Eerst XP, straks nog OEM Windows 7 ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 13:33
Goeiemorgen :O,

Heb m'n nieuwe pc in elkaar zitten en daar mijn eigen, legale versie van XP op gezet. Als ik er nu mee online zou gaan, lukt het dan straks (zeg over een 2 / 3 weken) nog om een OEM versie van Windows 7 erop te zetten ?

Groet, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Volgens mij gaat dat je gewoon lukken, zeg het niet met 100% zekerheid..

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Tuurlijk gaat dat lukken, waarom zou je niet van OS mogen wisselen? De activatiedinges van de oem W7 controleert echt niet of die hardwareconfig toevallig al eens eerder geactiveerd is met een andere windowsversie.

Dat gaat helemaal goedkomen hoor, don;t worry about that.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je wat meer informatie over je nieuwe PC posten? Kunnen we er naar kijken en eventuele tips geven.
Maar ik neem aan dat een nieuwe PC Windows 7 zeker aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het zal wel gaan maar, is dat een oem licentie die bij je pc geleverd was? Een oem licentie mag niet achteraf verkocht worden, ik weet niet of het toegestaan is dat de systeembouwer een oem licentie meegeeft zonder deze te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Alles wat niet mag is leuk..

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kluyze schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:48:
Het zal wel gaan maar, is dat een oem licentie die bij je pc geleverd was? Een oem licentie mag niet achteraf verkocht worden, ik weet niet of het toegestaan is dat de systeembouwer een oem licentie meegeeft zonder deze te installeren.
OEM licenties kan je tegenwoordig prima los aanschaffen. Je hebt alleen geen recht op support zoals bij een Retail verpakking aangezien je zelf de OEM bent en de OEM verantwoordelijk is voor support.

Ontopic: Installatie zal geen problemen opleveren. Zoals al gezegd worden hardware IDs etc niet gelinkt aan het wel of niet geinstalleerd hebben van 1 bepaald OS.

[ Voor 13% gewijzigd door redfoxert op 28-03-2010 13:56 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
redfoxert schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:54:
[...]
OEM licenties kan je tegenwoordig prima los aanschaffen. Je hebt alleen geen recht op support zoals bij een Retail verpakking aangezien je zelf de OEM bent en de OEM verantwoordelijk is voor support.
http://www.microsoft.com/...enties/legalewindows.aspx
U heeft achteraf een Windows OEM-licentie aangeschaft. Dit is helaas niet toegestaan. Een geldige Windows OEM-licentie kunt u alléén tegelijkertijd met de aankoop van een nieuwe pc verkrijgen.
Omdat het kan, wilt niet zeggen dat microsoft het ook toestaat.

http://www.microsoft.com/...el/vergelijkingstabel.jpg
Dit is wel naar bedrijven toe maar de figuur laat zien dat achteraf een oem licentie installeren een boete van €3000 kan opleveren. Natuurlijk zullen gewone particulieren niet zo gecontroleerd worden maar ik ben van mening dat als je toch niet inzit of je legaal bezig bent of niet, waarom dan geld uitgeven aan een niet legale licentie? Er zijn waarschijnlijk op het internet versies te vinden die even legaal zijn en net hetzelfde kunnen. Als je toch wilt betalen kan je evengoed het in één keer juist doen.

EDIT: zie ook dit bericht op de FP
nieuws: Microsoft legt verkoop oem-versies Windows 7 niet aan banden

[ Voor 7% gewijzigd door kluyze op 28-03-2010 16:06 ]

Pagina: 1