Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Sinds gisteren reageerd me server totaal niet lekker meer. Na een reboot kon ik me server amper pingen (tot ruim een half uur lang!).Gelukkig kwam deze weer online en lijkt alles weer goed te draaien.
Behalve Exchange.

Het gaat hier om de BETA van Exchange 2010 die ik eigenlijk, vandaag opnieuw wilde installeren, maar het gisteren al begaf...

Wat ik me zo 1-2-3 kan bedenken is dat Exchange in trial mode draaide (120 dagen > 4 maanden), en dus de trial mode is afgelopen. Maar volgens mij hoort dan Exchange gewoon door te draaien, ook NA de trial period.

Als ik in de services.msc console kijk zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.tim427.net/exchange2010services2415allservices.jpg

Dus een aantal services die op Automatic staan starten totaal niet.

Ik krijg de volgende melding als ik ze via services.msc start:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.tim427.net/exchange2010services2415.jpg

Iemand een idee?

Management Console krijg ik een melding en PowerShell wil ook niet connecten.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.tim427.net/exchange2010services2415managementconsole.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door tim427 op 28-03-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07
en wat staat er in de eventlog :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Events lijken allemaal met ActiveDirectory te maken te hebben..
MSExchangeIS: Error 0x96f connecting to Active Directory.

[ Voor 181% gewijzigd door tim427 op 28-03-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tim427 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:27:
Events lijken allemaal met ActiveDirectory te maken te hebben..

[...]
Ja en die doet het wel?

Geef gewoon eens duidelijk aan wat je allemaal zelf al onderzocht hebt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Vorkie schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:55:
[...]

Ja en die doet het wel?

Geef gewoon eens duidelijk aan wat je allemaal zelf al onderzocht hebt!?
Tja ben nog onderzoekende maar wordt geen steen wijzer...

ActiveDirectory lijkt goed te werken. Probleem is dat ik 120 km fysiek verwijderd ben van de server op het moment.

Het lijkt erop dat Exchange de ActiveDirectory niet kan bereiken... Maar alles lijkt (qua AD) goed te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is de DNS ook in orde?
Waar draait het allemaal op? Vmware etc...

Dat soort informatie hebben we nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien moet je gewoon even stap voor stap troubleshooten, van een simpele ping van je Exchange server naar de AD, een netdiag, DNS check tot het doorspitten van het eventlog en google gebruiken. Met de info die je nu geeft is het vrijwel onmogelijk verder te helpen met dit probleem. Ik ken de topologie niet, de overige meldingen in het evenlog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07
PolarBear schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:03:
Misschien moet je gewoon even stap voor stap troubleshooten, van een simpele ping van je Exchange server naar de AD, een netdiag, DNS check tot het doorspitten van het eventlog en google gebruiken. Met de info die je nu geeft is het vrijwel onmogelijk verder te helpen met dit probleem. Ik ken de topologie niet, de overige meldingen in het evenlog niet.
agree. de TS moet eerst even kijken of zijn AD wel goed werkt (dcdiag is dan een eerste middel)

...of.. heb je de machine al eens gereboot :? kan natuurlijk ook 'gewoon' een memory leak zijn welke dit gedrag veroorzaakt welke is opgelost met een reboot

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
PolarBear schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:03:
Het prbleem is dat de server nu weer onbereikbaar is (TS doet er namelijk opeens ook lang over om op te starten).

Het gaat om me eigen servertje, waarbij ik Windows Server 2008 R2 als OS heb, met daarop: AD, DNS, RRAS, Exchange 2010 Beta, TS for Administration, IIS.

Ik weet dat het officieel netjes gescheiden moet zijn, maar ik doe het bij me thuis al jaren zo.

Geen VMware geen Hyper-V...

Ik ga een DNS na kijken als me server weer online is.

Zover ik kan zien in de Eventlogs zie ik dat Exchange moeite heeft met verbinding maen met ActiveDirectory...

ActiveDirectory lijkt met al het andere wel goed te werken... DNS maar eventjes nalopen inderdaad.

offtopic:
Ik weet dat dit topic wat kramp-achtig overkomt, maar dat komt omdat ik weinig kan doen zo op afstand..

Het zal helaas vanavond een ritje worden..

Ik heb de EDB-files en LOGs veilig gesteld.. Dus eventueel zou ik daar mee kunnen restoren?
Powershell schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:21:
[...]

agree. de TS moet eerst even kijken of zijn AD wel goed werkt (dcdiag is dan een eerste middel)

...of.. heb je de machine al eens gereboot :? kan natuurlijk ook 'gewoon' een memory leak zijn welke dit gedrag veroorzaakt welke is opgelost met een reboot
Rebooten heb ik al 2 keer gedaan.. 3de reboot is nu al een half uur bezig..

Websitejes zijn weer online, maar TS, RRAS, en weet ik veel wat nog meer kan ik niet bereiken.
Pingen en HTTP-80 en HTTPS-443 lijken te werken... Maar niet meer dan dat..

Als ik lang wacht kan ik als het goed is wel weer RemoteDesktoppen.
Vandaar dat ik zo weinig kan doen...

[ Voor 21% gewijzigd door tim427 op 28-03-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mij gokje is dat bij het opstarten er bepaalde services zijn die verwachten dat andere services al draaien, maar dus nog niet. wellicht kan je het nuttig zijn om in jou setup een ste bekijken wat er allemaal afhankelijk is van wat en dan dependencies te gaan stoppen in je services.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ik heb nu mijn server re-installed...

Alle accounts waren gelukkig die dag nog geconnect met Exchange via Outlook. Zo doende kon ik Outlook exporteren naar een PST-file.

Deze heb ik later weer geimporteerd...

Ik laat nu dagelijks een PS-script draaien die alle accounts 's nachts exporteerd naar PST-files.
Pagina: 1