2 wireless netwerkadapters 1 laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scidhuv
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-01-2024
Goedendag,

Ik heb thuis:
KPN Experia box
Deze verbind zich via een kabel met:
Sitecom 300N wireless router
Vanaf deze router verbind ik:
1 desktop met kabel
1 fileserver via kabel
1 laptop via wireless
Nu heb ik een 300N X2 wireless USB adapter aangeschaft om sneller met mijn laptop op de fileserver te kunnen komen (bv om films te streamen).

Dient zich het volgende probleem aan:
Als ik de adapter inplug op mijn laptop krijg ik de verbindingen:
wireless 1 (laptop eigen wireless)
wireless 2 (USB adapter)
Beide werken ongeveer op 120 Mbps (ook raar aangezien de USB op 300 zou moeten draaien?)
Op zich geen probleem ware het niet dat de laptop 2 IP adressen krijgt (USB adapter heeft een eigen MAC adres) - hierdoor geeft mijn server de error:
U bent reeds op een andere locatie ingelogd, log opnieuw in.
In dit geval valt de connectie dus weg en moet ik eerst opnieuw inloggen - dit is natuurlijk niet handig.
Ik wil de USB adapter niet altijd aan mijn laptop hebben hangen dus de laptop eigen wireless uitzetten wil ik liever niet.

Heeft iemand enig idee wat ik hiermee kan doen?
De gewenste situatie is dus dat hij automatisch op zijn eigen wireless connect als ik de laptop opstart en als ik de USB adapter erin stop moet hij op die over gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Is het niet veel handiger om de netwerkkaart van je laptop te upgraden? Volgens mij gaat wat jij wil nooit helemaal werken omdat de laptop nooit weet welke verbinding hij moet gebruiken voor de server.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Met ^^

Koop een andere pci-express wireless nic.

Hou er dan wel rekening mee dat niet alle merken en modellen zomaar geaccepteerd worden.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het probleem dat je beschrijft gebeurt inderdaad met twee netwerk adapters. Je kan het heel simpel oplossen omdat Windows netwerk logins per doel opslaat. Je kan er dus naartoe met een bepaalde login via (bijvoorbeeld) de netbios naam, dns naam, dns aliassen, ip adres, ip aliasen, etc... In principe dus meer dan genoeg mogelijkheden om je op je share opnieuw aan te melden.

Wat je trouwens ook wilt doen is even effectief testen of de USB wifi sneller is dan de interne, anders zit gewoon met een verkeerde oplossing voor je probleem.

[ Voor 17% gewijzigd door analog_ op 28-03-2010 17:41 ]