Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnixNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-03 13:18
Hallo,

Ik heb een probleem met de interne draadloze ontvanger van de laptop van mijn vriendin.
Ze belde op dat het internet niet meer werkte, meestal niet zo moeilijk om te repareren.
Maar toen ik de laptop ging bekijken bleek dat dat interne draadloze ontvanger niet meer herkend wordt.
In apparaatbeheer kan ik de ontvanger ook niet meer terugvinden (ook niet bij niet-werkende hardware), ook gezocht naar nieuwe hardware. Bij netwerkadapters staat alleen nog maar de lan-poort vermeld.
Het lijkt wel of de ontvanger uit de laptop verdwenen is.
Het gaat om een Samsung R510 laptop, heeft altijd zonder problemen gewerkt.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Alle drivers die met Wlan te maken hebben verwijderd, en de nieuwste opnieuw geinstaleerd. (zowel van samsung drivers, als van de intel website)
- Internet via een USB-ontvanger (werkt gewoon)

Zo het kunnen dat de hardware kapot is, of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen om de ontvanger weer aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Heeft ze hem niet per ongeluk af gezet met een of andere toetsen combinatie? (bv FN-toets + een F-toets)

Of is er geen hardware matige knop ergens aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnixNL
Daar heb ik idd ook naar gekeken. Fn+F9 is het aan en uit zetten van de ontvanger. Het lijkt geen reactie te geven terwijl Fn+F5 (mute) wel gewoon werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
deinstalleer alles wat met de kaart te maken heeft. Sluit de pc af en haal vervolgens de kaart er uit. reboot de pc en sluit hem daarna weer af. plaats de kaart terug en start wederom de pc op. kijk of hij dan nieuwe hardware gaat detecteren. Als je dan nog niets kunt vinden zou ik eens in de V&A kijken of je niet voor een paar cent een ander kaartje kunt kopen om te testen of het daarmee wel werkt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnixNL
Bedankt voor je reactie.
Enig idee waar ik de ontvanger in de laptop kan vinden?
Als ik op de onderkant kijk zie ik alleen klepjes voor de hdd en de batterij.
En vervalt de garantie als ik hem openmaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:11
Heb je ook al in de BIOS gekeken ? Je kan hier mogelijk de hardware aan of uitzetten.

Of inderdaad een knop of schijf ergens op de laptop. (Bij sommige Dell laptops kan je de wireless kaart aan of uitzetten met een schuifje a/d zijkant.)
Pagina: 1