronkelijke voeding verving door een andere voeding (die ik nog had liggen, maar bijna antiek te noemen was), de computer wel een lange tijd functioneerde :?

Onderhand van de pc het ram-geheugen vervangen, harde schijf vervangen, voeding vervangen, videokaart eruit gegooid, heeft niets opgeleverd, volgens mij heeft het moederbord gewoon het loodje gelegd ;w

Ietwat offtopic, weet iemand hoe ik dat laatste zeker kan weten? Niet dat ik dadelijk een nieuw moederbord koop en de pc opnieuw niet opstart...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 14:29 ]

Pagina: 1