Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Online bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment gebruiken wij op werk(aannemer) Acrobat om bestanden(tekeningen en technische omschrijvingen) te delen met andere partijen(onderaannemers). Via Acrobat werkt het best handig en is overzichtelijk maar, de onderaannemers kunnen de bestanden ook verwijderen.
Wij doen dit als volgt, we maken een algemene account aan met een wachtwoord, deze sturen we mee bij de schriftelijk aanvraag en de onderaannemers kunnen de bestanden downloaden en online inzien.

Dat ze de bestanden kunnen verwijderen is totaal niet handig, een ander nadeel is dat het flash is en sommige partijen zijn niet dermate op de hoogte van zulke ict ontwikkelingen.

Mijn vraag is: zijn er nog andere simpele manieren om bestanden te delen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:34
Microsoft Groove :?

http://office.microsoft.com/nl-nl/groove/default.aspx

of anders als het niks mag kosten... Microsoft LiveSync

[ Voor 26% gewijzigd door Zwelgje op 28-03-2010 10:03 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie,

Maar ik kan er niet vanuit gaan dat alle onderaannemers zomaar programma's mogen installeren op hun computer. Dit is tevens weer een extra handeling, waardoor sommige al gelijk afhaken.

Heb je nog andere suggesties?
Ken je de manier van Acrobat?

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:52
Microsoft Sharepoint (en dan vooral de bestandsdeling functionaliteit)

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:23
Dropbox?
www.dropbox.com
Is gratis voor 2 gb, of als je veel vrienden uitnodigt kun je meer krijgen ik zit nu op 4,3 GB
Als je het installeert op je computer kun je bestanden in een map "public" gooien en vervolgens een download link van dat bestand naar je klant sturen.
Of je maakt een account aan voor de klant en deelt die map. Zo kunnen ze via de internetbrowser makkelijk bij de bestanden komen. De website werkt erg vlug en reageert snel op een actie.

Ik weet niet hoe Acrobat werkt maar dropbox is voor mij een verademing zeker als ik op school met meerdere personen aan een project moet werken dan heeft iedereen dezelfde map op zijn of haar computer en die word automatisch gesynchroniseerd.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:52
walletje-w schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:05:
Dropbox?
www.dropbox.com
Is gratis voor 2 gb, of als je veel vrienden uitnodigt kun je meer krijgen ik zit nu op 4,3 GB
Als je het installeert op je computer kun je bestanden in een map "public" gooien en vervolgens een download link van dat bestand naar je klant sturen.
Of je maakt een account aan voor de klant en deelt die map. Zo kunnen ze via de internetbrowser makkelijk bij de bestanden komen. De website werkt erg vlug en reageert snel op een actie.

Ik weet niet hoe Acrobat werkt maar dropbox is voor mij een verademing zeker als ik op school met meerdere personen aan een project moet werken dan heeft iedereen dezelfde map op zijn of haar computer en die word automatisch gesynchroniseerd.
Als je de shared folders gebruikt kunnen de klanten ook bestanden verwijderen en dat wil de TS nou juist niet... Verder lijkt me het ook niet ideaal om de bestanden public te hebben (anders zou ie namelijk iedere willekeurige filehost kunnen gebruiken)

Verwijderd

Google Docs kan dit allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk idd dat googlde docs de oplossing is, kan mappen delen, kan bestanden afzonderlijk delen, ze kunnen de bestanden downloaden en online inzien, maar niet verwijderen.

Hardstikke bedankt!
Pagina: 1