• Count_Galious
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Beste mensen,
Ik heb een vraagje over een ouder model van Philips. Het gaat om de 7403. Het is me bekend dat veel LCD-tv's lang bezig zijn met opstarten. Maar bij deze tv duurt het, wanneer deze is opgestart, nog ruim 5 minuten voordat het beeld echt optimaal is. Eerst zijn de kleuren en het contract nog slecht. Dat wordt langzaam aan beter en pas na 5 a 10 minuten is het beeld zoals het behoord te zijn. Is dat normaal ?

Verwijderd

Heeft hij dit altijd al gedaan? Een plasma of CRT moet ook altijd even warm worden zeggen ze. Echt zichtbaar is dat meestal niet. 5 a 10 minuten zou ik persoonlijk niet normaal vinden. Het is wel een probleem dat te omzeilen is door de tv alvast aan te zetten voordat je ergens naar gaat kijken.

• Count_Galious
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:31:
Heeft hij dit altijd al gedaan? Een plasma of CRT moet ook altijd even warm worden zeggen ze. Echt zichtbaar is dat meestal niet. 5 a 10 minuten zou ik persoonlijk niet normaal vinden. Het is wel een probleem dat te omzeilen is door de tv alvast aan te zetten voordat je ergens naar gaat kijken.
Ja, natuurlijk kan je 'm 5 minuten eerder aanzetten ;). Maar de vraag is meer of dit normaal is bij dit type tv. Anders is er gewoon iets niet goed aan dat ding. En ja, hij heeft het altijd gehad.

Verwijderd

Dat blijft altijd een beetje gokken, want echt tijden staan hier niet voor. Ik merk zelf ook bij mijn LG dat de beelden een stuk scherper zijn naarmate de TV langer aan staat. Het belangrijkste is dat de TV direct werkt en beeld toont :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Onze bravia uit 2006 start in 5 seconden op, en dan 5 seconden later zijn alle kleuren ect normaal..

Alleen bij Plasma's en CRT's is het normaal dat er een opstarttijd is (deze is ~30 secs max)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Dat is wel normaal, vandaar dat ze vaak zeggen dat als je een tv wilt kalibreren eerst even 30 minuten aan hebt staan zodat alle onderdelen op de juiste temperatuur komen.

Ik merk het zelf ook op mijn alweer 5 jaar oude monitor van Medion, ik heb een grijs op zwarte achtergrond op sommige plekken en eerst zie je het grijze niet eens, na even wat internetten en weer terugkijken op de bureauachtergrond zie je het wel.

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:18

DvE

ORA-00000

Ik heb zelf ook een 7403.
Opstarten doet hij ongeveer 30 seconden over. Daarna is het beeld direct redelijk stabiel en zie ik weinig verschil in het beeld direct of na een half uur (zal er eens even beter op letten).
Overigens is hij al 4x 'gerepareerd' door E-Care voor een probleem waarbij het LCD paneel niet 'aan' ging. (wel geluid). Lekker goed product maar goed, dat zijn mijn frusties.
Pagina: 1