Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsmp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Hoi,

Ik heb het volgende probleem en ik kan geen oplossing vinden.

Als ik windows XP opstart op mijn laptop, dan krijg ik uiteindelijk alleen een zwart scherm waar ik niks mee kan. Ik kan wel windows xp in veilige modus opstarten.

Nu dacht ik de windows maar te formateren en opniew te installeren. Echter dit kan niet, omdat hij tijdens de installatie procedure een foutmelding geeft.

Het bestand iaStor.sys kan hij niet vinden, en de enige optie die rest is de computer weer opniew opstarten.

Dan begint het verhaal weer van voor af aan.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik windows kan formateren zonder installatie cd of een mogelijkheid om het bestand iaStro.sys weer te herstellen?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zou kunnen proberen om de videokaart driver te deïnstalleren vanuit veilige modus en dan de computer normaal op te starten. Dat kan je vanuit de volledige modus daarna de laatste nieuwe driver installeren.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-08 09:18
W.b. de iaStor.sys foutmelding. Windows XP heeft speciale drivers nodig voor je harddisk die niet op de installatie CD/DVD staan. Tijdens de installatie op F6 drukken en de drivers laden van de floppy die je waarschijnlijk van de leverancier gekregen hebt. Als dit niet werkt kan je de drivers slipstreamen op CD. Hiervoor zijn wel tutorials te vinden op 't internet.

Ik denk dat het drivers voor een SATA harddisk betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
prinsmp schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:21:
Nu dacht ik de windows maar te formateren en opniew te installeren. Echter dit kan niet, omdat hij tijdens de installatie procedure een foutmelding geeft.
Welke foutmelding geeft ie tijdens de installatieprocedure?

Lukt een repair install van Windows XP ook niet?

Deze topics geven wellicht ook wat meer informatie:
Installatiefout iaStor.sys bij herinstalleren XP SP2
BSOD's iaStor.sys corrupt?
Problem reinstalling windows xp (iastor.sys)
Installatiefout Iastor.sys Bij Herinstalleren Xp Sp2

Ik vraag me nu echt af hoe jij hebt gezocht?

[ Voor 53% gewijzigd door Turdie op 28-03-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
prinsmp schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:21:
Hoi,
Ik heb het volgende probleem en ik kan geen oplossing vinden.

Als ik windows XP opstart op mijn laptop, dan krijg ik uiteindelijk alleen een zwart scherm waar ik niks mee kan. Ik kan wel windows xp in veilige modus opstarten.
dan kun je beginnen met [google=XP startup hang black screen] om maar wat te noemen of inderdaad met de concrete melding wat doen :)

Maar dan nog, een titel waar het woord Probleem in voor komt geeft al min of meer aan dat je maar weinig moeite hebt gedaan om er een duidelijk verhaal van te maken.

Probeer het even opnieuw met een uitgebreidere topicstart?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.