Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:15
Tweakers,

Ik zit met een probleem. Ik denk dat het antwoord vast ergens op internet staat maar ik krijg het niet gevonden. In elk geval niet voor mijn probleem.
Het begin:
Allereest had ik een Windows7 Ultimate (64-bit) op mijn computer staan. Welke opzich naar behoren werkte. maar omdat ik een applicatie had die niet op (64-bit) wilde draaien.(nee ook niet in xp mode) Dacht ik een Windows 7 Starter te installeren op een andere partitie.
Alleen stom als ik ben geen rekening mee gehouden dat ik daarmee geen Dual-boot creeer.
Ik heb al eerder zo'n opstelling gehad. maar toen had ik de partitie wel op mijn 'Data' schijf gemaakt. waardoor ik dus nog wel kon kiezen van welke schijf ik wilde booten.

Nu zit ik dus met het probleem dat W7 Starter opstart wanneer ik van mijn OS schijf opstart.

De enige oplossing waarvan ik dacht dat deze relevant was aan mijn probleem was: Computer Management>Disk Management> Juiste Partitie als 'Active' zetten. Maar bij het opstarten van mijn computer krijg ik alsnog W7 Starter.

Ik hoop dat er iemand is met een oplossing voor mijn probleem. Anders word het weer HDDs kopen. om alles over te zetten O.o. Alvast bedankt :)

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
kun je niet met iets van easybcd of een soort gelijke tool vanuit W7 starter een dualboot scherm maken? kwestie van de goede gegevens van de ultimate invoeren en de bestanden weg laten schrijven. volgens mij zou dat gewoon moeten werken, al heb ik het nooit geprobeerd ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:15
ok ik zit nu weer op mijn oude Windows Ultimate. :) Gewoon in easybcd aangegeven dat die windows op Schijf E: Stond.
Jammer dat ik wel krijg van ' Starting Windows' Terwijl mijn ulti eigenlijk nederlands is =P. bootscreen is een beetje blijven hangen. nouja geeft niets. Stukken beter al zo :> Danku hartelijk :D. stom dat ik dat programma niet zelf had gevonden o_o. Zo snel opgelost :D

Always look on the bright side of life.