Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen

ik wou 4 beeldschermen op 1pc met 2 videokaarten in gebruik 1 pci ex videokaart en 1 pci videokaart

Ik gebruik nu een p43twins1600 moederbord daarbij heb ik 1 slot pci ex X16 In gebruik (een videokaart met 2 uitgangen).Ik dacht laat ik een pci videokaart kopen en die in het pci slot doen ( die pci kaart heeft ook 2 uitgangen ) .Toen ik mijn computer aan deed las hij bij apparaat beheer 2 videokaarten maar hij speelde maar 1 videokaart af, als ik in mijn bios ging kon ik kiezen welke videokaart het eerst toegang krijgt daarbij koos ik mijn pci ex kaart. Toen ik de computer aan zetten kreeg ik maar 2 schermen beeld hij speelde dus die andere videokaart niet af ook als ik weer in de bios ging en dit keer de pci kaart 1 ste toegang gaf deed hij het zelfde alleen dit keer deed mijn pci kaart het en niet mijn pci express kaart
waar komt dit door Moederbord?

Kortom : het werkt niet als ik 2 videokaarten in mijn computer doe want dat speelt hij maar 1 videokaart af..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmpje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 18:17
Weet je zeker dat je videokaarten samen met elkaar kunnen werken?
Geeft anders even je specs door van heel je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:25
Daar heb je SLI/Crossfire voor nodig :) Welke videokaarten gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daar heb je dus geen SLI/Crossfire voor nodig. Het kan met elke videokaart werken op voorwaarde dat de drivers naast elkaar geïnstalleerd kunnen worden.
Maar geef inderdaad de specificaties door, welke drivers je gebruikt en welk besturingssysteem je gebruikt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op zondag 28 maart 2010 @ 01:23:
Daar heb je SLI/Crossfire voor nodig :) Welke videokaarten gebruik je ?
nee hoor daar heb ik helemaal geen crossfire of sli voor nodig want dat is heel wat anders dan laat je 2 videokaarten samen werken als 1 sterke

ik heb een asus eah 4770 en een goedkoop pci kaartje merk weet ik niet maar zou het wel gaan werken als ik een moederbord met 2 x pci ex X16 slot koop en daar mijn asus eah 4770 en nog een goedkoope pci ex x 16 kaart koop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op zondag 28 maart 2010 @ 01:28:
Daar heb je dus geen SLI/Crossfire voor nodig. Het kan met elke videokaart werken op voorwaarde dat de drivers naast elkaar geïnstalleerd kunnen worden.
Maar geef inderdaad de specificaties door, welke drivers je gebruikt en welk besturingssysteem je gebruikt.
zal ik morgen doen ! ik ga nu slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier de specs :

Moederbord : p43twins1600
Geheugen: 4 gb
Processor: Intel core 2 duo Cpu: 3.12 GHZ
besturingsysteem: Win 7 X86 (32 bit)
videokaart: Asus eah 4770

Bedankt mvg yorick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:03:
Hier de specs :

Geheugen: 4 gb
Processor: Intel core 2 duo Cpu: 3.12 GHZ
besturingsysteem: Win 7 X86 (32 bit)
videokaart: Asus eah 4770

Bedankt mvg yorick
Je noemt nu nog maar 1 videokaart. We hebben echt een typenummer oid nodig van de andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ik heb een asus eah 4770 en een goedkoop pci kaartje merk weet ik niet
Tjah, dan kunnen wij er ook weinig mee.

Als ik het zo lees heeft het pci-kaartje het nooit in het systeem gedaan, en zou het me niets verbazen dat Windows7 er gewoon geen drivers voor heeft.

Laat dus de relevante specs zien, dus schroef je pc open, en kijk wat voor pci kaart het is.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij je SLI of Crossfire gaat gebruiken zal dit nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Als je CFX gebruik dan moeten ze op 1 kaart worden aangesloten.Anders werkt 1 scherm gewoon niet.

Heb nu ook de 2schermen op 1 kaart aangesloten. Mocht CFX uitstaan dan werkt het wel op beide kaarten,maar zodra je CFX aanzet gaat 1 scherm uit (uitgaande van 1 scherm op 1 kaart aangesloten)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:08:
Tenzij je SLI of Crossfire gaat gebruiken zal dit nooit werken.
Onzin.

Je kan prima 3 videokaarten naast elkaar draaien om zo 6 schermen aan te sturen. En dat kon al voordat crossfire en/of SLI bestond.

Ik draaide in Windows 98 al tripple screen. 1 Matrox Dual-Head G400 met een ander kaartje er naast.

[ Voor 14% gewijzigd door RaZ op 28-03-2010 17:21 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is dus echt onzin, SLI of Crossfire heb je hier dus absoluut niet voor nodig en wil je zelfs niet gebruiken hiervoor. Hij wilt de twee videokaarten apart laten draaien zodat elk zijn eigen schermen kan aansturen.

Ik denk zelf dat je het probleem vooral in Windows moet zoeken, herkend hij wel de PCI videokaart als de PCI-E videokaart als main videokaart gebruikt word?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de andere videokaart die ik er bij wou doen was een Matrox G450 PCI
(niet goed gekeken)

http://www.matrox.com/gra...s_cards/g_series/g450pci/

Toch denk ik dat het aan me moederbord ligt als ik nou een ASRock P45TurboTwins2000 die heeft 2 x pci ex 16 slot en die is er dus ook voor gemaakt om 2 videokaarten aan te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:22:
Dat is dus echt onzin, SLI of Crossfire heb je hier dus absoluut niet voor nodig en wil je zelfs niet gebruiken hiervoor. Hij wilt de twee videokaarten apart laten draaien zodat elk zijn eigen schermen kan aansturen.

