Surround Sound set voor bij nieuw te halen tv

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik ga binnenkort een nieuwe tv aanschaffen. Omdat er bij de huidige platte tv's totaal geen fatsoenlijke speakers meer in zitten (en omdat ik gewoon 5.1 geluid wil) wil ik gelijk met de tv een surround sound set aanschaffen.

Nu ben ik geen audiofiel dus of de kabels nu van goud of koper zijn zal ik niet merken en daarnaast heb ik vrijwel geen verstand van wat nu een goede set is. Ik kan wel in de winkel gaan luisteren, maar daar is het aanbod vaak vrij beperkt.

Mijn eisenpakketje:
  • max 200 euro (receiver en speakers)
  • 5.1
  • hdmi aansluiting (bij voorkeur niet passthrough anders heb ik toch niets aan de hdmi aansluiting)
  • ingang voor infrarood (ir?)
  • ingangsmogelijkheid voor geluid vanaf pc
  • coax aansluiting voor radio is een pre
  • hoofdtelefoonaansluiting
Als er tweakers zijn die bij het lezen van dit lijstje gelijk denken "ik weet welk setje jij moet halen!" voel je vooral vrij om te posten, ook als je het niet direct weet of gewoon tips hebt waar ik op moet letten ben je welkom om te reageren. :)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

juist in die €200,-- prijsklasse is er in winkels van alles te vinden. Maar bespaar je de moeite. Als je echt een reciever en speakers wilt voor dat geld is maakt het niet uit wat je koopt.... het is allemaal zeeeer matig. Dan zou ik persoonlijk liever niets kopen of in delen een set bij elkaar sparen / kopen.

Trouwens voldoet je TS niet aan de eisen. Een 'wat moet ik kopen' opzet is niet gewenst. Je zegt dat het aanbod in winkels beperkt is, waar ben je al geweest ? wat heb je wel gezien ? waarom vond je dat goed of slecht ?? etc etc

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ray schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:39:
juist in die €200,-- prijsklasse is er in winkels van alles te vinden. Maar bespaar je de moeite. Als je echt een reciever en speakers wilt voor dat geld is maakt het niet uit wat je koopt.... het is allemaal zeeeer matig. Dan zou ik persoonlijk liever niets kopen of in delen een set bij elkaar sparen / kopen.

Trouwens voldoet je TS niet aan de eisen. Een 'wat moet ik kopen' opzet is niet gewenst. Je zegt dat het aanbod in winkels beperkt is, waar ben je al geweest ? wat heb je wel gezien ? waarom vond je dat goed of slecht ?? etc etc
Het is idd waarschijnlijk zeer matig in de oren van de audiofiel, maar ik ben geen audiofiel en zoek gewoon een degelijke set waar goed geluid uit komt. Maar omdat ik totaal geen idee heb waar ik nou precies op moet letten bij speakers (heb wel eens wat gelezen over de omvang van de speakers met betrekking tot het goed weergeven van de hoge en lage tonen) stel ik mijn vraag dus hier.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Voor 200 euro heb je hooguit wat leuke speakertjes.. en die zijn al in de oren van audiofielen matig.
Dus wat de audiofielen je zeggen heb je inderdaad niets mee, maar ook ik (als non audiofiel) weet dat je voor 200 met een crappy set thuis komt.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 27-03-2010 22:54 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tja, ik ken ook genoeg mensen die voor 200 euro tevreden zijn met wat ze krijgen.

Als je voor 200 euro een 5.1 set wilt kopen, heb je niet eens echt keus tussen wat voor speakers. Je hebt dan per defenitie een setje met 5 hele kleine speakertjes en 1 subwoofer. Ik vind dat niet om aan te horen. Of jij dat ook vindt, moet je gewoon zelf bepalen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:03:
Tja, ik ken ook genoeg mensen die voor 200 euro tevreden zijn met wat ze krijgen.

Als je voor 200 euro een 5.1 set wilt kopen, heb je niet eens echt keus tussen wat voor speakers. Je hebt dan per defenitie een setje met 5 hele kleine speakertjes en 1 subwoofer. Ik vind dat niet om aan te horen. Of jij dat ook vindt, moet je gewoon zelf bepalen.
Subwoofer is een groot woord voor dat doosje wat je bij die setjes krijgt :+ .

Ik zou je budget zeker verdubbelen om iets te kopen waar je wel een aantal jaren plezier aan hebt.

• Ray

Ray

JvS schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:03:

zoals je zelf al aangeeft heb je voor dat geld meestal een sub met ingebouwde versterking van wat melkpakjes. TS heeft het over een receiver met losse speakers voor € 200,-- wat imho niet reëel is.

Maar zoals ik al aangaf TS moet zelf op pad en onderzoek gaan doen en dan kunnen we verder. Hoewel ik van mening blijf dat in zijn prijsklasse het niet uitmaakt wat hij koopt het zal allemaal even 'goed' klinken.

• Ray

Ray

Remcoder schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:52:
[...]

Het is idd waarschijnlijk zeer matig in de oren van de audiofiel, maar ik ben geen audiofiel en zoek gewoon een degelijke set waar goed geluid uit komt. Maar omdat ik totaal geen idee heb waar ik nou precies op moet letten bij speakers (heb wel eens wat gelezen over de omvang van de speakers met betrekking tot het goed weergeven van de hoge en lage tonen) stel ik mijn vraag dus hier.
als je zelf iets meer moeite had gedaan om je in te lezen / te informeren had je deze vragen allemaal niet hoeven te stellen. Ja ik ben audiofiel maar dat heeft met mij antwoord niets te maken. Als je enigszins rond gekeken had dan weet je wat je voor € 200,-- ongeveer kan kopen en wat je daar van kan verwachten. Verwacht je nu dat wij hier een lijstje voor je gaan maken die voldoet aan je wensen ???

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Remcoder schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:31:
Ik ga binnenkort een nieuwe tv aanschaffen.
[...]

Mijn eisenpakketje:
[...]

"ik weet welk setje jij moet halen!"
Helaas, zo werkt het hier niet:
Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Kieskeurig, reviewsites, HT topics doorlezen om te kijken wat anderen hebben staan, manuals lezen, vragen in offline winkels... Dan heb je een shortlist en mocht je dan nog vragen hebben kan je altijd nog een topic openen.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.