[HQ18] YouTube MP4 videos mergen zonder te re-encoden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een leuke Linux/Windows tool waarmee ik videos kan samenvoegen zonder ze te decoden opnieuw te encoderen?

Ik heb een aantal videos van YouTube gedownload en die wil ik voor het gemak tot 1 bestand samen voegen. De kwaliteit is al niet best en dan zal het nog slechter worden als ik het ga re-encoden.

De videos zijn in het Youtube [HQ18] formaat: mp4a (AAC LC) audio 44100x2 + avc1 video 450x360x30.

Ik heb al met YAMB "Concatenation of Files" geprobeerd maar als je dan het resultaat probeert af te spelen met VLC dan opent hij verschillende vensters en start hij alle stukjes tegelijk in een apart venster. 8)7

Hoe kan die mp4 bestanden lossless joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Volgens mij kan dat met Avidemux. Bestanden moeten natuurlijk wel op exact dezelfde manier gecodeerd zijn. Open een bestand, en voeg zoveel bestanden toe als je wilt middels "File → Append...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het al met AVI Demux geprobeerd maar die speelt het geluid te snel (en stotterend) af.

Alle bestanden zijn van exact hetzelfde formaat maar blijkbaar zo afwijkend dat AVIdemux er niet mee overweg kan. Hij geeft een melding "H.264 detected If the file is using B-frames as reference it can lead to a crash or stuttering. Avidemux can use another mode which is save but YOU WILL LOSE FRAME ACCURACY. Do you want to use that mode? Yes/No". Met beide modes krijg ik exact hetzelfde slechte resultaat. Rebuild I & B frames helpt ook niet. Scrubben door de video veroorzaakt een crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
H.264 is wat dat betreft veel lastiger. In het algemeen: Hoe sterker het compressie-algoritme, des te moeilijker is het om (vrijwel) lossless te editten. Frames zijn van (veel) voorgaande frames afhankelijk. Er zijn MPEG2-editors die enkel rond snij- en plakpunten (indien nodig) opnieuw coderen, ik weet niet of die er ook voor H.264 zijn. Wat je ook zou kunnen proberen is met ffmpeg (CLI) bestanden samen te voegen.