Ik denk zelf dat je het probleem vooral in Windows moet zoeken, herkend hij wel de PCI videokaart als de PCI-E videokaart als main videokaart gebruikt word?
Ja hij herkent allebei de videokaarten ! maar speelt er maar 1 af ! hij vind alle twee de videokaarten als ik bij apparaatbeheer kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bullus schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:19:
Als je CFX gebruik dan moeten ze op 1 kaart worden aangesloten.Anders werkt 1 scherm gewoon niet.

Heb nu ook de 2schermen op 1 kaart aangesloten. Mocht CFX uitstaan dan werkt het wel op beide kaarten,maar zodra je CFX aanzet gaat 1 scherm uit (uitgaande van 1 scherm op 1 kaart aangesloten)
nee ik heb 2 beeldschermen op 1 videokaart aan gesloten en dat werkt dus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Heb je bij je beeldscherm instellingen wel gezet dat ie moet uitbreiden? Als je dat namelijk niet doet, gaan die schermen (op de g450) ook niet aan.

BTW: niet 3x achter elkaar posten, gewoon even via de edit-knop bijwerken ;)

Edit: Je zou eens die PCIe kaart er uit moeten halen, en alleen de G450 er in houden. Als je dan geen beeld krijgt tijdens het opstarten, is die kaart gewoon defect.

Ik weet dat je met dual-screen (1 kaart, 2 schermen) op beide schermen de POST ziet, en ook dat Windows start. Dat zou in jou situatie met 4 schermen dan - vermoed ik - ook per 4 gaan.

En nog iets, op de site van Matrox vind ik dus geen Win7 drivers, ze gaan maar tot Vista, misschien ook niet geheel onbelangrijk.

[ Voor 53% gewijzigd door RaZ op 28-03-2010 18:07 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aantal PCI-E sloten maakt niks uit, PCI is gewoon universeel en het hoort gewoon te werken. Zie je bij monitor instellen wel de meerdere monitoren staan als je in configuratiescherm kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:58:
Heb je bij je beeldscherm instellingen wel gezet dat ie moet uitbreiden? Als je dat namelijk niet doet, gaan die schermen (op de g450) ook niet aan.

BTW: niet 3x achter elkaar posten, gewoon even via de edit-knop bijwerken ;)

Edit: Je zou eens die PCIe kaart er uit moeten halen, en alleen de G450 er in houden. Als je dan geen beeld krijgt tijdens het opstarten, is die kaart gewoon defect.

Ik weet dat je met dual-screen (1 kaart, 2 schermen) op beide schermen de POST ziet, en ook dat Windows start. Dat zou in jou situatie met 4 schermen dan - vermoed ik - ook per 4 gaan.

En nog iets, op de site van Matrox vind ik dus geen Win7 drivers, ze gaan maar tot Vista, misschien ook niet geheel onbelangrijk.
Dit heb ik allemaal al geprobeerd uitbreiden staat zowiezo al aan g450 er in en asus eah 4770 eruit geeft de matrox kaart gewoon beeld
In de bios kan je kiezen welke kaart hij als eerste toegang krijgt daar kan ik kiezen uit pci en pci ex dit verbeterd ook niks..

wat kan ik nog meer doen...??
het moet dan toch wel aan me moederbord liggen of niet..
ik heb bijna al het mogelijke geprobeerd maar niks werkt.. ik vroeg ook al bij alternate om hulp kreeg ik een reactie sturude ik reactie terug lieten ze niks meer van zich horen erg asociaal.. maar goed daar gaat het nu niet om
iedereen vriendelijk bedankt in iedegeval die mij probeert te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou alternate moeten helpen? Het probleem ligt niet aan hun producten. Als windows beide videokaarten tegelijkertijd kan herkennen dan is het, lijkt mij, een software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een pre-Vista Windows versie want ik meen dat dit een Vista en nu dus ook Win7 kwaal is.

Sinds Windows Vista zijn de drivers grotendeels naar userspace verhuist en wil Windows niet meer met meerdere grafische drivers naast elkaar werken. Als dit het probleem is dan kun je dus of een ander OS gaan draaien of een (>= 1k generatie) ATi Radeon pci kaart installeren die met dezelfde ATi Catalyst drivers werkt als je HD4770 aangezien je maar 1 VGA driver tegelijk kunt gebruiken. Maar wie weet vertel ik hier wel onzin aangezien ik zelf met Windows XP64bit werk maar ik meen hier op T.net een artikel daarover gelezen te hebben.

Daarnaast draaie ik vroeger zelfs een setup met 5 schermen en ik weet nog wel dat ik altijd de PCI als primaire videokaart moest instellen in de BIOS omdat deze anders gewoonweg niet werd herkent. Ik had maar op 1 scherm mijn POST overigens maar dit verschilt per kaart behoorlijk en is dus geen gegeven.

