[Windows 7] Beeldproblemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Sinds een paar weken heb ik last van dit effect:

Afbeeldingslocatie: http://wwww.timoerlemans.nl/images/screenshots/2010327-14458.png

Dit verschijnt op plotseling, op willekeurige momenten, waarop ik niks bijzonders doe. Het gebeurt als ik op FireFox actief ben, op mIRC, MSN of Word. Al heb ik het nog nooit in-game meegemaakt.
Dit is een soort 'overlay' wat op alle andere vensters ligt en het onmogelijk maakt nog ergens op te klikken. Typen in 't huidige venster gaat nog wel.
Taakbeheer opstarten lukt wel, en deze komt weer boven die 'overlay', en is wel gewoon klikbaar. Een paar keer ging het weg toen ik een proces afsloot, maar dit proces blijkt volkomen willekeurig te zijn, aangezien het de keer erna niet meer werkte. Dit is dan ook puur giswerk.
In het begin kwam dit maar eens in de zoveel weken voor. Nu is het al 3 keer in 2 dagen tijd gebeurd. Het enige wat ik dan nog kan doen is mezelf afmelden of de PC herstarten.

Ik heb geen idee wat ik moet intypen op google, want ik weet niet echt hoe ik het moet verwoorden.

Ik heb Windows 7 64-bit, specs van mijn PC vind je hier

Ik heb ook Linux Mint geïnstalleerd op mijn PC. Dit gebruik ik niet vaak, maar hier heb ik het nog nooit meegemaakt. Het lijkt me dus een Windows-probleem.
Iemand die er bekend mee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13

F.West98

Alweer 16 jaar hier

lijkt op een UAC-venster wat niet komt
precies zo
verder zou ik niets weten

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
F.West98 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:08:
lijkt op een UAC-venster wat niet komt
precies zo
verder zou ik niets weten
UAC is uitgeschakeld, en dat heb ik al gedaan sinds dat ik W7 heb geinstalleerd, zo rond oktober. Dit probleem speelt denk ik sinds begin februari. En UAC-vensters komen toch ook niet plotseling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
subtiele bump :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hyptonize schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:10:
[...]

UAC is uitgeschakeld, en dat heb ik al gedaan sinds dat ik W7 heb geinstalleerd, zo rond oktober. Dit probleem speelt denk ik sinds begin februari. En UAC-vensters komen toch ook niet plotseling?
Ligt eraan, als UAC ingeschakeld is zal er misschien een programma zijn die zich wilt installeren; heb ik bijvoorbeeld gehad met een Ask.com toolbar, dan komt dat scherm ook plotseling. Ook als TuneUp een "cleaun-up" wilt doen kan er plotseling een UAC scherm verschijnen.

Maar zet je UAC eens aan, dan krijg je misschien wel een venster en hoef je dan alleen op Annuleren of Toestaan te klikken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

First en foremost: UAC is niet iets wat je tegenwoordig echt uit hoort te zetten. En daarnaast geef je aan dat het probleem weggaat als je een proces afsluit. Kortom: dit klinkt mij als: niet zuivere koffie. 100% legale W7 (veel niet legale versie zitten vol rotzooi)? Spyware/virusscan al gedraait? SFC/scannow al geprobeerd?

En verder: zet UAC aan, en laat het aan. Het is niet irritant, en kan veel gedoe schelen.
Pagina: 1