Aansluiten achterspeakers

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
http://gemeente.nl.fortunecity.com/afrika/980/aldi_boxen2.jpg

Ik heb deze boxen gezien

Ik heb nu een soundblaster live player 5 .1 en een fps 1500 erop aangesloten ik wil deze als achterboxen gaan gebruiken.
Ik wil ze als volgt aansluiten een splitter op de geluidskaart en dan de fps 1500 op de ene kant en de stereo op de andere kant
en dan wil ik de boxen op de stereo aansluiten. Raakt de geluidskaart hierdoor overbelast????
Lijken dit goede speakers voor die prijs?????
En de stereo is nogal een oud ding maakt dat veel uit voor de boxen?

Verwijderd

Voor die prijs zal het rommel zijn en dat meen ik (als audiofiel). Dus niet kopen.

En een paar van zulke zware dingen als achterluidsprekers met zo'n klein versterkertje als van dat FPS-systeem ertussen? Dat blaas je geheid op.

• MrN
  • Nu online
niet ertussen apart aangesloten op de geluidskaart door middel van een splitter

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:50
Is dat zo'n speaker setje met alleen 2 front speakers en een subje?
Dan zou je die op het achterste kanaal aan kunnen sluiten en je kers verse alsi spiekers met je versterker op het voorste kanaal

• MrN
  • Nu online
nee is een speakersetje met 4 speakers
maar ik wil me subwoofer nie opblazen joh

Verwijderd

Je hebt dus een extra versterkertje nodig dat je aanstuurt met twee tulpkabeltjes( die je mbv een splittertje dat je in een onderdelenwinkel koopt), en op deze versterker sluit je het brandhout aan.
Met geknoop en geknoei gaat dit soort spul (creative of zo) zeker stuk!!!!!!!!!

• MrN
  • Nu online
huh kan je er aub ff een tekeningtje van maken ik snap er zo nie veel van

ben audio newbie

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:50
Hie sluit je die Creatief spiekerset aan?
Via 1 stekker??>?

• MrN
  • Nu online
nee 2 stekkers

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

En een paar van zulke zware dingen als achterluidsprekers met zo'n klein versterkertje als van dat FPS-systeem ertussen? Dat blaas je geheid op.
Uhh, hoezo dat dan in godsnaam:?

En kijk voortaan ff voordat je een topic opent: er stond een topic bovenaan met precies dezelfde naam. Ik heb 'm dan maar ff ge-edit. Als je meer wilt weten over die Aldi speakers moet in die andere topic zijn.

Jag

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil je de uitgang van je soundcard splitten naar enerzijds je FPS1500 en anderzijds naar de stereo waar je die kasten aanhangt.
Je FPS is al 4 speakies, waarvan 2 achter neem ik aan, en nu wil je je stereo TEGELIJK aan zetten en dus vanuit 2 bronnen tegelijk geluid luisteren ?? Lijkt me geen fijne oplossing, dat kan nooit lekker klinken.
Kan je misschien de rede WAAROM je je speakerset wilt uitbreiden verklaren ? Kan aan mij liggen maar dit verhaal klinkt mij net zo wazig in de oren als dat jij de hele dag met deze 'oplossing' zou moeten aanhoren. 8-)

• MrN
  • Nu online
ik heb een best wel grote kamer ik heb die fpps 1500 achterspeakers vlak achter me staan. (=/- 1 m)
Die andere speakers gaan helemaal naar de andere kant van de kamer (+/- 6 m)

Verwijderd

Nou ja, ok... "als je het wilt moet je het doen." Maar ik zou het niet doen.

• MrN
  • Nu online
waarom zou jij het niet doen dan?

Verwijderd

Het is de bedoeling dat je dus twee speakers voor houdt en twee achter. Anders verstoor je het gekuidsbeeld. Dit is met stereo nog niet zo'n probleem! Maar met plaatsbepalende formater zoals eax en a3d funest.
Enne om effe tegug te bomen op je vraag. Het is zo'n walkmanstekkertje dat je achterin je geluidskaart stopt dat een verloop heeft naar twee tulpstekkertjes. Kan je gewoon kopen!!
Pagina: 1