Daarnaast, als die pci kaart het los ook niet doet dan heb je je probleem gevonden natuurlijk.

edit:
zie nu dat je je pci kaart al los had geprobeerd dus dan is het geen hardware matig probleem iig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Windows 7 doet dit volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Volgorde waarmee opgestart word kan ook heel belangrijk zijn. Schakel je Matrox kaart eens in als primaire kaart in het BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

muldertje6, geef eens even duidelijk aan welk besturingssysteem je draait :o

Zoals al gezegd, Vista is vrij uniek in dat het niet meer dan één VGA driver tegelijk aankan. Ieder ander OS (ook oudere en jongere Windows versies) hebben daar geen moeite mee. Als je dus Vista draait is dit 'normaal', draai je iets anders, dan is er meer aan de hand...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Windows 7 (32bits)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai : ''microsoft windows7 32 bit (X86)''
Dus het zou aan Windows kunnen liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Windows ondersteund het gebruik van meerdere videokaarten dus daar kan het niet aan liggen. Wel aan eventuele (driver)problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Gaat niet werken. Win7 pakt geen 'oude' pci vga's icm nieuwe.
Ikzelf heb het probleem opgelost door een 8400 PCI edition te kopen, en die naast mijn 8800GT te plaatsen, werkt als een zonnetje nu.
http://www.4launch.nl/sho...b-ddr2-1xdvi-lp/vergelijk

/edit:

Wellicht werkt dit beter aangezien je al een ATI hebt:
http://www.4launch.nl/sho...lijk#p-4-productid-085374

[ Voor 24% gewijzigd door Mr Alfabet op 28-03-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met pakt geen oude pci vga's icm nieuwe ?

Bedankt mvg yorick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb muldertje6 nog ffe geholpen,

PCI-E videokaart met MatroxG450 op PCI, drivers geinstalleerd.

"booten met PCI-E als eerste" ->Matrox krijgt Code10
"booten met PCI als eerste" ->ATI kaart wil geen beeld geven
(zelfde trouwens met een PCI TNT2)

Ook hadden we nog als optie om er een oudere Geforce op PCI-E in te zetten (met een dual PCI-E moederboard) dat zou dan ook moeten werken?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:50:
wat bedoel je met pakt geen oude pci vga's icm nieuwe ?

Bedankt mvg yorick
Ik heb het geprobeerd met verschillende 'oude' pci videokaarten (matrox, diamond, viper, etc). Dit werkte allemaal niet samen met mijn 8800GT. Uiteindelijk deed iemand de suggestie dat het alleen zou werken met een pci graka uit dezelfde serie (8xxx). Dit bleek te kloppen, met een 8400GS in mijn pci slot werkt het prima. Een 4xxx ATI PCI graka zou dus in jouw geval wel moeten werken. Of een oudere ATI kaart ook werkt weet ik niet, maar een PCI gpu uit de oertijd gaat niet samen werken in Win7 (winXP trouwens wel).
Overigens heeft de PCI graka veel moeite met videobeelden, blijkbaar is de bandbreedte van PCI niet hoog genoeg om dit soort dingen weer te geven. Office werk, of een remote scherm van een andere pc werkt prima hier.

[ Voor 16% gewijzigd door Mr Alfabet op 28-03-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, je dient een kaart te pakken die een soort hotfix driver heeft, of qua driver in de buurt zit van wat er tegenwoordig is aan kaarten. Een PCI versie van een kaart die ook met bijvoorbeeld Catalyst 10.3 werkt, zal werken. Een PCI versie van een kaart die bijvoorbeeld alleen nog W98 drivers heeft? Nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar die MatroxG450 is toch niet zo heel oud.. ?
of moet het echt een videokaart zijn van ati ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr Alfabet schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:00:
[...]

Ik heb het geprobeerd met verschillende 'oude' pci videokaarten (matrox, diamond, viper, etc). Dit werkte allemaal niet samen met mijn 8800GT. Uiteindelijk deed iemand de suggestie dat het alleen zou werken met een pci graka uit dezelfde serie (8xxx). Dit bleek te kloppen, met een 8400GS in mijn pci slot werkt het prima. Een 4xxx ATI PCI graka zou dus in jouw geval wel moeten werken. Of een oudere ATI kaart ook werkt weet ik niet, maar een PCI gpu uit de oertijd gaat niet samen werken in Win7 (winXP trouwens wel).
Overigens heeft de PCI graka veel moeite met videobeelden, blijkbaar is de bandbreedte van PCI niet hoog genoeg om dit soort dingen weer te geven. Office werk, of een remote scherm van een andere pc werkt prima hier.
http://www.alternate.nl/h...he+kaarten&l2=PCI+kaarten

als ik deze videokaart er in doe gaat het dan werken ?
Modbreak:Zoals al eerder verzocht is: aub niet onnodig meermaals achter elkaar posten. Je kunt met de edit-knop een eerdere bericht wijzigen, en binnen het edit-scherm kun je ook quotes van andere berichten toevoegen.

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 28-03-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Alfabet herhaald wat ik eerder al zei alleen het probleem is niet de hardware of de serie maar de driver.

In Vista en blijkbaar ook in Win7 is er blijkbaar 1 kernel driver en alle VGA drivers moeten daarmee werken. Dus de driver voor een 8800GT en de driver voor een 8400GS werken met dezelfde nVidia mini kernel driver.

Het gaat er dus om dat je 1 driver hebt en om het nog leuker te maken heeft ATi alle kaarten uit de x1xxx serie zoals de x1900XT en de x300 als legacy verklaard en worden sinds Catalyst 9.4 niet meer ondersteunt.

Je kunt dus ook de goedkopere Club3d HD2400 gebruiken aangezien deze nog door de huidige drivers wordt ondersteunt. De Club3d Radeon 9250 dan weer niet. Zolang je maar beide kaarten met 1 driver aanstuurt.

Als er dus een driver was die zowel de ATi HD4770 als de Matrox G450 aanstuurt dan zou het gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:56:
Mr_Alfabet herhaald wat ik eerder al zei alleen het probleem is niet de hardware of de serie maar de driver.

In Vista en blijkbaar ook in Win7 is er blijkbaar 1 kernel driver en alle VGA drivers moeten daarmee werken. Dus de driver voor een 8800GT en de driver voor een 8400GS werken met dezelfde nVidia mini kernel driver.

Het gaat er dus om dat je 1 driver hebt en om het nog leuker te maken heeft ATi alle kaarten uit de x1xxx serie zoals de x1900XT en de x300 als legacy verklaard en worden sinds Catalyst 9.4 niet meer ondersteunt.

Je kunt dus ook de goedkopere Club3d HD2400 gebruiken aangezien deze nog door de huidige drivers wordt ondersteunt. De Club3d Radeon 9250 dan weer niet. Zolang je maar beide kaarten met 1 driver aanstuurt.

Als er dus een driver was die zowel de ATi HD4770 als de Matrox G450 aanstuurt dan zou het gewoon werken.
Mijn Ati eah 4770 heeft de driver catalyst heeft de Club 3D HD 2400PRO ook de driver catalyst ?
want als de eah 4770 en Club 3D HD 2400PRO dezelfde driver hebben werkt het als ik het nu goed zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 18:10
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:56:

Dankje, dit verklaart dan hoogstwaarschijnlijk ook het probleem dat ik zelf ondervind (ATI Catalyst™ 10.3 Suite for Windows 7 (64 bit)) een ATI X1950 en een HD4870. Ik krijg het niet voor elkaar om naast de HD4870 beed uit de X1950 beeld te krijgen. Zodat ik naast mijn huidige 2 monitoren er nog 1 beeldscherm en 1 beamer mee kan aansturen.

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ook de ATi website waar je tevens elke driver versie kunt downloaden, niet alleen de laatste.

Hier kwam ik dit tegen bijvoorbeeld:
http://support.amd.com/us...t=2.4.1.3.13&lang=English
...
Any customers using a combination of a ATI Radeon™ HD 2000 Series, ATI Radeon™ HD 3000 Series, or ATI Radeon™ HD 4000 Series product with any of the legacy products listed above in a single PC system must use the ATI Catalyst 9.3 or earlier driver. All future ATI Catalyst™ releases made available past the ATI Catalyst™ 9.3 release will not include support for the legacy products listed above or any of the features associated with those legacy products.
Dus zelfs ATi zegt dat het werkt zolang je maar een ATi catalyst versie installeert zoals 9.3 die beide ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:55:
Zie ook de ATi website waar je tevens elke driver versie kunt downloaden, niet alleen de laatste.

Hier kwam ik dit tegen bijvoorbeeld:
http://support.amd.com/us...t=2.4.1.3.13&lang=English

[...]

Dus zelfs ATi zegt dat het werkt zolang je maar een ATi catalyst versie installeert zoals 9.3 die beide ondersteunt.
Kortom iedereen die een setup van 2 videokaarten wilt (2 x ati) moet catalyst 9.3 of een lagere versie gebruiken hgeren versies ondersteunen dat niet meer

zie ik het zo goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies. De Ati Radeon x1950 en ouder worden alleen tot en met versie 9.3 van de catalyst drivers ondersteunt. Merk ook op dat het toen nog Radeon was en niet RadeonHD wat we tegenwoordig simpelweg afkorten naar HD.

De Ati RadeonHD2400 komt uit de HD2000 series generatie en wordt nog gewoon door de laatste drivers ondersteunt en dat blijft waarschijnlijk ook nog wel even zo want de HD2400 is de budget versie van de HD2900XT, de R600 en hoewel geflopt als in te weinig, te laat destijds tegen nVidia's 8800 series zijn alle huidige ATi chips uit zowel de 3000, 4000 als de nieuwe 5000 serie allemaal een doorontwikkeling van deze kaart.

Vanuit het punt van de driver gezien is het verschil tussen de HD5450, HD4770 en de HD2400 kleiner dan dat tussen de HD2400 en de Radeon X1900XT welke een doorontwikkeling is van de Radeon 8500 en 9700Pro.

Het is denk ik ook om precies die reden dat Ati met versie 9.3 van de catalyst drivers zo iets had van het is mooi geweest, het is af, die familie van kaarten gaan we in de volgende versie niet meer ondersteunen en we gaan ons richten op de huidige familie van kaarten, Jouw HD4770 komt dus uit de nieuwe familie, de HD4000 series.

Dus om je een paar voorbeelden te geven voor meerdere kaarten Windows Vista of 7
RadeonHD 4770 + Matrox G450 = no go
RadeonHD 4770 + Geforce 8400GS = no go
RadeonHD 4770 + RadeonHD4450 = werkt ook met de laatste drivers
RadeonHD 4770 + RadeonHD2400 = werkt ook met de laatste drivers
RadeonHD 4770 + Radeon x1900XT = alleen met versie 9.3 of oudere drivers
RadeonHD 4770 + Radeon 9550 = alleen met versie 9.3 of oudere drivers
RadeonHD 4770 + Radeon 9250 = no go sinds die kaart al een hele tijd niet meer ondersteunt wordt
RadeonHD 4770 + Radeon 8500 = no go, hoewel een klassieker wordt ook deze echt niet meer ondersteunt

Gek genoeg heeft Windows XP of Linux bijvoorbeeld deze limitatie niet en kunnen je bijvoorbeeld een PCI Matrox G450 + een PCI Radeon 9550 + PCI Radeon 8500 + PCIe x1900XT + PCIe RadeonHD 4770 + SiS S3 Virge + Intel onboard GMA allemaal naast elkaar draaien. Of iemand het ooit heeft geprobeerd weet ik niet maar zo'n setup met 4 PCI + 2 PCIe + onboard en allemaal verschillende generaties en drivers zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 00:58:
Precies. De Ati Radeon x1950 en ouder worden alleen tot en met versie 9.3 van de catalyst drivers ondersteunt. Merk ook op dat het toen nog Radeon was en niet RadeonHD wat we tegenwoordig simpelweg afkorten naar HD.

De Ati RadeonHD2400 komt uit de HD2000 series generatie en wordt nog gewoon door de laatste drivers ondersteunt en dat blijft waarschijnlijk ook nog wel even zo want de HD2400 is de budget versie van de HD2900XT, de R600 en hoewel geflopt als in te weinig, te laat destijds tegen nVidia's 8800 series zijn alle huidige ATi chips uit zowel de 3000, 4000 als de nieuwe 5000 serie allemaal een doorontwikkeling van deze kaart.

Vanuit het punt van de driver gezien is het verschil tussen de HD5450, HD4770 en de HD2400 kleiner dan dat tussen de HD2400 en de Radeon X1900XT welke een doorontwikkeling is van de Radeon 8500 en 9700Pro.

Het is denk ik ook om precies die reden dat Ati met versie 9.3 van de catalyst drivers zo iets had van het is mooi geweest, het is af, die familie van kaarten gaan we in de volgende versie niet meer ondersteunen en we gaan ons richten op de huidige familie van kaarten, Jouw HD4770 komt dus uit de nieuwe familie, de HD4000 series.

Dus om je een paar voorbeelden te geven voor meerdere kaarten Windows Vista of 7
RadeonHD 4770 + Matrox G450 = no go
RadeonHD 4770 + Geforce 8400GS = no go
RadeonHD 4770 + RadeonHD4450 = werkt ook met de laatste drivers
RadeonHD 4770 + RadeonHD2400 = werkt ook met de laatste drivers
RadeonHD 4770 + Radeon x1900XT = alleen met versie 9.3 of oudere drivers
RadeonHD 4770 + Radeon 9550 = alleen met versie 9.3 of oudere drivers
RadeonHD 4770 + Radeon 9250 = no go sinds die kaart al een hele tijd niet meer ondersteunt wordt
RadeonHD 4770 + Radeon 8500 = no go, hoewel een klassieker wordt ook deze echt niet meer ondersteunt

Gek genoeg heeft Windows XP of Linux bijvoorbeeld deze limitatie niet en kunnen je bijvoorbeeld een PCI Matrox G450 + een PCI Radeon 9550 + PCI Radeon 8500 + PCIe x1900XT + PCIe RadeonHD 4770 + SiS S3 Virge + Intel onboard GMA allemaal naast elkaar draaien. Of iemand het ooit heeft geprobeerd weet ik niet maar zo'n setup met 4 PCI + 2 PCIe + onboard en allemaal verschillende generaties en drivers zou moeten werken.
Maar ik heb geen radeon Ik heb een ASUS EAH 4770
Link = http://www.pcstats.com/ar...00904/asusEAH4770_end.jpg

maakt dat verschil ?
BTW: maakt het uit of je een pci of pci express Driver nodig hebt of werkt het op allebij ?
En moet die videokaart die ik in mijn systeem wil bouwen uit de zelfde serie zijn dus 4770 in mijn geval ?
sorry voor mijn moeilijke gedoe maar ik wil het gewoon zeker weten..
en kan deze kaart er nou wel bij of niet ? http://images3.speurders.nl/images/52/5218/52181583_1.jpg Of is deze er beter geschikt voor http://www.alternate.nl/h...he+kaarten&l2=PCI+kaarten ( niet naar snelheid kijken ik wil alleen weten of hij gaat werken op mijn computer snelheid is voor mij niet van belang of hoeveel mb hij heeft ook niet )

Nogmaals super bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:42:
[...]

Maar ik heb geen radeon Ik heb een ASUS EAH 4770
Pff.. dacht je dat ze voor de lol dat "4770" in de productnaam stoppen? Alle graphics kaarten die ATi voor gewone desktopsystemen verkoopt zijn Radeons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mini-me schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:52:
[...]

Pff.. dacht je dat ze voor de lol dat "4770" in de productnaam stoppen? Alle graphics kaarten die ATi voor gewone desktopsystemen verkoopt zijn Radeons.
Oke ja sorry ik weet ook niet zoveel van computers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zou dat zou moeten werken. De Club3d HD2400Pro is een 2000 series kaart en werkt gewoon met de laatste drivers op zowel PCI als PCIexpress. Jouw Asus EAH 4770 is een 4000 series kaart dus dat werkt. Een kaart uit de 2000 series en 4000 series worden allebei door huidige Ati Catalyst drivers ondersteunt.

Asus gebruikt een beetje afwijkende namen maar EAH staats volgens mij voor E=Express als in PCIExpress A=Ati H=RadeonHD maar dat maakt allemaal niks uit. Je kaart heet dus eigenlijk gewoon Asus PCIExpress ATi RadeonHD 4770.

Het gaat om de GPU die op die kaart zit en dat is een RadeonHD 4770 GPU van ATi/AMD en wat Asus het ook noemt het is de GPU die bepaalt welke drivers je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:15:
Ja, zou dat zou moeten werken. De Club3d HD2400Pro is een 2000 series kaart en werkt gewoon met de laatste drivers op zowel PCI als PCIexpress. Jouw Asus EAH 4770 is een 4000 series kaart dus dat werkt. Een kaart uit de 2000 series en 4000 series worden allebei door huidige Ati Catalyst drivers ondersteunt.

Asus gebruikt een beetje afwijkende namen maar EAH staats volgens mij voor E=Express als in PCIExpress A=Ati H=RadeonHD maar dat maakt allemaal niks uit. Je kaart heet dus eigenlijk gewoon Asus PCIExpress ATi RadeonHD 4770.

Het gaat om de GPU die op die kaart zit en dat is een RadeonHD 4770 GPU van ATi/AMD en wat Asus het ook noemt het is de GPU die bepaalt welke drivers je nodig hebt.
Oke mooi dan zal ik hem bestellen ! ik hoorde alleen van de netwerk beheerder bij ons op school Ik noem hem altijd Computer kees :P die zei dat pci en pci express aparte drivers nodig hadden is dit ook zo of niet ? of gebruiken zowel pci en pci express dezelfde drivers ?

bedankt mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was met AGP geloof ik een paar versies terug in 2008 ofzo. Toen had je een AGP-hotfix nodig maar van PCI en PCIExpress ken ik geen vergelijkbare verhalen een aangezien AGP en PCIExpress naast elkaar vaak al niet kon weet ik niet of de ATi catalyst drivers met AGP-hotfix ook nog PCIExpress kaarten kunnen aansturen maar ik zou niet weten waarom niet dus waarschijnlijk had het wel gewerkt ook met aangepaste drivers.

Ik denk dat die Club3d HD2400Pro geen slechte keus is. Hij kost geen drol dus koop er 2 ga Eyefinity style 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:46:
Dat was met AGP geloof ik een paar versies terug in 2008 ofzo. Toen had je een AGP-hotfix nodig maar van PCI en PCIExpress ken ik geen vergelijkbare verhalen een aangezien AGP en PCIExpress naast elkaar vaak al niet kon weet ik niet of de ATi catalyst drivers met AGP-hotfix ook nog PCIExpress kaarten kunnen aansturen maar ik zou niet weten waarom niet dus waarschijnlijk had het wel gewerkt ook met aangepaste drivers.

Ik denk dat die Club3d HD2400Pro geen slechte keus is. Hij kost geen drol dus koop er 2 ga Eyefinity style 8)
Hahha nee ik hou het toch op 4 O-)
Btw: is het eigleijk ook mogelijk om te game op 4 beeldschermen tegleijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hangt een beetje van het spel af. Of je zet de schermen in clone, dan zie je 4x het zelfde.

Er zijn games die wel meerdere schermen ondersteunen, dat dan weer wel.

Hier nog een leuke Eyefinity:
Afbeeldingslocatie: http://www.techspot.com/fileshost/newspics2/2009/amd-eyefinity.jpg

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:08:
Hangt een beetje van het spel af. Of je zet de schermen in clone, dan zie je 4x het zelfde.

Er zijn games die wel meerdere schermen ondersteunen, dat dan weer wel.

Hier nog een leuke Eyefinity:
[afbeelding]
Ja in colone kan ook iderdaad maar ik bedoel eigelijk dat plaatje van U dat de game uitbreid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Dat gamen op meerdere schermen tegelijk gaat met een PCI kaartje nooit een bevredigend resultaat leveren aangezien de PCI bus een zware bottleneck is voor huidige games. Een beetje word/internet explorer en een filmpje wil nog aardig maar qua 3d gaan de pci kaarten gigantisch op hun bek. Vergeet ook niet dat een radeon 2400 al niet je van het was toen deze uitkwam.

Als ik jou was zou ik mn moederbord vervangen door een bordje met 2x PCI-E 16x, en als je er ook maar over denkt om 3d applicaties op meerdere schermen te draaien er een extra radeon 4770 aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:45:
[...]

Ja in colone kan ook iderdaad maar ik bedoel eigelijk dat plaatje van U dat de game uitbreid
Antwoord blijft zoals ik al gemeld heb. Als de game het ondersteund, dan kan het. Maar dit is dan wel weer met 6 schermen, waarschijnlijk met 2 video-uitgangen en 2 tripple-heads 2 go. Duur grapje.

En inderdaad, wat hier boven staat. Als je dus hardcore wilt gamen, moet je ook hardcore gamerskaarten gebruiken, want met een PCI kaart gaat je dat never de nooit niet lukken.

4 schermen aansturen is dus geen probleem, maar dat betekend niet dat gelijk alles er ook mee kan werken. Bedenk dus goed wat je primaire doel is voor je 4 schermen, want als je zo wilt kunnen gamen moet je niet goedkoop is duurkoop gaan doen door PCI kaarten te gebruiken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:12:
[...]

Antwoord blijft zoals ik al gemeld heb. Als de game het ondersteund, dan kan het. Maar dit is dan wel weer met 6 schermen, waarschijnlijk met 2 video-uitgangen en 2 tripple-heads 2 go. Duur grapje.

En inderdaad, wat hier boven staat. Als je dus hardcore wilt gamen, moet je ook hardcore gamerskaarten gebruiken, want met een PCI kaart gaat je dat never de nooit niet lukken.

4 schermen aansturen is dus geen probleem, maar dat betekend niet dat gelijk alles er ook mee kan werken. Bedenk dus goed wat je primaire doel is voor je 4 schermen, want als je zo wilt kunnen gamen moet je niet goedkoop is duurkoop gaan doen door PCI kaarten te gebruiken.
Nee ik gebruik hem alleen voor internet en filmpjes niet voor game daar gebruik ik dan mijn 4770 voor

Btw maakt het wat uit voor 4 beeldschermen op 1 pc ( 2 videokaarten in 1 pc ) waar we het de hele tijd over gehad hebben als ik over ga op 64 bit dan gaat toch gewoon alles hetzelfde alleen catalyst driver moet 64 bit zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Precies, enkel 64bit drivers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik gaf het alleen aan ter illustratie, dus hou het maar op de info die je hier eerder hebt gehad over de videokaarten welke je moet hebben. Je gaat toch niet gamen. Maar als je dat wel wil gaan doen, moet je wel rekening houden met de specs natuurlijk. Maar dat lijkt me nogal logisch.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil jullie allemaal die mij geholpen hebben vriendelijk bedanken !
en ik hou jullie op de hoogte ik hoop dat het gaat lukken anders ga ik huilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn vorige bericht ''4 BEELDSCHERMEN PROBLEEM''
2 videokaarten van ATI op mijn computer die werken ik krijg op alle 4 de beeldschermen beeld,
maar nu start ik mijn computer op welkom tekst laat hij zien en het windows buraublad ook maar dan na 1 min opgestart te zijn loopt pc vast. Muis kan niet meer heen en weer het beeld van het pci videokaartje krijgt een hele rare kleur paars streepjes enz. heel gek want hij start gewoon op met 4 beeldschermen alles werkt maar mijn pc loopt vast

voor de specs van mijn pc & videokaarten zie mijn vorige bericht
''4 BEELDSCHERMEN PROBLEEM'' Link= 4 beeldschermen probleem

waar zit hier de fout ik dacht zelf misschien is het dat de voeding te weinig stroom levert.. en daardoor vast loopt

iemand een idee waar de fout zit bedankt mvg
want na een tijdje vast gelopen te zijn wordt mijn pci express kaart zwart en valt mijn computer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Ik heb een probleem ik heb in mijn vorige topic Jullie gevraagt om mij te helpen, ik had namelijk het probleem dat ik 4 beeldschermen wou op 2 videokaarten .
Ik heb op dat topic een bak met handige info gekregen, wat uiteindelijk voor een conclusie zorgde
Conclusie was : 2 dezelfde ati videokaarten. ( PCI EX = ati/asus HD eah 4770 PCI = Club 3D 4350 pci )

Ik heb dus uiteindelijk de club 3d 4350 pci kaart gekocht.
ik had hem zaterdag binnnen gelijk geinstaleerd ik kreeg het welkom scherm van windows op 4 schermen ( werkt dus wel) toen kreeg ik bureaublad ervoor en toen liep mijn computer vast.. Mijn Pci kaart club (club 3d 4350 pci) kreeg ik allemaal streepjes in beeld en mijn pci ex kaart (ati/asus HD eah 4770) kreeg zwart beeld

Volgende dag heb ik geprobeerd zonder de pci ex kaart toen deed hij het.. Ik catalyst 9.3 gedownload ( laatste driver van ati die meerdere videokaarten ondersteund in windows 7 ) ik mijn pc opbnieuw opgestart deed hij het niet meer ( streepjes beeld kwam weer terug)

ik ben nu echt hopeloos! Please help me ! thanks

SPECS PC :
Processor : Core 2 duo 3.06 GHZ
besturingssysteem: Windows 7 32 bit
videokaarten : PCI EX = ati/asus HD eah 4770 PCI = Club 3D 4350 pci
geheugen: 4 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 17-07 01:45
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:26:
Volgende dag heb ik geprobeerd zonder de pci ex kaart toen deed hij het.. Ik catalyst 9.3 gedownload ( laatste driver van ati die meerdere videokaarten ondersteund in windows 7 ) ik mijn pc opbnieuw opgestart deed hij het niet meer ( streepjes beeld kwam weer terug)
Begrijp ik nu goed dat je computer na installatie van 9.3 ook niet meer met een enkele kaart op wil starten?

Zo ja, dan is er iets goed mis... (in de software).

Ik maak verder uit je bericht in ieder geval op dat opstarten met beide kaarten wel lukt, maar steevast tot een crash leidt op het moment dat de desktop zou moeten verschijnen. Klopt die omschrijving? Of vindt de crash plaats enkele seconden nadat de desktop verschijnt?

Losse vragen:
- Heb je al een een drivercleaner er overheen gehaald?
- Heb je al een keer proberen op te starten in veilige modus, crasht de boel dan ook?
- En als je in veilige modus opstart met twee kaarten er in?
- Zo ja, zou je kunnen proberen om eens te booten van Linux LiveCD met beide kaarten in het systeem? Dan weten

Verder maak ik ook uit je bericht op dat je geprobeerd hebt met alleen de PCIe kaart op te starten, maar heb je ook al geprobeerd om alleen met de PCI kaart op de starten?

Nog meer losse vragen:
- Is dit een schone Windows-installatie (< paar weken oud)?
- Zo nee, is het een bezwaar om Windows een keer opnieuw te installeren (nog niet meteen gaan doen)?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:40:
[...]

Begrijp ik nu goed dat je computer na installatie van 9.3 ook niet meer met een enkele kaart op wil starten?

Ik maak verder uit je bericht in ieder geval op dat opstarten met beide kaarten wel lukt, maar steevast tot een crash leidt op het moment dat de desktop zou moeten verschijnen. Klopt die omschrijving? Of vindt de crash plaats enkele seconden nadat de desktop verschijnt?

Losse vragen:
- Heb je al een keer proberen op te starten in veilige modus, crasht de boel dan ook?
- Zo ja, zou je kunnen proberen om eens te booten van Linux LiveCD met beide kaarten in het systeem? Dan weten

Verder maak ik ook uit je bericht op dat je geprobeerd hebt met alleen de PCIe kaart op te starten, maar heb je ook al geprobeerd om alleen met de PCI kaart op de starten?

Nog meer losse vragen:
- Zo nee, is het een bezwaar om Windows een keer opnieuw te installeren (nog niet meteen gaan doen)?
Ik ben nu opnieuw Windows 7 erop aan het zetten alleen dan 64 bit.
Wie zou voor mij de volgende stappen op kunnen noemen wat ik moet doen..
bedankt mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:23:
[...]

Ik ben nu opnieuw Windows 7 erop aan het zetten alleen dan 64 bit.
Wie zou voor mij de volgende stappen op kunnen noemen wat ik moet doen..
bedankt mvg
ik heb opnieuw win 7 erop gezet
ik dacht dat het werkte het werkte weer ik kreeg op 3 beeldschermen beeld het duurde en half uur toen crashde hij weer waardoor ?? er stond op blue screen door een driver maar dan moet het komen door de driver catalyst 9.3 versie.. ik ga het morgen nogmaals proberen alleen dan doe ik het via de driver van de cd-rom ( bij de verpakking van de pci kaart zat)
en dan laat ik mijn pci ex kaart er uit probeer ik eerst die pci kaart stabiel te krijgen wat een klotezooi zeg ik kan wel janken ! altijd van die kut problemen

BTW : gaat het ook werken als ik de nieuweste versie van catalyst gebruik?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kicken binnen 24 uur is niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:01:
Kicken binnen 24 uur is niet gewenst.
niemand reageerd snappen jullie mijn vraagstelling niet, of ligt het ergens anders aan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 17-07 01:45
Het idee is niet dat je van alle suggesties er een paar pakt en uit probeert. Het idee is dat je probeert alle vragen te beantwoorden die je gesteld worden. Als je namelijk zelf in staat zou zijn om te beoordelen wat wel en niet relevant is, dan had je dit probleem ook geheel zelfstandig op kunnen lossen. Als mensen je hier wat vragen doen ze dat omdat ze die informatie nodig hebben om een volgende suggestie te doen.

Persoonlijk merk ik dat je Windows 7 bent gaan installeren, zonder in te gaan op alle vragen die ik je nog meer stelde. Tot ik daar antwoord op heb, heb ik niets meer toe te voegen aan dit topic. Puur omdat het zonde van mijn inspanning is als je toch niets doet met wat ik je vraag.

Ik vermoed dat anderen in dit topic er hetzelfde over denken.

Verder is het gewoon "not-done" om binnen 24 uur een topic te kicken of lukraak nieuwe topics te openen over hetzelfde onderwerp. Beide heb je meerdere keren gedaan. Daarmee kom je ongeduldig over (waarschijnlijk ben je dat ook), maar we zijn hier geen helpdesk. We doen dit voor ons plezier en in ons eigen tempo. Als dat tempo je niet zint kun je beter naar een lokale PC-boer gaan en die betalen om het meteen op te lossen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:40:
[...]

Losse vragen:

Nog meer losse vragen:
PC start ook niet op met enkele pci kaart erin.
hij doet het zonder driver als ik win 7 eropnieuw heb op gezet deot hij het gewoon als ik er een dirver opzet in mijn geval dus catalyst versie 9.3 spact hij hem

de crash vind plaats enkele seconden nadat de desktop verschijnd

Losse vragen:
- Heb je al een een drivercleaner er overheen gehaald? Ja heb ik gedaan
- Heb je al een keer proberen op te starten in veilige modus, crasht de boel dan ook? : nee dan niet
- En als je in veilige modus opstart met twee kaarten er in? nee
- Zo ja, zou je kunnen proberen om eens te booten van Linux LiveCD met beide kaarten in het systeem? Dan weten : wat is dat..?
'

Verder maak ik ook uit je bericht op dat je geprobeerd hebt met alleen de PCIe kaart op te starten, maar heb je ook al geprobeerd om alleen met de PCI kaart op de starten? : ja dan loopt de pci kaart weer vast zoals ik zei ( pci kaart = hd 4350)

Nog meer losse vragen:
- Is dit een schone Windows-installatie (< paar weken oud)? op dit moment wel ja ik heb win 7 erop nieuw op gezet
- Zo nee, is het een bezwaar om Windows een keer opnieuw te installeren (nog niet meteen gaan doen)? heb ik gedaan in kamp nog steeds met het zelfde probleem

sorry dat ik je vragen niet beantwoordt heb ik wil inderdaad te snel antwoordt ik ben ongeduldig ja ik weet het..

Hiermee hoop ik jullie genoeg geïnformeerd te hebben, als er verder nog vragen zijn stel ze graag ik kom graag tot een conclusie.
Mvg

Ik heb geprobeerd de drivers van de cd te installeren ( die ik bij de videokaart kreeg) maar dit had ook geen zin..
kan het ook aan liggen dat Windows zelf de videokaart installeerd dat het daar aan ligt want hij gaat automatisch als de videokaart erin zit gaat hij automatisch naar software zoeken en installeren.. is dat ook uit te zetten want misschien pakt hij daarom wel de verkeerde drivers..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 16:53 ]

Pagina: 1